Projekt: 69 Sportsroof
Det er et halvt år siden jeg gik i gang, og bilen lever selvfølgelig op til alle forventninger og overraskelser indeholdende cm-tyk spartel og ulidelige baggårdsreparationer - det er vel en amerikanerbil
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
En sandblæsning, 2k epoxy grunder, sealer og sort autolak så holder det vel nok et par år
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Man hører mange rygter om nye pladedeles mangel på pasform og tykkelse. Men må sige at alt indtil videre har passet bedre end jeg havde turde håbe på
Alt er fra CJ Pony Parts eller NPD, og det meste er mærket Dynacorn. Fælles for det hele, er at det er de dyreste udgaver og er made in Taiwan.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2815)
- Gæst
Og til stor inspiration for en novice tak for det
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Der blev lavet forstærkning af tårnene som på Boss 302 Trans Am racerne. En gratis forbedring der vist ikke skal den store ingeniøreksamen til at regne ud, at det giver en enorm afstivning af tårnene kombineret med en Export Brace og en Monte Carlo Bar. Nu flytter tårnene sig aldrig igen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Man kunne have skiftet hele denne pladedel, men så kunne jeg have skiftet alle pladedele i hele bilen
Så jeg måtte i gang med pladesaks og hammer igen
og efter svejsning og slibning:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og herefter panelet på tværs, hvorefter jeg turde at skære Tail light panelet mm. af:
Det nye Tail light panel er det første panel der krævede en del tilpasning, bl.a. passede hullerne til det ene baglygtehus ikke i afstand eller placering, så jeg har "vendt nøglehullerne om" med et par svejseklatter og en hurtigsliber, således skruerne sidder i rette position når de klikkes på. Altid noget at det blev opdaget inden lakering.
Så begynder det at lige noget:
Men til slut er det da forløsende at se hendes nye røv Hun mangler "bare lige" et par nye hofter (læs bagskærme), og så at få det hele færdigsvejst
Det var vist det for denne gang . .
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg grubler lidt med noget diskret forstærkning inde i kabinen, som kan gøre det lidt ud for subframe conncectors
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
www.mustangsplus.com/xcart/1965-1966-196...rame-Connectors.html
Agnar, det er dælme også under overvejelse - rent teknisk burde jeg ikke være i tvivl, men jeg kan ikke rigtig få mig selv til at smide sådan et par bjælker under vognen. Bl.a. fordi jeg går efter en "Ford-factory" fremtoning af motorrum og undervogn
Jeg grubler lidt med noget diskret forstærkning inde i kabinen, som kan gøre det lidt ud for subframe conncectors
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Agnar, det er dælme også under overvejelse - rent teknisk burde jeg ikke være i tvivl, men jeg kan ikke rigtig få mig selv til at smide sådan et par bjælker under vognen. Bl.a. fordi jeg går efter en "Ford-factory" fremtoning af motorrum og undervogn
Jeg grubler lidt med noget diskret forstærkning inde i kabinen, som kan gøre det lidt ud for subframe conncectors
Så er det inderpanel fra en conv. du skal bruge.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg vil tro at for at få fuld effekt af subframe connecters på en bil med tag, så skal de være forbundet på tværs for at mindske flex af karrossen .. ?
Convertible forstærkning var også en mulighed jeg har overvejet, men det næsten for sent nu.
Det kunne så være fedt om der er nogle der har inputs til hvor nødvendigt det er med subframe connecters på en fastback. Jeg ved de tidlige hardtops er lidt svage i området ved bagsæderne og kan revne, men på 67-73 fastback's kan man vel forestille sig at der er noget mere afstivning i tagkonstruktionen ??
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Simon, den har jeg faktisk ikke set før - de ser ret "originale" ud - I admit. Nok bedste bud so far
Jeg vil tro at for at få fuld effekt af subframe connecters på en bil med tag, så skal de være forbundet på tværs for at mindske flex af karrossen .. ?
Convertible forstærkning var også en mulighed jeg har overvejet, men det næsten for sent nu.
Det kunne så være fedt om der er nogle der har inputs til hvor nødvendigt det er med subframe connecters på en fastback. Jeg ved de tidlige hardtops er lidt svage i området ved bagsæderne og kan revne, men på 67-73 fastback's kan man vel forestille sig at der er noget mere afstivning i tagkonstruktionen ??
Har selv kørt med 390 i 69'er, mere eller mindre trimmet (3 foskellige), med manuel og har ikke opdaget noget metal træthed/revner/skævhed i karrosseriet.
Det er momentet der vrider...så f.eks. en std.. smallblock kan den nok klarer.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har selv kørt med 390 i 69'er, mere eller mindre trimmet (3 foskellige), med manuel og har ikke opdaget noget metal træthed/revner/skævhed i karrosseriet.
Det er momentet der vrider...så f.eks. en std.. smallblock kan den nok klarer.
Okay Jeg vil også tro det er de færreste der kan mærke en direkte forskel
I øvrigt, tak for de pæne ord til jer alle sammen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Reproskærmene samling til bagagerumsbunden er ikke korrekt - for det første kan valance/stenpanelet ikke sidde til, og for det andet ses nederste samling ret tydeligt under bilen. Hvordan det helt præcist skal se ud skal jeg ikke kunne sige, men ved hjælp af diverse billeder af concours-biler kunne jeg finde frem til at en løsning der i hvert fald kommer meget tæt på den originale udformning.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det ser godt ud, bliver spændene og følge, godt og se jeg ikke er den eneste der bygger en ny bil.
Ja heh, jeg syntes vi følger hinanden lidt - bortset fra at imens jeg bygger én bil, bygger du 2
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
I den forbindelse rejser det første spørgsmål sig. I begge sider, både med original og repro forskærm, er der akkurat 8 mm afstand mellem skærmen, og bolthullet i rocker panelet (se nedenstående foto).
Andre der har en møtrik, skiver eller spacer siddende der imellem forskærm og panel ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Super flot arbejde og dejlig artikel.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ha ha ja jeg er ikke helt rask, må ha et døds ønske, har Fastbacken til højere og convertible til venstre på lageret, hvis der bliver rodet rundt i det finder jeg aldrig ud af det, det kræver planlægning på højt plan.
Det ser godt ud, bliver spændene og følge, godt og se jeg ikke er den eneste der bygger en ny bil.
Ja heh, jeg syntes vi følger hinanden lidt - bortset fra at imens jeg bygger én bil, bygger du 2
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men inden da kom jeg til at smide dem i noget grumsomt syrebad, som ret nemt opløste de små takkede hjul, de er åbenbart lavet i noget porøst støbegods - oops, krævede lidt kreativitet ved en drejebænk at lave et sæt nye hjul ud af en 20 mm aksel, men det lykkedes fint
Nogle svejser pin'en eller sætter en klemring på, for at sikrer den. Men det kan sagtens udføres som originalt. Jeg brugte en svensknøgle justeret til ca. 1,5 mm mindre en diameter på pin'en, og pressede så svensknøglen ned i pin'en i en værkstedspresse. Kan måske også lykkedes i et stort skruestik
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og med friske hængsler og en ny repro forskærm i førersiden, kan jeg begynde at prøvemontere og rette buler osv...
Med tanke på hvor godt reproskærmen passer, så burde jeg have skiftet begge skærme, men det endte med at jeg reddede den originale højre skærm, selvom det krævede lidt opdatering på mine hammer 'n' dolley skills
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
I dag fik jeg tilpasset bagklappen samt hullerne til bogstaverne. Repro bogstaver'erns pins er ikke 100% lokaliseret ligesom de originale bogstaver.
Og et ekspertspørgsmål ang. foto'et nedenunder... Skal metalskiven og gummiskiven OG møtrikken med gummi alt sammen bruges til montering af Quarter panel extensions? Og Hvordan?
Til Fender Extensions på forskærmen er der slet ikke noget gummi, og møtrikkerne er for små...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ha ha ja jeg er ikke helt rask, må ha et døds ønske, har Fastbacken til højere og convertible til venstre på lageret, hvis der bliver rodet rundt i det finder jeg aldrig ud af det, det kræver planlægning på højt plan.
Det ser godt ud, bliver spændene og følge, godt og se jeg ikke er den eneste der bygger en ny bil.
Ja heh, jeg syntes vi følger hinanden lidt - bortset fra at imens jeg bygger én bil, bygger du 2
Respekt Så kan du låne lidt stumper fra det ene projekt til det andet
Jeg syntes iøvrigt det kræver rigeligt hjernekapacitet at drømme om én bil af gangen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har så travlt med projektet, og så travlt med at tjene penge til projektet, at jeg ikke har haft tid til at sortere i de mange billeder i skal få lov at se lidt af
Jeg har en eller anden syg tanke om at jeg vil ud at køre på et eller andet tidspunkt hen på sommeren, og hvis det skal lykkedes så skal der arbejdes hårdt Bilen er sendt til maler, delene er blevet sandblæst og grundet, motoren er skilt ad, topstykker er fundet osv, blokken er til boring, jeg har reservedele på vej hjem. Ja det sku fuldtidsarbejde !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Med de nye tagrender jeg købte, medfulgte disse 2 tagrendestykker til C-stolperne . De er originalt skruet på, men da der skal en sealing mellem disse og karosseriet, har jeg valgt at svejse dem fast.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen