Bagtøj.....

7 år 6 måneder siden #1 af 2472
Bagtøj..... er oprettet af 2472
Hej ... Hvordan ser jeg hvilken gearing min Mustang kører med?? Den er original 8"... Det er nemlig sådan at jeg vil have anden knast i.... Motor er også original 302 men med 600 Holley og original 4 Portet indsug... Bilen er en 71 Mustang!! Hvilken knast vil i anbefale?? Mvh Micky

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 6 måneder siden - 7 år 6 måneder siden #2 af 162
Besvaret af 162 på Bagtøj.....
Hvis du ikke kan se doortag med kode, står det på en lille plade som sidder på de bolte som holder klumpen fast i banjoen.
Motorstørrelse og bilens vægt, taget i betragtning, ville jeg vælge en Edelbrock performer, med mindre du er til mere race :biggrin: (y)

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 6 måneder siden #3 af 1359
Besvaret af 1359 på Bagtøj.....
Denne opskrift er fra #903 Niels Ole:
Du kan også løfte det ene baghjul, dreje kardangen, tælle hvor mange
gange du drejer kardan, før dit baghjul har drejet en omgang. Eller dreje
hjulet og tælle hvor mange gange kardan løber rundt.

mustangklubben.dk/forum/2-den-daglige-op...g-pa-66-coupe#228942

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #4 af 2472
Besvaret af 2472 på Bagtøj.....
Tak ...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #5 af 2472
Besvaret af 2472 på Bagtøj.....
Tak.....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #6 af 2267
Besvaret af 2267 på Bagtøj.....
Inden du bestemmer dig til en anden knast, skal du gøre op med dig selv hvad bilen skal bruges til.

Hvis du får en hårdere knast vil du typisk bytte noget bundtræk ud med flere Hk i den høje ende af omdrejningerne.
Ofte vil du så også skulle have en anden converter med højere stall i for at få setup'et til at passe sammen - med mindre du har manuel gear.
Så hvis du blot skal cruise rundt i byen og bare vil først over når det bliver grønt, er en hårdere knast ikke det bedste valg efter min opfattelse.
Her en en ændret gearing på bagtøjet noget bedre, men det går så udover benzin økonomien - men det er jo ikke alle der bekymre sig om dette.

Hvis du vil ud at køre race, ja så er både en hårdere knast, højere stall speed på converter'en samt en lavere gearing en god kombi for noget sjov.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 6 måneder siden - 7 år 6 måneder siden #7 af 1861
Besvaret af 1861 på Bagtøj.....
Hej Michael,
nu ved jeg ikke hvilken knast du har i lige nu, men jeg har købt en Edelbrock 2182 knast til min 351W, og den spiller rigtigt fint sammen med 4-portet indsug + karburator og lidt andet guf som elektronisk tænding, men med standard converter.

2182 er en god mellemting som også kaldes en "moment-knast" fordi du faktisk får et bedre moment ift. stock-standard knasten, men ikke så meget at den kammer over (!) og sætter dit bundtræk over styr.. Det er (til mit setup) det berømte gyldne kompromis hvor jeg kan cruise i ro og mag, og når jeg træder på den, så vågner den op til ballade og lakridser.
Jeg har i år, 2 år efter den nye knast, skiftet det gamle 2,75 bagtøj uden spær til et med 3,55 og spær, og jeg kan sige at et skift til en mere agressiv gearing - med spær - er den nemmeste metode til at komme først over lyskrydset :woohoo:
Hej fra Claus

Armen i karmen !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen