tekniske sprøgsmål.

Mere
7 år 1 uge siden #1 af 1007
tekniske sprøgsmål. er oprettet af 1007
Lige et par afklarende spørgsmål, som jeg håber nogle af de teknisk kloge kan svare på.

1. hvad bør alternatoren stå på.? Min står lidt mod venstre side når jeg har tændt lyset, og næsten i midten når det er slukket. hvad kan det skyldes?
Dårlig generator?

2. Er der nogen måde man kan kontrollere om termostaten virker uden at skrue den ud af motor og "koge den"

Mvh. Klaus.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden #2 af 2765
Besvaret af 2765 på tekniske sprøgsmål.
spørgsmål 1:
90% af alternatorviserne virker ikke.. der fås kit. hvor man sætter et voltmeter i og det ligner originalt, men mere driftsikker

Spørgsmål 2:
Termostaten kan tjekkes nogelunde med en lasermåler. start moteren og lad den kører og mål temp på termostathus/vandpumpe og sammenligne det med indløb til køler... Men det er svært at lave noget præcis...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden #3 af 3037
Besvaret af 3037 på tekniske sprøgsmål.
Din generator er sikkert fin, mon ikke bare det fordi ledninger er splejset lidt sjovt sammen af tidligere ejer, så der kommer lidt mindre strøm til måleren, når lyset er tændt ? Du kan teste din generator med et voltmeter, youtube har masser af eksempler. Og mon ikke du så skal gå dit ledningsnet igennem i motorrummet og kan finde noget sjov og ballade der, eller under instrumentbrædtet. Det er jo klassisk at der stjæles strøm fra en eksisterende ledning, når der skal trækkes noget nyt.

Du behøver ikke laser til at checke din termostat. Så vidt jeg ved så løber vandet nedenom i gennem motoren og så op og ud i køleren. Når du starter bilen så vent til den er i nærheden af driftstemperatur, hvis den øverste del af kølerslangen bliver varm, fra termostaten og hen til køleren så åbner termostaten og virker, ellers står vandet stille der.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden #4 af 162
Besvaret af 162 på tekniske sprøgsmål.
Alternatormeter sidder i serie på plus til batteri, og flytter sig ganske lidt, gerne mod "charge" siden på meter.
Voltmeter skulle gerne vise14,3 volt.
Hvis termostat hænger i åben tilstand bliver din motor aldrig driftvarm, modsat hvis den er lukket - så bliver den noget varm....

41 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden #5 af 037
Besvaret af 037 på tekniske sprøgsmål.
Hej Janus
Vandet løber IKKE ned igennem motoren, det løber op i motoren og hvis vandet er varmt nok åbner termostaten og vandet løber
ud i køleren og bliver kølet ned.
Mvh. Brian Stoltze B.S.Auto.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 dag siden #6 af 3037
Besvaret af 3037 på tekniske sprøgsmål.
Hej Brian,
Ja det var egentlig det jeg forsøgte at formulere :-) men jeg kan godt se at det ikke fremgår sådan særligt tydeligt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen