Headers 289

Mere
7 år 2 måneder siden #1 af 386
Headers 289 er oprettet af 386
Jeg har monteret et sæt Scot Drake headers på min 289 motor.
Men pitmann armen går på det venstre nederste rør ved fuldt ratudslag mod venstre.

Er der andre der har oplevet tilsvarende, og evt. har en løsning ?

Vh. Finn
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden #2 af 162
Besvaret af 162 på Headers 289
Finn, syntes næsten altid der er problemer med frigang på headers.Eneste løsning er nok at trykke røret en smule... (n)

41 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden #3 af 2491
Besvaret af 2491 på Headers 289
jeg har monteret et sæt magen til på min 65 med man gear,hvor de burde passe på,de gik både på pitmann armen,men også på bunden,og koblingstrækket kunne ikke aktiveres,og men ikke mindst de gik også på svinghjuls kåben,efter megen varmen ,og pressende buler i rørene smed jeg simpelthen dem ud af galskab :sick:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden #4 af 048
Besvaret af 048 på Headers 289
Jeg havde også købt fine keramisk coatede Tri-Y headers til Ørkenrotten, men selv om jeg satte sænkningsbeslaget på til servoen, så ramte de alligevel gummimanchetten - også trods en bule i røret. De står nu i et hjørne af værkstedet. Der kom Hi-Po støbejernsmanifolds på istedet, hvilket jeg egentlig ikke har fortrudt. Alting passede pludseligt meget nemmere og bedre frigang :) .

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden #5 af 2491
Besvaret af 2491 på Headers 289
hvordan passede de hi po manifolds finn,og skulle der laves noget om på forrørene

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden #6 af 048
Besvaret af 048 på Headers 289
HiPo manifolderne passede glimrende, hvis ikke lige, at det var fordi, at jeg også har (gen-)monteret Smog systemet på min 289'er. Der måtte jeg modificere dem, så der blev plads til dyserne i topstykket.
Jeg havde så også flottet mig og også købt en Arvinode HiPo udstødning + forrør med tværrør, der passede til HiPo. Det passede alt i alt godt sammen. Min største udfordring lå i, at jeg har en 66 HT og Arvinode-udstødningen, der leveres i dag, primært er designet til en 65 HT. Her er der en forskel i ophæng bagtil. Men det lykkedes og jeg er i den grad glad for resultatet. :)

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden #7 af 1861
Besvaret af 1861 på Headers 289
Finn, jeg havde fornøjelsen at høre den nye udstødning, og også der er du kommet flot i mål - den lyder bare hammergodt i den opsætning (y)
(Så er det sgu ligemeget at den ikke passer) :woohoo:
Hej fra Claus

Armen i karmen !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden #8 af 2875
Besvaret af 2875 på Headers 289
Har det samme problem på min 66 med 351W og Hedman hedders, jeg har flyttet styretøjet ved og skrue den ind i den ene sid og ud i den anden side ude ved styre kuglerne, det hjalp men har ikke kørt med det, så ved ikke med selvopretning eller om den ter sig mærkeligt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden #9 af 386
Besvaret af 386 på Headers 289
Interessant !
Jeg har tænkt på samme løsning. Evt. kombineret med at flytte stoppene tættere på, så hjulene ikke kan slå fuldt ud.

Hilsen Finn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden #10 af 041
Besvaret af 041 på Headers 289
Finn, det klarer du nemt, med baghjulene;) ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden - 7 år 2 måneder siden #11 af 611
Besvaret af 611 på Headers 289
Er det ikke nok at bule lidt i røret? Du behøver ikke være bange for at det påvirker motorens ydelse.
Jeg var nok heldig med mine Hedman Long tube, de passer min 302 med masser af clearance overalt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden #12 af 386
Besvaret af 386 på Headers 289
Tak for tippet John.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden #13 af 386
Besvaret af 386 på Headers 289
Det endte med at blive "bule løsningen"

Et kontrolleret klem i pressen. Ser næsten originalt ud ........

Tak for alle kommentarerne og rådene.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen