Projekt: 69 Sportsroof

Mere
1 år 10 måneder siden - 1 år 10 måneder siden #61 af 611
Maleren og hans pladesmed var forbi for at inspicerede, og der var rosende ord - Så han lånte mig en slibemaskine og sagde "kom i gang" :)













Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 10 måneder siden - 1 år 10 måneder siden #62 af 611
Færdigslebet og klar til maler :D








Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 10 måneder siden - 1 år 10 måneder siden #63 af 611
Så bliver der elektrostatisk pålagt Epoxy-primer på hele den rå karosse (y) og selvfølgelig alle delene.
Herefter får epoxyen lov at hvile i et par uger, inden der spartles.



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 10 måneder siden #64 af 611
Og så grovspartles delene hver for sig.


Herefter samles bilen for at det hele kan spartles og slibes sammen. På den måde skulle linjerne gerne stå skarpt i sidste ende :)





Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 10 måneder siden #65 af 611
Så kan man jo passende gå i gang med alle stumperne. Mere sandblæsning!



Kæresten var frisk på at sandblæse - :blink: . Hun er den mest grundige sandblæser jeg endnu har mødt (y)



Så måtte hun også svinge malersprøjten bagefter ;)





2k Epoxy til det hele:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden - 1 år 4 måneder siden #66 af 611
Nu har jeg fået ryddet lidt op i mine utallige billeder, så jeg må hellere få lagt en masse op igen - projektet har bestemt ikke stået stille :biggrin: Det tager bare laaang tid det hele !

Vi starter med renovering af gearkassen. Umiddelbart fejlede den faktisk ingenting, men jeg har aldrig renoveret en gearkasse så det kunne da være sjovt at prøve :p Heldigvis, HELDIGVIS, en fornuftig beslutning - for den havde nok ikke holdt særlig meget længere - jeg fandt i hvert fald én åbenlys fejl og et par andre ting der trængte til opfriskning.

Der er tale om en manuel 4-trins Toploader med smallblock inputshaft, der så sådan ud før renovering:



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden #67 af 611
Af mindre issues, som jeg dog ikke tror har haft nogen betydning, så fandt jeg et eller andet halvhårdt "kork"-agtigt materiale fanget mellem to tandhjul på Cluster-gearet. Underligt. :huh:



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden #68 af 611
Efter adskillelse viste det sig desværre at de fleste tandhjul var pittede. Det havde jeg slet ikke regnet med :blush:
Nå, man vil sikkert køre længe med det uden større problemer, men jeg gider simpelthen ikke tanken om pittede (og derved måske larmende) tandhjul i en nyrenoveret gearkasse :sick:
Så der måtte søges på nettet og investeres (y)



Og hele gearkassen adskilt:

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden - 1 år 4 måneder siden #69 af 611
Jeg fandt frem til at nogle gearhjul kunne reddes og andre måtte lade livet. Til udskiftning stod inputakslen, 2nd gear, 3rd gear og så selvfølgelig obligatorisk et komplet rebuild kit med synkromesser, lejer osv.
Umiddelbart kan Toploader-stumper købes ved David Kee Toploader Transmissions, men gennem Ebay fandt jeg frem til KajunJon.com som havde de samme stumper, bare billigere. Jeg har lidt svært ved at tro at der er flere fabrikanter der re-producerer Toploader gearhjul :huh: Meget fin service.

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden #70 af 611
Heldigvis for pittingen, for uden en ny inputaksel havde jeg måske ikke opdaget den største fejl. :lol:
Inden jeg adskilte gearkassen lagde jeg faktisk mærke til at inputakslens leje var dårligt. Da jeg fik den nye inputaksel og sammenlignede med den gamle, fandt jeg ud af hvorfor lejet var blevet dårligt. Man har sandsynligvis monteret gearkassen fra en opsætning med kortere bell housing og derfor er inputakslen for kort til min opsætning, så akslen kunne ikke nå lejet i krumptapakslen - gearkassens lejer skulle klare hele læsset (n).

Alle Toploader er ikke ens !

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden - 1 år 4 måneder siden #71 af 611
Nå, så troede jeg at jeg var blevet taget i røven med det nye rebuild kit, da trykskiverne for enderne af Cluster gearet og bak-gearet er lavet af plastic !
De originale ses herunder og er lavet af kobber - men det ses også at de er fyldt med metalspåner - netop derfor er plastic/nylon bedre, da det ikke "fanger" metalspåner fra gearkassen. Igen reddet af Google (y) :D

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden #72 af 611
Gearkassehusene blev sandblæst og grundet med Epoxy før samlingen. Herefter kunne der samles, så jeg tog hele lortet med på arbejde hvor der er en presse, og selvfølgelig mangler der ÉT nåleleje i det nye kit... Så hjem igen, og færdigsamle med et enkelt gammel nåleleje. Herefter gik det ret godt, og det er faktisk slet ikke så svært, når blot man gør det rigtigt :P










Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden #73 af 611
Herefter blev hele gearkassen malet for at imitere råt støbejern: Først 2-komponent Ral 7037 der giver en lysegrå basefarve, herefter et tyndt lag Dupli-Color Stainless spraymaling der giver metal-effekt og så misting med Ral 7022 på spraydåse for at mørke det lidt. Til sidst har jeg dækket boltene af og misted dem med matsort for at imitere Phosphat-coating. Tilslut har det hele fået mat klarlak 2-komponent, så skulle det gerne blive ved med at se pænt ud :)

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden - 1 år 4 måneder siden #74 af 611
Og med en færdig gearkasse, kunne jeg servicere den gamle Hurst-skiftemekanismen. Tilpasning af enderne på stængerne, nye metalbøsninger og en grundig afrensning og smøring af skiftehuset. Til justering fandt jeg en brugbar fremgangsmåde efter 38:00 i denne video:


Resultatet er et virkelig lækkert gearskifte uden slør - det betalte sig at bruge ekstra tid på dette. Det er langt nemmest at justere med gearkassen på værktøjsbordet, og herefter mærke op på gevindet på stængerne, så man kan afmontere hele skiftemekanismen og montere det igen når gearkassen er i bilen - så passer justeringen (y).





Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden #75 af 611
Jeg forbliver i det nørdede hjørne, og fortsætter med bagtøjet :silly:
Det er et Ford 8", der får hele turen.

Før:


Og nye stumper til klumpen:
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden #76 af 611
Currie havde sendt alle lejer i én pose :angry: Det var jeg ikke helt tilfreds med, da det har ridset to af lejeringene under transporten (n) Jeg fik dem til at sende nye lejer - det var så forkert størrelse. Først i 3 forsøg sendte de rigtige lejer, og så skal jeg love for at de var pakket grundigt ind.
Sådan nogle problemer gør at alle delprojekterne tager mange måneder at færdiggøre..




Nåå, credits til Ford for at designe bagtøjet så det er nemt at gå til. Jeg har prøvet at lave et GM bagtøj, og det her er for mig meget mere genialt når det skal sættes op :D
Jeg fulgte denne vejledning i 4 afsnit - det er godt nok til 9", men det er akkurat samme metode/opbygning. Udover mine leverandørproblemer, så gør en video som denne at det er muligt at lave et bagtøj selv (y) (y)
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden #77 af 2194
Kæft hvor er du vild mand :) :unsure: Du får næsten alle os andre til at se ud som en flok Novice! :whistle:
Flot flot arbejde må man sige. Jeg følger støt med i dit projekt :)

Car Park:
1967 Fastback Eleanor aka. "DK Eleanor"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #1"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #2"

Only Dead Fish Follows the Steam!!! :)
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden - 1 år 4 måneder siden #78 af 611
Jeg montere pinionen op med en solid spacer i stedet for en collabsible spacer - det er lidt mere bølvet, men hva' faen :)
Her justeres pinion preload med en kreativ metode, da jeg er for nærig til at finde det rette værktøj ;) Det her er også meget sjovere, og kræver lidt udregninger.
Jeg ligger møtrikker på indtil armen begynder at dreje - så vejer jeg møtrikkerne. Jeg har dobbelttjekket med en vandflaske, hvor jeg hælder vand i indtil armen begynder at dreje og så vejer jeg vandet :lol:


Udregninger :blink: Første forsøg gav 11,25 inchpounds, og specifikationen er 15-35 inchpounds uden pakdåse (Vel at mærke for en 9"-9 3/8" klump). Efter at have jongleret rundt med en masse shims og presset lejet ind og ud flere gange for at skifte shims, endte jeg på 15,2 uden pakdåsen og 18,0 med pakdåsen monteret. Jeg har det bedst med at være i den lave ende, jeg syntes der er rigeligt modstand når man drejer med hånden.

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden - 1 år 4 måneder siden #79 af 611
Haha Rolf, det er bestemt ikke min mening ! Jeg er jo egentlig nybegynder i det her, så hvis jeg kan overbevise nogen derude om at man selv kan meget mere, så er jeg godt tilfreds ;) Jeg skræmmer måske også nogen fra det :lol:
Det tager bare ofte lidt overhånd for mig :p

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden #80 af 611
Så skal Pinion Depth justeres ind, igen med shims. Dvs. i hvilken afstand pinionen sidder fra centeret af ring gearet. (Ja, jeg burde måske bruge de danske udtryk - kron og spidshjul :unsure: ) Dette mål står på den nye pinion.





Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden - 1 år 4 måneder siden #81 af 611
Herefter skulle preload på ring gearet justeres, det gjorde jeg i hånden uden målinger - der kommer Youtube-videoerne virkelig til gavn!

Så kunne pinion-huset prøvemonteres i klumpen og justeres ind til rette backlash målt med måleur. Herefter tjekkede jeg tandbilledet med mærkefarve (Jeg bruger gammeldags oliemaling til malerier) . Tandbilledet er det afgørende, og faktisk måtte jeg ligge en lidt mindre shim i efter at have tjekket tandbilledet - det blev så den samme shim så lå i originalt (y).



Da jeg så tjekker backlash hele vejen rundt, finder jeg ud af at det varierer meget - for meget :evil: Efter at have det hele skilt ad igen, er jeg kommet frem til at Currie-klumpen har et lille run-out, den løber altså ikke helt lige :angry: Jeg fik backlashet til at blive næsten inde for spec, og så må jeg bare krydse fingre for at det komme til at virke uden vibarationer. Det er surt, når man har brugt så lang tid på at prøve at gøre det rigtigt, og så ved jeg alligevel ikke helt om det er 100% :dry:

Bortset fra det, så er det ikke så svært igen, men faktisk ret tilfredsstillende at rode med (y)

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden #82 af 611
Så skal hele bagtøjet samles - ready to go ! :D







Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden #83 af 921
Det ser helt vildt godt ud (y) (y)
Mit 66 convertible projekt når ikke helt samme højder :biggrin:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden - 1 år 4 måneder siden #84 af 611
Tak Bent (y) Det værste er at jeg nok bliver nødt til at købe en mere, jeg tør køre i :p :oops:

Nå, der er rigeligt at tage fat på. Bl.a. stumper der skal males. Jeg ville faktisk give delene phosfat-coating som de havde oprindeligt, men endte med at efterligne phosfateringen med maling og sluttelig mat klarlak for holdbarhedens skyld.
Nedenfor er det første forsøg med spraymaling.

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden - 1 år 4 måneder siden #85 af 611
Her lidt flere sager der skal ligne den originale phosfatering (Oil & Phostphate coating)


Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden - 1 år 4 måneder siden #86 af 611
Nogle stumper skal ligne råt metal - bla. bærearmene mm. Modsat de tidligere modeller så blev en 69'er oftest leveret med øverste bærearme uden dyp i sort maling, så derfor bliver de altså helt "bare metal". :)
Først får de lysegrå 2k basefarve:


Og efter mist med Dupli Colour Stainless og 2k mat klarlak ser det sådan ud. Og de nederste bærearme er malet sort halvvejs inden mat klarlak, for at efterligne det originale dyp i maling. Og med friske bolte osv. er det klar til montering :biggrin:
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden #87 af 611
Så er der baglygtehusene, der skal ligne galvanisering... Den originale galvanisering ligner ikke den som man kan få lavet her i DK, så maling er vejen frem:

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden - 1 år 4 måneder siden #88 af 611
Og så er der sorte stumper. Jeg bruger Opel Rally Schwarz jeg har fået blandet - det syntes jeg kommer ret tæt på den rigtige halvmatte glans. Af og til får den i sjat alm. blank i blandekoppen, så alle stumper ikke har samme glans :silly:

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden - 1 år 4 måneder siden #89 af 611
Mht. pedalarrangementet så var både bøsning og aksel slidt op. Jeg lavede et par nye bøsninger og aksel på en drejebænk.



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 4 måneder siden #90 af 611
Bøsninger er lavet så det kan serviceres med den originale plastic inner bøsning. Og efter maling ser det sådan ud.:



Så blev ratstammen overhalet:

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 1 time siden #91 af 611
Længe siden ! Efter at Jan har været så flink at lave et par fine artikler i Pony Power fra tråden her, så må jeg hellere forsyne ham med nogle nye billeder da han jo har lagt op til at bilen har lak på i næste udgave af Pony Power :) Og den har fået lak - den har været hos maleren i et heeelt år ! :pinch:

Vi starter længere tilbage på året med en masse spartelarbejde:




Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 1 time siden - 1 år 1 time siden #92 af 611
Jeg har gået rigtig mange dage hos maleren og hjulpet med arbejdet - det blev det ikke billigere af, men det er blevet ret godt (y)
Efter spartling af det udvendige kunne jeg skille bilen ad og selv spartle og slibe undervogn, motorrum, bagagerum og kabine:



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 53 minutter siden - 1 år 50 minutter siden #93 af 611
Så til sealing. Det tog en hel arbejdsuge at komme hele vejen rundt. Jeg "finger-sealede" alle pladesamlinger - det er ikke originalt så jeg lavede sealinger så tynde som muligt. Herefter imiterede jeg de originale sealinger der kan findes på en ´69, dermed ikke sagt at de alle har disse sealinger. De originale sealinger i ´69 er nogle penselsealinger i bunden og en masse spraysealinger i kabinen og bagagerummet.









Penselsealinger må gerne se lidt sjusket ud :) Originalt blev de sort lagt på efter slutmaling, men jeg gør det altså før maling.

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 40 minutter siden - 1 år 37 minutter siden #94 af 611
Spraysealer - næsten 20 tuber :cheer:









Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 20 minutter siden - 1 år 18 minutter siden #95 af 611
Epoxy primer for 2. gang :) Så måtte jeg i gang med at slibe én gang til ..



Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 år 5 minutter siden #96 af 611
Og prøvesamling én gang til (Dvs. 3. gang). For blokslibning af karossen... Selvfølgelig kom vi til at spartle igen hist og her :cheer: - efter dette fik hele bilen fylder og blokslibning igen, og sådan ses den herunder. Så er den næsten klar til lak.







Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 4 uger siden #97 af 611
Herefter stod det ret stille hos maleren, så i stedet blev der mere tid hjemme til bl.a. maling at interiørstumper:







Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 4 uger siden - 11 måneder 4 uger siden #98 af 611
Reparation af glasfiber panelerne ved bagsædet:








Og maling af alle glasfiberstumperne:



Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 4 uger siden - 11 måneder 4 uger siden #99 af 611
Maling af hængsler mm. imitation af fosfatering:




De få stumper der er galvaniseret, der er både lidt alm. sølv og guld galvanisering. Det er så nemt og billigt. For at få et pænt resultat må stumperne dog ikke sandblæses og maling skal fjernes inden. *Bl.a. dørlåsene var helt fedtede og grimme, og kom tilbage fuldstændig som nye med intakt plastic (y) (y)








Og generator renoveret med sandblæst hus og nye lejer:




Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 4 uger siden #100 af 611
Måtte finde en original luftfilterkasse. Den var noget bulet, så der måtte repareres og spartles en del :)


Sandblæsning:


Spartling:


Sprøjtespartel, og herefter er den klar til at blive malet sammen med motoren:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 4 uger siden #101 af 611
Renoverede calipre med nye stempler fra RockAuto:

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 4 uger siden - 11 måneder 4 uger siden #102 af 611
Jeg troede så at min umiddelbart velfungerende Holley 4160 var en fin sag:



Men ak nej, totalt ødelagt indeni:




Google hjalp igen, og problemet skyldes åbenbart at Holley havde kvalitetsproblemer omkring 2005-2008 med overfladebehandling af støbeemnerne.
Nu havde jeg akkurat brugt en masse timer på at sætte mig ind i hvordan en Holley virker - og trods at en Holley kan justeres i det uendelige så er det en ret gennemskuelig og simpel opbygning, så no way - jeg skal ikke skifte til noget som helst andet - Edelbr... glem det :sick:
Jeg fandt en ny brugt (dvs. brugt én gang) - lidt for shiny til mit projekt, men jeg skulle bare ha' noget der virker:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 4 uger siden - 11 måneder 4 uger siden #103 af 2875
Jeg ville tilpasse med hjul på og ned på gulvet og med gummilister på, min passede ikke i målene da den kom ned og stå, og blev helt umulig med gummilister, der skulle bankes og svejses, bare så du ikke laver samme fejl som mig Jannick, det ville være trist, nu ved jeg ikke om en 69 er ligeså blød som en 66, men en 66 er som en pakke smør i en mikroovn, men rigtig flot arbejde du laver, RESPEKT

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 4 uger siden - 11 måneder 4 uger siden #104 af 611
Er det din fastback eller convertible du taler om ? Fastback burde være ret stiv. :) Der er folk før mig der har gjort det, så det går forhåbentlig.. Er i øvrigt for sent nu :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 4 uger siden #105 af 2875
Det var Fastbacken, døre, skærme og klapper kan justeres rigtig meget, så det gik, men gummilisten i bagklappen løftede bagklappen op, så kanten rundt nede i bagklaps hullet skulle tæves ned, så der røg lidt svejsninger, men du virker meget seriøs så ingen grund til panik alt kan fixes, ellers tag to donkrafte og to træbjælker og løft den lidt på for og baghjuls ophæng og se om afstanden ændre sig, og hvad andre har gjordt giver jeg ikke meget for, har set mange restaureret biler som er piv skæve og ikke passer i afstande, der er mange 5-10 og 100 meters biler, men så er der lidt og lege med til de lange kolde vinter aftner.:-)

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 3 uger siden #106 af 611
Okay. Havde du først tilpasset det hele i rotisseriet ligesom mig? :) Bagklap er jeg ikke så bange for, jeg har tjekket at den kan lukke med den gamle gummiliste løs lagt. Ellers må jeg slibe lidt af listen hvis den klemmer et sted - bagklappen på en 69 sportsroof er også lidt mindre og ret stiv ifh 66.
Der er mange ting at tænke på med sådan et projekt, det er ikke altid det spiller i første forsøg :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 3 uger siden #107 af 2875
jep jeg tilpassede også i rotisseriet, men farve og klarlack gør også noget ved afstandene, bagklappen på en 66 Fastback er heller ikke ret stor.
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 3 uger siden #108 af 1901
Hej Jannick.

Flot projekt. Det ser rigtig godt ud.
Hvilken maling bruger du til at imitere Phospate & Oil? Har forsøgt at finde opskriften på at lave det "rigtigt" men det er vist ikke bare lige til..... :huh:

Rasmus

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 3 uger siden #109 af 2567
Hej det er sku godt nok en STOR omgang du har gang i :)
Skal nok bilve en fin fed vogn glæder mig til at se den når du kommer vider med den (y)
glædig jul
Mvh Søren

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 3 uger siden - 11 måneder 3 uger siden #110 af 611
Ang. oil and phosphate look som jeg har gjort det, det bliver en lang proces :) :
- 2k epoxy grunder
- 2k grå basefarve (fx. ral 7037),
- Herefter skal spraydåserne i gang og jeg skifter lidt imellem farverne for at få forskellighed mellem emnerne, hvis alle dele har samme farve ser det fake ud - her "mister" jeg dvs. sprayer en tåge - dysen op til en halv meter fra emnet og så gå amok. For oil/phosphate look ligger jeg oftest en mørk grå (fx ral 7022) oven på basefarven. Hvis det er bolte eller helt små dele giver jeg dem oftest en tåge af matsort for at mørkne det kraftigt af (Jeg syntes oftest oil/phosphate på de originale bolte ser næsten sort ud).
- Så "mister" jeg altid med DupliColour Stainless, mere eller mindre meget tyndt lag, som giver den der "metal" effekt - vigtigt step.
- Til sidst giver jeg det hele 2k mat klarlak for at få holdbarhed - lagene fra spraydåserne er jo ultra tynde.

Hvis jeg skal efterligne "rå" metal (som der jo også er en del af) giver jeg blot Stainless direkte oven på basefarven, og derefter mat klarlak.

God jul ! ;)

Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden - 11 måneder 2 uger siden #111 af 611
Jeg må hellere få flere billeder lagt op :)
Så er der motor:


Og den skal males. Efter grundig affedtning og mattering med Scotch Brite får den første lag primer:


Og en time efter Non-Sanding primer:


En time efter blå farve:




Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #112 af 611
Detailed motor:






Og der bliver hældt olie på. Klar til at ligge i :)


Smøremidler - der er til et ekstra skift når bilen har rullet en god sjat km:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #113 af 1901
Tak for info.... Det må jeg prøve.. :biggrin:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #114 af 611
Heh det er bare at give den gas med kreativiteten :) Der er flere måder at gøre det på. Hvis du har nogle sølvgalaniserede bolte kan du også miste dem med lidt matsort og evt. Stainless - det ligner også :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #115 af 1901
Den største udfordring er ofte at vide hvordan tingene faktisk var behandlet fra fabrikken.. Af og til var det også forskelligt fra fabrik til fabrik...
Er ikke nået helt så langt som du, men det kommer.. :)
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #116 af 611
Rasmus - 70'er conv ? Lækker vogn, og lækker farve ! (y) Jeg overvejede selv den blå med sorte boss stafferinger til min fastback :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #117 af 611
Mén nej, nu må jeg hellere løfte sløret for den malede bil - og det blev blå :)

Først fik kabinen og bagagerum hvor resten var afdækket:


Herefter blev kabinen afdækket og det ydre fik første lag, og efter et par dage og en tørslibning fik den en gang klarlak mere:
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #118 af 611
Så fik bunden og motorrum:




Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #119 af 611




Efter et år kunne bilen igen komme hjem ! :woohoo:

Please Log på to join the conversation.

Mere
11 måneder 2 uger siden #120 af 611
Første opgave efter bilen er kommet hjem er at sprøjte matsort rundt om forruden og rundt ved sidevinduerne for ikke at kunne se bilens farve mellem trimlisten og gummilisten:


Herefter skal hulrummene søle i fedted hulrumsbeskyttelse - hvis dog bare amerikanerne havde lært at bruge det.
Jeg varmede det op til ca 40 grader for at få det rigtig tyndtflydende, og havde bilen ikke været nylakeret havde jeg skruet temperaturen højrere op :)
Bilag:

Please Log på to join the conversation.