Takata AirBag skandalen i 2005-2007 Mustanger

Mere
8 år 7 måneder siden #1 af 075
Hej med jer.
Dem som har fulgt min tidligere tråd om dette emne, kan nok fornemme at der sker ikke så meget med Ford Danmark.
Bill Jørgensen forstår jo at begrave en sag godt og grundigt, så det hele stille og roligt dør ud (tror han).

Seneste nyt er at jeg har pudset FDM's advokat hjælp på ham for en måneds tid siden men han fyrede bare den sædvanlige rille af til dem og tog så ellers på sommerferie, i det håb at så er sagen sikkert gået bort når han kommer hjem.

Derfor synes jeg nu alligevel at jeg vil prøve at se om jeg ikke kan gøre et eller andet.
Så jeg har derfor skrevet en mail med en beskrivelse af hele forløbet og sendt den til Ford USA's Global head of marketing, sales and services (Stephen T O'dell)
Det er ikke sikkert at der sker noget ved det men så har jeg i hvert fald forsøgt.
En anden mulighed er også at kontakte Ford's regional chief for Europe, the Middle East and Africa (Jim Farley) hvis jeg ikke kommer videre.
Men hans email adresse har jeg ikke lige kunnet opsnuse på Google (endnu)

Stay turned..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #2 af 2731
Det er vildt trættende at virksomheder ofte spekulerer i, at forbrugerne ikke orker eller evner at løfte en sag. Fona var en af de værste, men det her kunne lugte af at være noget af det samme. Godt at du er vedholdende! Det gør det lettere for os andre!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 7 måneder siden #3 af 2868
20/5 fik jeg svar fra Bill Jørgensen hos Ford, at han samme dag ville rykke Ford Europa for svar om, hvad der skulle ske.
20/7 skriver jeg til ham igen for at høre om status, og nu er det snart 20/8, og jeg har ingen reaktion fået fra Ford.
Det er simpelthen så dårlig en service om et vigtigt problem, at det skriger til himlen.

Totalt dårlig stil. Hvordan kan de nogensinde forvente, at man vil købe en bil af dem, hvis de ikke vil tage kunderne alvorligt?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #4 af 030
Hej
Du kunne også prøve at skrive til John Clor - har skrevet lidt med ham og han er dedikeret til Mustangs og sidder ret højt i Fords Hovedkontor, så måske han ved hvilke knapper der kan trykkes på - her er hans kontaktdata - slå på klubrelationen også

John Clor
Ford Enthusiast & Club Relations / Ford Racing
www.FordRacing.com Enthusiast Content Manager
Ford Performance Group Communications
1-800-FORD-788 / jclor@ford.com / 313-594-9884
Ford Performance Info Center / Ford Racing Technology
15021 S. Commerce Drive, Suite 200, Rotunda Court II
Dearborn, MI 48120

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 7 måneder siden #5 af 075
Ikke nogen dårlig ide, Jan. B)
Han kommer med på min liste.
Tak for tippet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 7 måneder siden #6 af 2247
Min tillid til Ford Danmark er nu intakt stadigvæk :)
Jeg har ikke glemt dem for, at de uden videre dikkedarer påtog sig garantireparationen, da lakken på min fronthjelm "gik op i syningen"

Jeg er registreret hos Ford
owner.ford.com/tools/account/your-vehicle.html

og her har de registret min Mustang som en af dem med dårlig airbag.
Der står også helt i bunden, at der endnu ikke er en "remedy" klar -så jeg afventer da stille og roligt indtil videre :whistle:

For selvfølgelig skal den da skiftes - hvis min bil også skal holde 30 år endnu vil den da klart nå at blive rustangrebet, og det er jo ikke lige det, man ønsker for sine arvinger !

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 7 måneder siden - 8 år 7 måneder siden #7 af 075
Tak Peter.
Det var nyt for mig. God info. :)
Det er nu heller ikke fordi jeg ikke har tillid til Ford men ham Bill Jørgensen er bare utroligt dårlige til at kommunikere.
Det er let at få det indtryk at han ikke tager sagen alvorligt eller i øvrigt foretager sig noget som helst, når manden er så dårlig til at vende tilbage med nyt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 7 måneder siden #8 af 075
Hej igen.

Nu er FDM's advokat (Casper Schad) kommet lidt videre, efter at have presset hårdt på Bill Jørgensen i en 3 ugers tid.
Bill føler sig åbenbart nu presset nok til at gøre lidt ved sagen. (Jeg har også lagt pres på fra alle de sider, jeg har været i stand til)
Se her :

Hej Casper,


Vi arbejder på højtryk med at få en europæisk kampagne sat i gang, og er i dialog med U.S., men der mangler de også dele til at kunne indkalde alle de berørte biler, derfor er en europæisk kampagne endnu ikke tilgængelig, da vi endnu ikke kan skaffe de nødvendige reservedele.

Men da vi specifikt har rykket for dele til ovennævnte registreringsnummer, har vi nu fået oplyst at der snarest vil komme reservedele til denne bil.

Jeg skal nok sørge for at holde dig orienteret når delene ankommer til DK.


Med venlig hilsen/Best regards

Bill Jørgensen | Homologation Specialist

Citat slut.
Så jeg kan altså regne med at min bil måske snart får udskiftet airbaggen, mens alle jer andre må vente. ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 6 måneder siden #9 af 075
Hej alle.
Nå, nu ser det endeligt ud til at min airbag sag kan afsluttes.
Som jeg har nævnt tidligere, så har jeg skrevet til Ford USA's Global head of marketing, sales and services (Stephen T O'dell).
Og minsandten om det ikke nu har givet pote.
Jeg er i dag blevet ringet op af Johnny Petersen, Supervisor - CRC, Technical & Warranty hos Ford Danmark (Chef for Service og marketing). Han henviste til at jeg havde taget kontakt til Ford USA, så de må derfor efterfølgende have taget fat i Ford DK. :-)
Jeg bad ham om at sende en mail til mig og oplyste ham om at jeg ville offentliggøre den her, så værsgo :

Hej Henrik

Tak for behagelig samtale. Som lovet sender jeg dig denne mail, som opsamler den information, som du fik over telefonen.

Airbag-problematikken findes på tværs af forskellige mærker, som anvender samme underleverandør. Situationen har derfor skabt udfordringer med at levere nye enheder. Ford (som alene har anvendt underleverandøren i den amerikanske produktion) har derfor valgt at håndtere de forskellige markeder i ”bølger”, startende med USA, og øvrige markeder (herunder Europa) følger efter.

Med venlig hilsen / Best Regards
Johnny Petersen | Supervisor - CRC, Technical & Warranty
FORD | Go Further
Borupvang 5 D-E, DK-2750 Ballerup
T 43 48 07 00
www.ford.com / www.ford.dk

Og nu er de altså blevet så trætte af mig, at de har bestilt en airbag specifikt til mig, som er på vej hjem.
Dermed vil jeg heller ikke larme mere.

Han oplyste mig dog om, at hver enkelt ejer af parallel importerede Mustang selv skal rette henvendelse til Ford Europa for at få udskiftet deres airbags.
Ford DK har ikke mulighed for at indkalde dem, fordi de ikke holder styr på parallel importerede Mustanger, heller ikke dem som de selv har importeret og solgt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 6 måneder siden #10 af 014
SEJT gjort Henrik - NEVER give up (y) (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 9 måneder siden #11 af 797
Ser lige på tekst tv at 8 bilproducenter tilbagekalder over 12 MILLIONER biler med defekte Takata airbag's
Ska lige love for at det går stærkt NOT!

Rule nr,1. There are no rules.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 9 måneder siden #12 af 2816
Jeg har i sidste uge fået skiftet min airbag som blev bestilt hjem efter henvendelse til Ford Danmark.

Gik ind på Fords hjemmeside og oplyste stelnummer mm og henviste til hvordan de slår på hvor sikre deres biler er og så efterfølgende slår plat på bilejernes sikkerhed med risiko for at miste livet på grund af dårlige airbags.
Sluttede af med at informere om at jeg ville sende sagen videre til FDM og at det ikke skulle opfattes som en trussel, men blot at jeg ikke ønskede at bruge mere tid på sagen.

Om det var det sidste der hjalp mig ved jeg ikke, men jeg modtog kort efter en mail om at de bestilte en airbag hjem til mig og at jeg skulle oplyse hvilket værksted jeg ønskede at benytte.
De informerede også om at den var i restordre fra leverandøren, men den kom alligevel hjem efter ca. 2 uger, så det gik egentligt ok hurtigt.
Derfor vil jeg anbefale at gøre dette, dog uden at jeg kan garantere for resultatet, men det er da et forsøg værd.

Så nu kan jeg køre sikkert og trygt igennem sommeren, i hvert fald hvad angår airbags B)

Held og lykke, håber det lykkedes for jer at råbe dem op.

John

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 9 måneder siden #13 af 075
Tillykke. :-)
Ja, så er vi 2 i Danmark.
Har du fået nogen form for dokumentation fra Ford om at den er blevet skiftet ?
Jeg fik nemlig ingenting og er jeg så træt af Ford Danmark at jeg ikke gad eller gider gøre mere ved sagen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 9 måneder siden #14 af 2816
Ja, det er rart man ikke er alene, men det kunne nu være rart om Ford tog mere ansvar så alle kan køre sikkert.
Jeg har set den nye airbag på værkstedet og også den gamle som blev demonteret og får også udleveret foto dokumentation mm.
Og så er jeg i familie med værkstedschefen som har skiftet den, så jeg er 100 % sikker på at den er skiftet.
Han fortalte mig også at den gamle airbag skal sendes retur til Ford Danmark.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 9 måneder siden #15 af 075
Jeg ved såmænd også at min blev skiftet fordi de afmonterede batteri polen på værkstedet.
Det siger forskrifterne at de skal gøre, når de arbejder på airbags.
men jeg fik ingen dokumentation overhovedet.
Lidt mærkeligt synes jeg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 9 måneder siden #16 af 014
.. jeg har læst at det gælder op til 2014 Mustanger - kan du bekræfte afkræfte dette Henrik ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 6 måneder siden #17 af 2247
Jeg er nu stadig Ford-fan.
På trods af, at brumbassen er parallelimporteret er det nu 2. gang, at den får en (for mig) gratis omgang af Ford Danmark.

For 14 dage siden kom der brev fra Ford, at det nu var min tur til at få skiftet den elendige japanske airbag, som kan slå ihjel med granatsplinter, hvis det ikke lykkes at dø ordentligt i et sammenstød :angry:

I tirsdags var den så inde i 2 timer, og selv om det ikke kan ses, tror jeg på, at den nu er skiftet.
Vi er derfor gået tilbage til de "gamle husregler"
For guds skyld - vælt ikke - og slet ikke i en grøft.
Få den ned på 50-60 km/t
Find et ordentligt sæt tvillinghul at køre ind i, så Airbag kan udløses og redde dig.
:)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 6 måneder siden #18 af 2868
Jeg har også lagt om længe modtaget et brev, hvoraf det fremgår, at min bil (benævnt med stelnummer) skal have skiftet airbag i førerside (Jeg var blevet fortalt, at det var passagerairbag, som var galt med!!!). Har været hos Ford i Esbjerg, og de skal have den lille patron hjem fra Køln. Det er udløserpatronen, som skal skiftes - bare til info. Jeg afventer nu, at stumpen kommer til Esbjerg, så den kan blive udskiftet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen