ventil afstand mustang 289 1967
- (2610)
- Emne forfatter
- Gæst
syntes at der er en ventil der snakker.
har tænkt mig at hive topdæksel af
men mangler lidt viden
ventil afstand ??
motor må være 90 gr ( løfter 2 ventiler for hver 1/4 runde
( har stillet flere gange på min gamle mc norton og Triumph.)
forventer at system er næsten ens
skriv lige lidt hjælp
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvis du kan lokaliserer hvilken ventil der tikker, kan du jo prøve at stramme vippetøjsbolten en smule.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2610)
- Emne forfatter
- Gæst
hmm har nu bare en lyd når den bliver lidt varm som en ventil.
bliver nok nød til lige at alliere mig med en prof
har lyttet og lyttet, ser om jeg kan finde en mustang guru
der findes nogen få der bare ved start af motor kan sige det er ventil nr 3
eller vandpumpe..
vis nogen kender en sådan gi lyd
god søndag til jer alle
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
Jeg har også haft en ventil der snakkede lidt, og læste mig frem til at det sandsynligvis er en hydraulisk ventilløfter, der er lidt slidt. For mig virkede det at skifte fra 10W40 olie til en tykkere 20W50 - lyden er forsvundet nu.
Hvis det ikke virkede var der, som jeg har læst det i et mustangforum, kun tilbage at skifte ventilløftere og knastaksel, da de jo er kørt ind og passer sammen
Held og lykke med arbejdet.
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1218)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
Heldigvis løste olieskift mit problem......for en tid i hvert fald.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2610)
- Emne forfatter
- Gæst
jeg har kun rodet med gamle englænder og som nogen ved ryster de en del
men har sku aldrig hørt om at skifte knast på grund af ventil
jeg kunne nu godt tænke mig at høre et geni inden jeg tager toppen af cylinderne.
hvem kan lytte på en gammel mustang i Nordsjælland,
ved godt at ingen med 100% kan sige om det er ventil, men sikker på der findes en i sommerlandet der med 90 % kan sige om det er ventil eller andet
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2610)
- Emne forfatter
- Gæst
vi justeret den ene side, læs 4 ventiler i går
og den blev stort set uden mislyd.
vi satte stempel ud for ventil i top og justeret til 0 i tolerance.
har fået af vide at der er 2 typer 289 motor med forskelig indstilling er det korrekt ????
eller er alle justeringer af 289 motorer den samme ???
vi justeret til 0 tolerance, men har også hørt at der skal justeres til o i tolerance og så en runde mere på møtrik.
jeg var lidt forsigtigt og ville kun justere til 0, men da den er hydratisk kunne den sikkert justeres en omgang mere.
hjælp jeg er sikker på der er en der sider med den rigtige viden
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2610)
- Emne forfatter
- Gæst
findes 289 motor både med og uden hydratiske løfter ?
vil æde min hat på de er hydratiske
og så kan jeg lige rive top dæksel af igen og gi den 3/4 runde..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1218)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
jeg skriver igen
findes 289 motor både med og uden hydratiske løfter ?
vil æde min hat på de er hydratiske
og så kan jeg lige rive top dæksel af igen og gi den 3/4 runde..
Ja det gør den, en 289 hipo 270hk har mekanisk knast og løftere, og de skal justeres på en anden måde. og mekaniske løftere skal klapre lidt, da der skal være lidt luft imellem rockerarm og valve spring.
en 289 hipo er ikke så almindelig, så mon ikke det er en med hydraulisk.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2610)
- Emne forfatter
- Gæst
fin lille video
god weekend
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen