Hvem kan justere en ny holley karburator på sjælland?

7 år 7 måneder siden - 7 år 7 måneder siden #1 af 2887
Har netop fået ny holley karburator på.
Men motor dør når jeg træder gassen ned hurtigt. Ikke hvis træder meget langsomt ned. Nogen gange kan jeg være heldig at kunne pumpe pedalen, og så få fart i accelleration.

Den er også blevet meget svært at starte da, den straks går ud når vil give gas (for at varme den op). Det tager 15 min at starte den.

Efter læsning på nettet tænker nemlig at det er Holley'n som driller specielt måske accerationspumpen.

Eller er nogen som har andre gode idéer?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 7 måneder siden #2 af 1869
Det kunne være Tarjei Reime fra reimeracing ..han holder til i nærheden af Hjørring og er medlem i klubben...

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 7 måneder siden #3 af 2887

Det kunne være Tarjei Reime fra reimeracing ..han holder til i nærheden af Hjørring og er medlem i klubben...


Tak. Men han er vist først kontaktbar mandag. :-(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 7 måneder siden - 7 år 7 måneder siden #4 af 3037
Lyder som accelerationspumpen, du kan købe et fuldt kit til Holley til at tune den. Acc pumpen kan du bare skifte størrelse på og der er også nogle plastik cams som ændrer hvor hurtigt acc pumpen spytter benzin i karburatoren.

Har du choker på ?

Hvor stor er karb og hvor stor er motoren ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 7 måneder siden #5 af 2887

Lyder som accelerationspumpen, du kan købe et fuldt kit til Holley til at tune den. Acc pumpen kan du bare skifte størrelse på og der er også nogle plastik cams som ændrer hvor hurtigt acc pumpen spytter benzin i karburatoren.

Har du choker på ?

Hvor stor er karb og hvor stor er motoren ?


Tak for svaret, Janus.

Det er mit værksted som har monteret den, og jeg ved faktisk ikke hvilken model det er. Men den er 4-portett og med manuel chocker. Choker er ikke monteret, jf. værsteds anbefaling (vi kører jo ikke i den om vinteren)
KAn man se et sted på den hviken model det er?

Motoren er helt starndard 289.

Det lyder som jeg skal skaffe mig sådan et kit og prøve mig frem.
Jeg er forundret over at den har fået problemer med starte (som jo kommer at at jeg ikke kan give gas), som om at noget at "løs" i justeringen?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 7 måneder siden - 7 år 7 måneder siden #6 af 2887
UPDATE!
Det viser at Holley'n er model 1850 og dermed på 600 cfm. Noget større end standard karburator som vist er under 500 cfm. Er det et problem?

Et spændbånd viste sig at røre accerationspumpen så den ikke kunne bevæge sig. Så nu starter bilen fint igen.
Pokkers detalje ;-)

Nu kan man faktisk også kører i bilen :-) men en lille smule tøve med speedertryk. Men det skyldes måske at karburatoren er for stor?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 7 måneder siden #7 af 3037
Jeg synes det lyder fint med størrelsen. Det er muligt at en mindre vil give en lille smule mere speederrespons, men til gengæld så vil den du nu har på, bedre kunne følge med op i omdrejninger, hvis du begynder at tune en lille smule på den.

Den med chokeren er noget snik snak. Jeg en bil med og en uden og den ene starter som en mis, den anden pumper jeg benzin i både inden og under start og starter så en en sky. Er motoren en lille smule højkomprimeret så kan man tilføje ild ud af karburator og skyden ud af udstødningen.

Jeg ville få den choker på at og det tror jeg at du vil blive glad for. Når du starter den nu skal den have nogle gode stamp inden og under start og slippe speederen. Du skal jo simulere en fed blanding.

Hvis den stadig halter når du træder på speederen så check at chokerspjældet er helt åbent. hvis det er delvist lukket så kører den med for fed blanding, vil du kunne se på sorte tændrør.

Du skal også sikre dig at når du trækker i speederarmen på karburatoren, så skal den med det samme begynde at trykke på acc pumpe armen, som så igen trykker på et diafragme i bunden af karburation(der indeholder et lille skud benzin). hvis der er slør her, så kommer acc skuddet for sent.

Ellers skal du bruge et tuningskit til din holley. Du kan få et med acc pumpe størrelser og med dyser. Dem skal du nok igang med når det andet spiller.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 7 måneder siden #8 af 3037
Nå ja og så burde du nok checke din tænding. Den skal gerne være i skabet inden du justerer karburator. Hvis du mangler tændingspistol og vakuummåler til justering af karburator, kan du bare kigge forbi :-)

Jeg ligger også inde med kits til holley'en så du kan blive lidt klogere på hvilken størrelse acc pumpe der spiller og dyser og den slags.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #9 af 2887

Nå ja og så burde du nok checke din tænding. Den skal gerne være i skabet inden du justerer karburator. Hvis du mangler tændingspistol og vakuummåler til justering af karburator, kan du bare kigge forbi :-)

Jeg ligger også inde med kits til holley'en så du kan blive lidt klogere på hvilken størrelse acc pumpe der spiller og dyser og den slags.


Tak for tilbuddet, Janus.

Tænding var stillet inden karburator blev skiftet.
Karburator er stillet, så blandingen er liidt federe i tomgang, og accerationspumpen har fået et lille nøk i justering. Samtidig er den lille vaccum dåse på strømfordeler også skiftet.
Så selv uden chocker, starter den perfekt nu, Tomgangen holdes igang med foden mens taget kører ned, og så kan den snidt gå alene i tomgang og trækker fint og uden tøven. :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen