Nørdspørgsmål

7 år 3 måneder siden #1 af 1004
Nørdspørgsmål er oprettet af 1004
Hej allesammen!
Er der nogen der ved om i 1968 var nogen retningslinier for hvornår man anvendte henh 289 og 302
motoren og hvornår ligeså henhv indfaldne/udenpå monterede bagskærmsreflekser?

God jul til alle!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #2 af 1861
Besvaret af 1861 på Nørdspørgsmål
Hej,
jeg ved ikk med motoren, men 1/4 68 er skilledato for reflekser : indb. før og udenpå eft. 1/4.
Kilde : hvis du kigger på bagskærme i div. kataloger/hjemmesider, står 1. april nævnt i teksten på bagskærme både med og uden huller til reflekserne
Hej fra Claus

Armen i karmen !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 3 måneder siden #3 af 048
Besvaret af 048 på Nørdspørgsmål
C-kodede biler var med 2-portet 289.
F-kodede biler var med 2-portet 302
J-kodede biler var med 4-portet 302
:)

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 måneder siden #4 af 1004
Besvaret af 1004 på Nørdspørgsmål
tak for svar, det virker bare som om f.ks. at 289 er brugt efter man var gået over til
(og havde anvendt 302) ligeså med reflekser
MVH
Søren

Og
godt nytår

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #5 af 1861
Besvaret af 1861 på Nørdspørgsmål
Hej Søren,
Der var 3 fabrikker der producerede biler, så det sku da være pokkers om
de alle 3 kunne ramme præcis 1/4 - der har nok været et vist overskud af bagskærme og motorer rundt omkring som man har brugt op inden man er gået over til den nye standard. Min 68'er er født i Metuchen med en 289 og udv. reflekser d. 1/12 1968. så på den måde er det en sen 289'er med korrekte reflekser, men den havde ingen af delene da jeg købte den, så de snart 50 år er nok ikke gået sporløst henover vores biler.
Jeg kender f. eks til en anden 68'er der har fået spartlet refleks-fordybningerne ud og lakeret bagskærmene og nu kører helt uden refkekser, og mon ikke der er mange (som jeg) der kører med en anden motor ?
Der er talrige eksempler på at Ford tømte lagrene, eller startede tidligere med div. udstyr og årgange. Med en produktion på over 1.000.000 Mustang'er de første år 1965-1966, så har fabrikkerne beviseligt skovlet biler ud fra samlebåndet i et tempo hvor reservedelsnumrene ikke kunne følge med, og som i dag giver os nørder grå hår, for det er ikke alt der er dokumenteret eller sporbart ned til mindste detalje - men jeg ser det som en ekstra charme at der er lidt "rod i systemerne" (y)
Hej fra Claus

Armen i karmen !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 måneder siden #6 af 1004
Besvaret af 1004 på Nørdspørgsmål
Tak Claus!
Funny min er produceret sep 67, men er født med 302
Godt nytår

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 3 måneder siden #7 af 2769
Besvaret af 2769 på Nørdspørgsmål
Mener at have læst at man i en periode brugte 302 blokke med 289 krumtap og plejlstænger.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen