Indsug og karburator

7 år 5 måneder siden #1 af 2472
Indsug og karburator er oprettet af 2472
Hej alle Mustang tosser....hvad får jeg mest ud af at modificere en 302 med??? Indsug og karburator eller noget helt andet??? Hvilken str. Skal man i givet fald montere????? Vil gerne bare have lidt kræfter fra lyskrydset!!!mvh Micky ...holley eller edelbrock......

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #2 af 2151
Besvaret af 2151 på Indsug og karburator
Hvad sidder der på nu ?
Hvor meget vil du have ?
Hvad gearing har du på dagakslen ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 5 måneder siden #3 af 611
Besvaret af 611 på Indsug og karburator
Det giver først noget når det hele er der :) Hvad siger man, en kæde er ikke stærkere end det svageste led. :huh:
Nuvel, fx. Edelprock Performer indsug, Holley 4160 600 cfm (eller mindre cfm), Shorty eller Tri-Y headders så vil det nok kunne mærkes. Men for at få fuld udbytte af disse opgraderinger kræves der også skarpere knast, evt. højere kompression (kommer an på hvilken motor du har nu - kan nok ses af blok code og code på toppene) og blid hjemmeportning af toppene især på udstødningssiden. (y) :) Ja, Rom blev jo ikke bygget på en dag, så man kunne vel starte med de ydre modifikationer, men det bliver ikke nogen hidsigprop (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #4 af 2472
Besvaret af 2472 på Indsug og karburator
Næ ,det er heller ingen hidsigprop jeg mangler... ligenu er det en standard 302 fra 69 som lige skal poppes lidt.... jeg tænkte på en 500 cfm men er det for lille???

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 5 måneder siden #5 af 611
Besvaret af 611 på Indsug og karburator
500 cfm er lige efter bogen i dit tilfælde ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #6 af 2472
Besvaret af 2472 på Indsug og karburator
Jeg takker for alle svar..... :P mvh Micky

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 5 måneder siden #7 af 014
Besvaret af 014 på Indsug og karburator
.. det hjælper altså ikke noget at skifte karburator - med mindre den du har på er ude af justering, slidt eller lignende. Som så rigtigt skrevet, skal du mindst have en performance knast i hvis du vil kunne mærke forskel... :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 5 måneder siden #8 af 162
Besvaret af 162 på Indsug og karburator
Den hurtige... alu indsug, Holley 600 og headers med godt dobbelt system.
Næste trin andre toppe... økonomi toppe er 351W pre 1974, eller dem du har med 351W ventiler og frisk portning.
Vil du mere så koster det for alvor.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 5 måneder siden #9 af 162
Besvaret af 162 på Indsug og karburator

500 cfm er lige efter bogen i dit tilfælde ;)


Holley laver jo kun 500 cfm 2- portet....mener du der er et andet mærke (n) (n) :biggrin:

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #10 af 2472
Besvaret af 2472 på Indsug og karburator
Efter min mening vil det da hjælpe med 4 Portet aluindsugning og 600 4 Portet Holley .... det er jo kun en 2 Portet original....... eller er jeg fejl på den????

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 5 måneder siden - 7 år 5 måneder siden #11 af 611
Besvaret af 611 på Indsug og karburator
Tommy, selvfølgelig findes der kun ET mærke :biggrin: (y) Men udregningen efter bogen ligger omkring 500 på en nær standard 302.
Jeg har også valgt 600 cfm til 302, så kan den også være med rigtig langt hvis man en dag opgradere.

Som eksempel var min 302 med performer indsug, Holley 600 cfm - altså 4 portet - lidt skarpere knast og en meget mild og meget hjemmelavet portning af udstødningskanalerne. Jeg tør vædde på at den ikke har lavet 20 hk mere end originalt, sandsynligvis mest pga. lav kompression. Og så havde den støbejernsudstødningsmanifolder hvilket heller ikke hjælper på sagen.

Ja, hvis din 302 er fra en '69 Mustang så er den 2v (2-portet). 4V i 69 så bliver det en Boss 302, og det er en helt anden sag.
Ved du om motoren er original til bilen? Ellers vil det være godt at få fundet støbenumre på blok og toppene frem :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen