Skylle kølesystem
- (1401)
- Emne forfatter
- Gæst
Er der nogen regel om, hvor mange gange man skal skylle kølesystemet før man smækker frisk væske i igen?
Og jeg går ud fra at proceduren er den samme for intercooleren?
Spanks
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
.. men når du skyller kommer du kalk i systemet, så jeg ville lade være.
altså medmindre det er direkte beskidt, hvilket det ikke er i en ny bil
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
der vel det kalk der er i vandet med. Jeg har aldrig oplevet det har gjort noget. Man
påfylder jo også helt nye biler med almindeligt postevand.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1401)
- Emne forfatter
- Gæst
Nu regnede jeg også med at bruge demeraliseret vand? Både til skylle og mixe ny væske.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2335)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
www.geus.dk/program-areas/water/denmark/...haardhedskort-dk.htmJeg har meget svært ved at se kalk som et problem i kølesystemet med mindre man efterfylder MEGET tit.
jeg tror også vi er ude i fluesex, men her er en oversigt over hårdt/kalkholdigt vand
Rule nr,1. There are no rules.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1401)
- Emne forfatter
- Gæst
Men demineraliseret er jo ikke så dyrt?
www.linds.dk/5-l-demineral-vand-fri-emb.aspx
udover fragten er latterlig på 100,- OGSÅ selvom man køber en dunk
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1218)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har den stående hvis der er nogen der ikke er overbevist.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
Jeg vil mene at kølesystemer, med tilført den rette mængde kølevæske ikke kalker til
på kort tid. Kort tid er selvfølgelig også relativt.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Jeg har måtte skifte en køler på grund af forkalkning
Din eller kølerens, Bent?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har måtte skifte en køler på grund af forkalkning
Din eller kølerens, Bent?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (832)
- Gæst
Jeg har måtte skifte en køler på grund af forkalkning
Din eller kølerens, Bent?
Og kalk? Aarrhh... ka' det nu passe? Er det ikke nærmere aflejring fra alu korrosion et eller andet sted i motoren? Eller har den været brugt som samovar?
Mht. til tråden: tror ikke der er nok kalk i postevand til at det betyder noget som helst hvis det bare er til at skylle igennem med, bare der kommer demin på bag efter. Og demin vand er et must hvis der f.eks. er alutoppe, indsug eller -vandpumpe på motoren. Postevand får alu til at korrodere ret slemt; det "ruster" værre end selv zink, som ellers ofte bruges som offer-anoder. Så er der nogen der putter en masse glykol (kølervæske/frostvæske) i postevand og det er også fint mod korrosion, men så kører den varmere. Et køle system med rent vand kan lede DOBBELT så meget varme væk som et 50/50 mix af vand og glykol! Jeg har brugt demin vand og Water Wetter - og undgået frostvejr. Men køle-snak er en tilbagevendende tråd lige som knast indkøring og blyfri benzin.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen