Svar: Mustang import med ny Motor

Bemærk: da du posterer som en 'Gæst', kan du ikke efterfølgende redigere beskeden eller slette det
X

Emne historie: Mustang import med ny Motor

Maks. visning af den sidste 6 indlæg - (Sidste indlæg først)

  • 2243
  • 2243's profilbillede

Da det er en smallblock skal der ikke meget til at få den til at se knapt så farlig ud, medmindre du har købt den polerede version selvfølgeligt. Hiv noget af pynten af den og byt til standard stegepande luftfilter, ventildæksler, pulleys mm. og sæt en carb spacer med meget lille hul på så den mister en masse kræfter. Mon ikke den går lige igennem så?


:biggrin: :biggrin: :biggrin: (y)
Hans, når saltet er væk, så kommer jeg og henter min fuel-injection. Og så skal du prøve at fyre din ex-hund af med en Tremec TKO 600 ved samme lejlighed :P (y)

  • 832
  • 832's profilbillede

Da det er en smallblock skal der ikke meget til at få den til at se knapt så farlig ud, medmindre du har købt den polerede version selvfølgeligt. Hiv noget af pynten af den og byt til standard stegepande luftfilter, ventildæksler, pulleys mm. og sæt en carb spacer med meget lille hul på så den mister en masse kræfter. Mon ikke den går lige igennem så?

427R er ikke en big block...men i Windsor familien.

Find en almindelig og billig smallblock og læg i bilen inden du kører til syn.
Så skulle den være klaret. Der efter kan du jo forsøge at putte den anden motor i....

Hej Christoffer
Det bliver et stort problem ( læs næsten umuligt ) med mindre at du tager hele turen med syn først i Tyskland ( TUV ) godkendt
og så kampen med det danske system.
Har gjort de før så kender en del til det.
Mvh. Brian Stoltze B.S.Auto.

Hmmm ja godt spørgsmål. Det nemmeste var jo nok, hvis din 65'er kom med en big block, der leverede noget der ligner de heste din nye motor leverer. Så kunne du jo efterligne specs på denne version og så betale lidt ekstra afgift.
Jeg har læst en sag hos skat, hvor en c10 ejer kom igennem en stor opgradering af hans 500 heste ombyggede pickup, tilsyneladende uden at skulle baneteste den og med en ekstra afgift på 35.000, hvilket lyder billigt.
Jeg ville nok sende motor med bilen og så indregistrere med den eksisterende motor. Så kan du efterfølgende finde en synsmand, der kender reglerne for opgradering og afgiftsberegning og så tage den derfra. Så kan du nyde bilen, mens du finder ud af hvor meget der skal til.