Kompressions test
- (2821)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg har i dag lavet en kompressions test på min A kodet 289 fra 66...
Er den en der muligvis kan fortælle hvad sådan bør have og hvad den skulle have fra ny af.?
Mvh Brian
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og så selvfølgelig så ens som muligt på alle 8 og husk at gøre det på varm motor.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2821)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg målte 132-140 psi
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg tror ikke det vil have nogen indvirkning på dine målinger. Målingerne er fine, mener man kigger efter ensartethed og måske afvigelser på 10-15% eller noget i den dur, så det ser rigtigt fint ud, hvis det er dine målinger. De par gange jeg har lavet den test har jeg ikke været så heldig
Mvh.
Janus
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (678)
- Gæst
Du kan roligt læne dig tilbage i lænestolen og smile,fuldt åben spjæld er måden at måle det på(det gjorde vi også tilbage i 70 erne).
Med de psi du har det er OK.
MVH
Per
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
jeg kan se at du spørger om hvad den skal have haft fra ny af, og det kan du se her :
Det er naturligvis fabrikkens egne tal, målt på krumtappen engang i 60'erne - siger ikke meget om hvad du har på baghjulene på en god sommerdag.
Jeg skal undlade at gætte på hvad den bør have. Er det på baghjulene du mener ? Er motoren ellers standard ?? Har du en C4 der stjæler 20-25 hk ??
Med god kompression tænker jeg alligevel at 3037's gæt på 140 hk er i underkanten, men jeg ved det ikke præcist.
Hej fra Claus
Armen i karmen !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mit svar er med vilje let provokerende, fordi jeg godt kan lidt performance projekter og fordi jeg selv har gang i et 289'eren, som jeg også selv har, leverer jo ikke ligefrem hårrejsende performance selv i nyrenoveret tilstand.
Mvh.
Janus
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mit svar er med vilje let provokerende ....
Hvorfor ?
Jeg synes at sådan et performance-projekt også er en fed del af vores hobby. Stor respekt for det
Fortæl endelig mere om dit projekt og ikke mindst om det færdige resultat - måske endda i en anden tråd.
Der kører en del gamle originaler rundt derude (det er bilerne jeg taler om) hvor ejerne har stor fornøjelse af V8'eren i standard trim. De har fravalgt den hårrejsende performance, men fortjener samme store respekt for at bevare bilerne originalt - eller så tæt på man kan komme eller som man ønsker.
Det er i mine øjne et lige så fedt projekt at trimme en motor med de muligheder man nu har, uden at tømme hylderne for performance-stumper
Hej fra Claus
Armen i karmen !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2821)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg testede fordi når den er varm og har stået en 15 min eller mere er den ikke meget forat starte, hvis den kun har stået nogle minutter springer den lige igang bare ved at klikke starteren..
Jeg fik renoveret topstykkerne og sat screw In studs i i sommers efter den havde brækket en stud og skudt en op, så kunne ikke teste den inden jeg skilte den ad.
Den har også en rimelig skarp knast i samt kraftigere fjedere, edelbrock performer, kan ikke lige huske nr på den.
Jeg blev også rådet af flere af jer til at bruge alu toppe i stedet, pris mæssigt vil jeg nok give jer ret at det nok havde været samme pris, men jeg vil gerne prøve at holde den rimelig org. Ihvertfald af udseende..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2821)
- Emne forfatter
- Gæst
Kan det være tændning og karburator der står dårligt så den bliver varmere end den burde?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så vidt jeg husker - Hvis tændingen står for tidlig bliver den svær at starte - tilgengæld går den rigtig godt også i tomgang med meget tidlig/advanceret tænding, men det skal du jo have vacuumklokken og centrifugaladvanceringen til at sørge for.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2821)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen