Forskel i motorrum
- (3047)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nederst en cab
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
[1quote="1731" post=233311]Convertible plejer også at have de samme som HT + de to rør[/quote]
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (3047)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Forstærkningen til tårnet må have mest betydning. Umiddelbart går de der vandrør jo bare på det tynde stål i inderskærmene..?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg vil nu anbefale montering af en Export Brace med forstærkning på torpedopladen.
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Præcis1965 convertible havde lange forstærkningsrør i begge sider, som det ses på billedet. I 1966 var disse kortere og jeg mener, at de forsvandt til 1967 modellen.
Jeg vil nu anbefale montering af en Export Brace med forstærkning på torpedopladen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2002)
- Gæst
Da bilerne så skulle transporers/eksporteres rundt i verden til salgsstederen blev de typisk løftet med kran ombord på fragskibene.
Det viste sig at en convertible ikke kunne modstå det vred i karrossen og endte med meget skift camber stilling. Derfor blev der straks iværksat en "nødplan" som skulle afhjælpe det akutte problem. Det blev så en export brace. Her af navnet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
og dem som blev i landet har bare de tynde stænger
dermed kan man se om den har været dansk fra ny eller det er senere import
( ret mig gerne hvis jeg har misforstået en klog mand )
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1965: Alle modeller er forsynet med afstivning mellem tårn og torpedoplade, som det både ses på billede 2 og på Simons billede. Denne kan dog (på alle modeller) være erstattet af en Exportbrace, som er en enhed, der går fra Tårn til Torpedoplade til Tårn (monteret ovenpå tårnet). Denne blev som Jimmi skriver bl.a. monteret på de biler, der gik til Export (og på Shelby modellerne). Denne løsning er langt at foretrække, da den giver en forbedret stabilitet.
Ud over afstivningen mellem tårn og torpedoplade fik convertible modellen også den ekstra lange stiver fra torpedoplade og frem til fronten. Denne stiver blev monteret både på amerikanske og export biler. Denne stang blev forkortet på convertible modellen i 1966, hvor den endte lige foran tårnene.
1967/68 har to stivere (en i hver side), der er monteret oven på tårnet og som går op til torpedopladen, som det ses på billede 1. Det ligner lidt en Exportbrace, der er skåret i tre stykker, hvor det midterste så er smidt væk.
Vil man "forkæle" bilen er det som sagt Exportbracen (med forstærkning) evt. tilsat en tværgående "Monte Carlo Bar" (option).
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Alle 64 til 73 er født med en to delt afstivning fra hvert tårn til torpedoplade. Også 65/66.
Der ud over er 64-66 conv. forsynet med to extra afstivninger til foreste inderskærm.
Nogle få modeller f.eks 66 Shelby kommer med en exportbrace i et stykke + en monte carlo bar.
Exportbrace i et stykke, blev ikke monteret fra Ford, heller ikke til DSO 90-99.
Har for øvrigt aldrig set en dansk Mustang, der fra ny ikke havde en to delt afstivning fra torpedoplade til tårn.....og
tro mig jeg har set rigtig mange, før importboomet startede.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
men hvad så med dem der er forstærket ( ekstra lag jern ) på karosseri delen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (030)
- Gæst
Min 66 convertible var (er) dansk fra ny - altså import i 1966. Og den havde den brede/flade exportbrace med forstærkning ved torpedopladen
- og tro mig - den var original som få, så den er kommet til landet med den - i øvrigt ret stærke - Exportbrace og ikke andet
At der så er sat exportbrace til at supplere "rørstivere" på amerikanske Mustangs - der så senere er importeret - skyldes vel erkendelsen af at denne Exportbrace faktisk var en ganske fornuftig løsning
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen