Topstykker 289
- (2821)
- Emne forfatter
- Gæst
Min 66er har valgt at holde i pit trods det gode vejr. Den har brækket en stud og trukket en halvt ud/op, jeg har taget toppen af nu fir at få skiftet alle 16 til scew in studs, men er der nogen der har et bud på hvad det ca vil koste at få renoveret begge toppe, evt med rulle vipper? Den har fået en ny og skarpere knast..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men husk, at der skal fræses af "toppene" når du skifter til screw-in studs.
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2821)
- Emne forfatter
- Gæst
Det er 2 gang at der er blevet trukket en stud op og 2 gang en der er brækket, så nu når den er skilt ad vil jeg have dem alle skiftet så der ikke er flere der bliver trukket op, jeg tænker lidt om det ikke er pga af den skarpere knast at de bliver trukket op..?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har et sæt fine 289 toppe med screw in studs i overskud. Du er velkommen til at komme og kikke dem, de er i Grenaa
Køre du med de rigtige vippearme til dine toppe?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2821)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg har ikke rigtig nogen ide om mine ventiler er slidte eller hvad, eller hvad der bedst kan betale sig for mig med at få dem renoveret eller købe nogle andre..
Hvad vil dine toppe ca koste?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Halvdelen af vippearmene er med styr og den anden halvdel er de originale eller tilsvarende vil jeg tro.
Uh det lyder ikke godt, man skal ikke blande de forskellige vippearme.
Se i besked mappe ang. Mine.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
De 3200kr var det for planing og montering af nye ventiler og hvad det indebære af arbejde?
Det er 2 gang at der er blevet trukket en stud op og 2 gang en der er brækket, så nu når den er skilt ad vil jeg have dem alle skiftet så der ikke er flere der bliver trukket op, jeg tænker lidt om det ikke er pga af den skarpere knast at de bliver trukket op..?
Jeps, planing, ordne sæder, montere ventiler osv.
Og ja, sætter man en skarpere knast i, så går det ikke med alm studs, der blot er presset i. K-koden fik screw-in studs, da den havde større løft og ved Edlbrock Performer anbefales det vist også.
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
K koden havde bl.a.strammerer fjederer, mekanisk knast, derfor screw-in studs.
Std fjederer kan almindeligvis klare 0.500 i løft før coil bind.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2821)
- Emne forfatter
- Gæst
Tror ikke performer hører under kategorien skrapere knast...
K koden havde bl.a.strammerer fjederer, mekanisk knast, derfor screw-in studs.
Std fjederer kan almindeligvis klare 0.500 i løft før coil bind.
Jeg har med hjælp fra Jan den tidligere ejer fundet papir på knasten, det er en edelbrock rpm performer "7122" ved ikke om man kalder den for "skarpere" jeg er jo bare tømrer
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mvh. Brian Stoltze B.S.Auto.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ganske korrekt.. en noget skraperer kanst og ja, kræver andre ventilfjederer og, ja kræver screw-in studs
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2821)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen