Headers, midpipe med eller uden cat?

7 år 3 måneder siden #1 af 2986
Headers, midpipe med eller uden cat? er oprettet af 2986
Hej
Jeg har som vinter projekt bestemt mig for at udskifte de org manifoler, med nogen ARH longtube headers.
Bilen er en SVT Cobra fra 2004, bloweren er portet og kører med ca 15-17 psi tryk. 540hk og 710nm :)

Mit spørgsmål er så! Skal jeg vælge 1-3/4" eller 1-7/8" headers.
Midpipe kan vælges med eller uden race Cats.

Er der nogen her der har noget erfaring med de her Race-Cats?
Går der mange HK tabt i dem, eller er det ikk så galt endda, på de her kompressor motorer?
Ved på Turbo motorer er der rigtig mange HK gemt i Cat.

Jeg går efter absolut flest HK.

Håber i kan hjælpe og rådgive lidt.

Godt Nytår B)

Mvh Karl

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 3 måneder siden #2 af 2444
Hvis målet er ubetinget flest HK så må valget være 1-7/8" headers og ingen katalysatorer. Det betyder så også at vi ikke kommer til at få fornøjelsen af at se og høre den på gaden da den ikke vil kunne gå gennem syn !.

Jeg har ikke nogen erfaringer med race-cats men den smule heste som de kan tage må til rigelighed kunne findes igen på en Cobra fra 2004.

Det skulle være noget af en udfordring at få monteret headers på en cobra på grund den beskedne plads så giv gerne en melding når de er på plads om hvor lang tid det tog og hvor meget andet Du skulle demontere for at få plads.

Godt nytår

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 måneder siden #3 af 2986
Besvaret af 2986 på Headers, midpipe med eller uden cat?
Så blev der handletB)
Fandt et rigtig godt tilbud på SVT forum.
1-3/4" og med 3" catted X-pipe. Sprit nyt og aldrig pakket ud af kassen.

Tror jeg har sparet ca 5000kr på den handel, i forhold til hvis jeg havde købt det via en af de mange shops derovre.
Så nu kan der også blive til et sæt ekstra bagdæk:biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen