Topstykker 289

7 år 11 måneder siden #1 af 2821
Topstykker 289 er oprettet af 2821
Hej
Min 66er har valgt at holde i pit trods det gode vejr. Den har brækket en stud og trukket en halvt ud/op, jeg har taget toppen af nu fir at få skiftet alle 16 til scew in studs, men er der nogen der har et bud på hvad det ca vil koste at få renoveret begge toppe, evt med rulle vipper? Den har fået en ny og skarpere knast..
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 11 måneder siden #2 af 048
Besvaret af 048 på Topstykker 289
Rullevippere har jeg ikke noget bud på, men renoveringen kan jo komme meget an på, hvor meget der skal gøres (ventiler, nye sæder, etc.). Jeg gav selv 3200,- excl. materialer for en del år siden for at få ordnet et par topstykker - uden fræsning til screw-in studs.

Men husk, at der skal fræses af "toppene" når du skifter til screw-in studs. :)

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #3 af 2821
Besvaret af 2821 på Topstykker 289
De 3200kr var det for planing og montering af nye ventiler og hvad det indebære af arbejde?
Det er 2 gang at der er blevet trukket en stud op og 2 gang en der er brækket, så nu når den er skilt ad vil jeg have dem alle skiftet så der ikke er flere der bliver trukket op, jeg tænker lidt om det ikke er pga af den skarpere knast at de bliver trukket op..?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 11 måneder siden - 7 år 11 måneder siden #4 af 1731
Besvaret af 1731 på Topstykker 289
Hej Brian
Jeg har et sæt fine 289 toppe med screw in studs i overskud. Du er velkommen til at komme og kikke dem, de er i Grenaa

Køre du med de rigtige vippearme til dine toppe?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #5 af 2821
Besvaret af 2821 på Topstykker 289
Halvdelen af vippearmene er med styr og den anden halvdel er de originale eller tilsvarende vil jeg tro.
Jeg har ikke rigtig nogen ide om mine ventiler er slidte eller hvad, eller hvad der bedst kan betale sig for mig med at få dem renoveret eller købe nogle andre..
Hvad vil dine toppe ca koste?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 11 måneder siden #6 af 1731
Besvaret af 1731 på Topstykker 289

Halvdelen af vippearmene er med styr og den anden halvdel er de originale eller tilsvarende vil jeg tro.


Uh det lyder ikke godt, man skal ikke blande de forskellige vippearme.

Se i besked mappe ang. Mine.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 11 måneder siden #7 af 048
Besvaret af 048 på Topstykker 289

De 3200kr var det for planing og montering af nye ventiler og hvad det indebære af arbejde?
Det er 2 gang at der er blevet trukket en stud op og 2 gang en der er brækket, så nu når den er skilt ad vil jeg have dem alle skiftet så der ikke er flere der bliver trukket op, jeg tænker lidt om det ikke er pga af den skarpere knast at de bliver trukket op..?


Jeps, planing, ordne sæder, montere ventiler osv.

Og ja, sætter man en skarpere knast i, så går det ikke med alm studs, der blot er presset i. K-koden fik screw-in studs, da den havde større løft og ved Edlbrock Performer anbefales det vist også. :)

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 11 måneder siden #8 af 162
Besvaret af 162 på Topstykker 289
Tror ikke performer hører under kategorien skrapere knast... :biggrin:
K koden havde bl.a.strammerer fjederer, mekanisk knast, derfor screw-in studs.
Std fjederer kan almindeligvis klare 0.500 i løft før coil bind.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #9 af 2821
Besvaret af 2821 på Topstykker 289

Tror ikke performer hører under kategorien skrapere knast... :biggrin:
K koden havde bl.a.strammerer fjederer, mekanisk knast, derfor screw-in studs.
Std fjederer kan almindeligvis klare 0.500 i løft før coil bind.


Jeg har med hjælp fra Jan den tidligere ejer fundet papir på knasten, det er en edelbrock rpm performer "7122" ved ikke om man kalder den for "skarpere" jeg er jo bare tømrer :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 11 måneder siden #10 af 037
Besvaret af 037 på Topstykker 289
Best og på den lange bane spar penge , byt toppe til alutoppe og få større ventiler bedre porte og så kan den køre blyfri benzin, har svære ved at tændingsbanke, bedre portning,+ toppene vejer betydlig mindre end støbejern.
Mvh. Brian Stoltze B.S.Auto.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 11 måneder siden - 7 år 11 måneder siden #11 af 162
Besvaret af 162 på Topstykker 289
Performer RPM var en anden snak, men det var vist heller ikke det Finn skrev. :silly:
Ganske korrekt.. en noget skraperer kanst og ja, kræver andre ventilfjederer og, ja kræver screw-in studs ;)

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 10 måneder siden #12 af 2821
Besvaret af 2821 på Topstykker 289
Så er mine er mine ny indkøbte og renoverede toppe afleveret til renovering, er godt nok ved at glæde mig til den starter igen, hver gang man høre en V8'er ville man ønske man kunne gå ud og starte den :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen