Bil dør uden advarsel, ingen gnist.

Mere
6 år 11 måneder siden - 6 år 11 måneder siden #1 af 2718
Min far (også MCD medlem) har problemer med hans '65 er.

Bilen går periodisk ud uden tøven (hosten, eller tab af kræfter), derfor tænkte jeg at der var et elektrisk problem.
Der er ikke et entydigt mønster i hvornår det sker men umiddelbart er det når den er varm (men ikke for varm) og så kan den første startes igen efter en pause på nogle minutter.

Vi har skiftet tændingslåsen(bagstykket) og tændspolen og motioneret sikringerne samt renset og efterspændt stelforbindelserne.
Inspiceret ledninger for løse forbindelser og uhensigtsmæssig forbindelse til stel.
Vi har også forsøgt at fremprovokere fejlen når bilen kører ved at rykke i alle ledningerne.

Når bilen dør (og vi forsøger at state den igen) har jeg konstateret at der kommer 12v til tændspolen men der er ingen gnist (fra tændrørskabel til stel).
Jeg mistænker at fejlen er i strømfordeleren (evt. hall) men jeg ved ikke helt hvordan jeg kan fejlsøge denne og jeg kan ikke låne strømfordeleren fra min egen da den ikke passer på.
Indmaden i strømfordelern er Malloy E-Spark .

Er der et godt bud derude?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 11 måneder siden #2 af 2875
Det lydder som tændspolen der er en fejl i, du skriver den er ny men der kan godt være fejl i den, prøv med en anden tændspole.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 11 måneder siden #3 af 2718

Det lydder som tændspolen der er en fejl i, du skriver den er ny men der kan godt være fejl i den, prøv med en anden tændspole.

Tændspolen er taget fra min mus, som ikke har problemet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 11 måneder siden #4 af 048
Har tændspolen samme placering i begge biler? Det kunne jo være, at den blev varmere her. :)

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 11 måneder siden #5 af 2712
Prøv at se denne video, måske den giver nogle ideer.


If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 11 måneder siden #6 af 2467
Jeg tror det er inde i din strømfordeler, havde engang en BMW med fuldstænding samme problem, og det var en af de gamle BMW (1976)
den kunne køre ca 10-12 km så døde den pludselig.
strømfordeleren bliver varmet fra motoren og pludselig sker en kortslutning inde i den. ved afkøling kan den igen..
ny strømfordeler.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 10 måneder siden #7 af 2718
Lige en opfølgning på denne.

Det var hallgiveren / Malloy E-Spark ignigter'en der var defekt.
Ny fra PerTronix i, og den kører igen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen