Forskel i motorrum

7 år 8 måneder siden - 7 år 8 måneder siden #1 af 3047
Forskel i motorrum er oprettet af 3047
Spørgsmål om forskellen på disse 2 motorrum (1968 modeller)...edit. den nederste er en 65...sorry.. Jeg tænker på de 2 stabilisatorer eller hvad de nu hedder fra skærmene til torpedo. På den første er de anbragt fra fjeder-tårnene og på den anden er det et par tilsyneladende spinkle stænger anbragt lidt lavpraktisk. Den første ser bare bedre og mest korrekt ud. Men har det nogen praktisk betydning?




Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden #2 af 2233
Besvaret af 2233 på Forskel i motorrum
Øverst er en HT
Nederst en cab ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden #3 af 1731
Besvaret af 1731 på Forskel i motorrum
Convertible plejer også at have de samme som HT + de to rør

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden - 7 år 8 måneder siden #4 af 2233
Besvaret af 2233 på Forskel i motorrum
Og det er der jo også på billede nederst :P

[1quote="1731" post=233311]Convertible plejer også at have de samme som HT + de to rør[/quote]

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden #5 af 1731
Besvaret af 1731 på Forskel i motorrum
Sku svært at se :blink:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden #6 af 2233
Besvaret af 2233 på Forskel i motorrum
Ja men den er god nok

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden #7 af 048
Besvaret af 048 på Forskel i motorrum
Måske en mindre detalje, men den nederste jo lige en 1965'er convertible og ikke en 1968'er :)

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 8 måneder siden - 7 år 8 måneder siden #8 af 3047
Besvaret af 3047 på Forskel i motorrum
De er begge convertible...og fra 1. 1968...2. 1965. Undskyld.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden - 7 år 8 måneder siden #9 af 611
Besvaret af 611 på Forskel i motorrum
Er nogle convertibles blevet leveret med de to lange rør fra fabrikken?
Forstærkningen til tårnet må have mest betydning. Umiddelbart går de der vandrør jo bare på det tynde stål i inderskærmene..? :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden - 7 år 8 måneder siden #10 af 048
Besvaret af 048 på Forskel i motorrum
1965 convertible havde lange forstærkningsrør i begge sider, som det ses på billedet. I 1966 var disse kortere og jeg mener, at de forsvandt til 1967 modellen.
Jeg vil nu anbefale montering af en Export Brace med forstærkning på torpedopladen. :cheer:

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden #11 af 921
Besvaret af 921 på Forskel i motorrum

1965 convertible havde lange forstærkningsrør i begge sider, som det ses på billedet. I 1966 var disse kortere og jeg mener, at de forsvandt til 1967 modellen.
Jeg vil nu anbefale montering af en Export Brace med forstærkning på torpedopladen. :cheer:

(y) (y) (y) Præcis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden #12 af 2233
Besvaret af 2233 på Forskel i motorrum
Min 65'er er komet til verden med begge dele

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden #13 af 611
Besvaret af 611 på Forskel i motorrum
Nå så lærte jeg noget nyt :) Jeg syntes da det er sjældent man ser dem :) Det altså både på usa og export conv. modeller ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 8 måneder siden #14 af 2002
Besvaret af 2002 på Forskel i motorrum
Jeg fik engang forklaret at de første convertibles kun havde de lange stænger monteret.

Da bilerne så skulle transporers/eksporteres rundt i verden til salgsstederen blev de typisk løftet med kran ombord på fragskibene.
Det viste sig at en convertible ikke kunne modstå det vred i karrossen og endte med meget skift camber stilling. :silly: Derfor blev der straks iværksat en "nødplan" som skulle afhjælpe det akutte problem. Det blev så en export brace. Her af navnet. :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden #15 af 486
Besvaret af 486 på Forskel i motorrum
jeg har fået fortalt at dem som skulle ud af landet blev forstærket øverst på firewall og monteret med stærkere arme til tårne
og dem som blev i landet har bare de tynde stænger
dermed kan man se om den har været dansk fra ny eller det er senere import
( ret mig gerne hvis jeg har misforstået en klog mand )

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden - 7 år 8 måneder siden #16 af 048
Besvaret af 048 på Forskel i motorrum
Jeg prøver lige at uddybe :) :
1965: Alle modeller er forsynet med afstivning mellem tårn og torpedoplade, som det både ses på billede 2 og på Simons billede. Denne kan dog (på alle modeller) være erstattet af en Exportbrace, som er en enhed, der går fra Tårn til Torpedoplade til Tårn (monteret ovenpå tårnet). Denne blev som Jimmi skriver bl.a. monteret på de biler, der gik til Export (og på Shelby modellerne). Denne løsning er langt at foretrække, da den giver en forbedret stabilitet.
Ud over afstivningen mellem tårn og torpedoplade fik convertible modellen også den ekstra lange stiver fra torpedoplade og frem til fronten. Denne stiver blev monteret både på amerikanske og export biler. Denne stang blev forkortet på convertible modellen i 1966, hvor den endte lige foran tårnene.

1967/68 har to stivere (en i hver side), der er monteret oven på tårnet og som går op til torpedopladen, som det ses på billede 1. Det ligner lidt en Exportbrace, der er skåret i tre stykker, hvor det midterste så er smidt væk.

Vil man "forkæle" bilen er det som sagt Exportbracen (med forstærkning) evt. tilsat en tværgående "Monte Carlo Bar" (option). :cheer:

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden #17 af 1731
Besvaret af 1731 på Forskel i motorrum
Og her er en tro kopi af dem som Shelby brugte.

Og ifølge mange bøger, og steder på nettet giver en monto carlo bar ikke alverden stabilitet.

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden - 7 år 8 måneder siden #18 af 162
Besvaret af 162 på Forskel i motorrum
For lige at skære det ud i pap.

Alle 64 til 73 er født med en to delt afstivning fra hvert tårn til torpedoplade. Også 65/66.
Der ud over er 64-66 conv. forsynet med to extra afstivninger til foreste inderskærm.

Nogle få modeller f.eks 66 Shelby kommer med en exportbrace i et stykke + en monte carlo bar.
Exportbrace i et stykke, blev ikke monteret fra Ford, heller ikke til DSO 90-99.

Har for øvrigt aldrig set en dansk Mustang, der fra ny ikke havde en to delt afstivning fra torpedoplade til tårn.....og
tro mig jeg har set rigtig mange, før importboomet startede.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden #19 af 486
Besvaret af 486 på Forskel i motorrum
Tommy jeg lytter på hvad du siger

men hvad så med dem der er forstærket ( ekstra lag jern ) på karosseri delen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden #20 af 162
Besvaret af 162 på Forskel i motorrum
For at være ærlig Kim, så har jeg ikke set en oprindelig dansk med nogen ekstra forstærkning på torpedoplade....

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 8 måneder siden #21 af 486
Besvaret af 486 på Forskel i motorrum
hmmm :blush:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 8 måneder siden - 7 år 8 måneder siden #22 af 030
Besvaret af 030 på Forskel i motorrum
bliver nødt til at komme med mine erfaringer
Min 66 convertible var (er) dansk fra ny - altså import i 1966. Og den havde den brede/flade exportbrace med forstærkning ved torpedopladen
- og tro mig - den var original som få, så den er kommet til landet med den - i øvrigt ret stærke - Exportbrace og ikke andet
At der så er sat exportbrace til at supplere "rørstivere" på amerikanske Mustangs - der så senere er importeret - skyldes vel erkendelsen af at denne Exportbrace faktisk var en ganske fornuftig løsning

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen