End of my Summer!!!

Mere
2 måneder 1 uge siden - 2 måneder 1 uge siden #1 af 1007
Halløj godt folk!

Har lige brug for et par råd, omkring fejl søgning/ renovering af min C4.
Var ude og køre i fredags, først en god lang tur og så lidt by kørsel i Århus midt by i myldre trafikken.
Undervejs begynder det at ryge lidt bagud og jeg holder ind og kikker men kan ikke se hvad der forårsager og det stopper også.
Efter en halv times kørsel i byen, gør jeg holdt på P plads og konstaterer at jeg spilder olie, og endda en større pyt.
Forsøger at sætte bilen i gear men ingen respons, har jeg sprunget en pakning eller har gearkassen bare brækket sig pga varme eller?
Er det bare ny olie på eller er bremse båndene ristet og færdige?

nå men vinter projekterne kom før tid og ikke i den forventede rækkefølge :dry:


:huh:

PS har endnu ikke været under bilen, den blev skubbet ind og afventer at min surhed aftager :)

god søndag til alle der har haft lejlighed til en køretur i dag.

mvh Klaus

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 måneder 1 uge siden #2 af 3037
Hvis olien er rød så er det gearkasseolie. Det ryger, hvis det løber ned på udstødningen. Check oliestanden, det er sikkert bare lidt påfyldning. Du skal have bilen igang og lidt frem og tilbage mellem gearene og så aflæse mens den står i tomgang.

Der findes lidt forskellige steder de kan dryppe så ned under bilen og kig, der er et bundkar med en pakning og nogle fittings på kassen, det kan løbe fra.
Ingen grund til at blive sur over det. Lidt inkontinens skal de ældre vel have lov til at have :-)

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 måneder 1 uge siden #3 af 1007
ja, havde godt regnet ud at det var gear olie der var på jorden, da det var rødt, det undrede mig bare at den smed det hele, på en gang?
En noget seriøs utæt pakning :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 måneder 1 uge siden #4 af 1007
Har søgt lidt rundt efter olie også i vores eget forum.
Hvor mange liter og hvilken type anbefaler i? Kan læse at det er ATF-F der skal bruges.
mvh Klaus

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 måneder 1 uge siden #5 af 3037
Hej Klaus,
Du er nødt til at måle standen på den driftsvarm. Hvis den har smidt det hele mener jeg den tager en 3-4 liter. Jeg køber bare version en de har i biltema: www.biltema.dk/da/Bilpleje/Olie/Transmis...e-type-G-2000022984/
mvh Janus

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 måneder 1 uge siden - 2 måneder 1 uge siden #6 af 877

1007 skrev: Har søgt lidt rundt efter olie også i vores eget forum.
Hvor mange liter og hvilken type anbefaler i? Kan læse at det er ATF-F der skal bruges.
mvh Klaus


Du har fat i den rigtige olie, hold dig til den.

Helt tom tager den ca. 8 liter.

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 måneder 1 uge siden #7 af 877

3037 skrev: Hej Klaus,
Du er nødt til at måle standen på den driftsvarm. Hvis den har smidt det hele mener jeg den tager en 3-4 liter. Jeg køber bare version en de har i biltema: www.biltema.dk/da/Bilpleje/Olie/Transmis...e-type-G-2000022984/
mvh Janus


Driftvarm, 800 o/m og i gear.

Den olie ville jeg ikke bruge.

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 måneder 1 uge siden #8 af 1861
Type F, jeg er enig med Hans !

Men fandt du ud af præcis hvorfor den smed olien ? Ellers er det jo ligemeget med at hælde nyt olie på :woohoo:

Hej fra Claus

Armen i karmen !

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 måneder 6 dage siden #9 af 1007
Tak for svar, jeg holder mig til F olien.
Nej jeg har ikke kikket endnu, men bilen kommer op på bukke i weekenden så må jeg se. :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 måneder 6 dage siden #10 af 2193
Evt en utæt oliepumpe. Har selv prøvet det.

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 måneder 5 dage siden #11 af 1869
Hmm..den olie Janus linker til overholder ellers Ford specifikationerne..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 måneder 3 dage siden #12 af 1007
Hvordn ser du at oliepumpen er læk? :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 måneder 18 timer siden #13 af 2193
Oliepumpen smider olien ud bag converter og ud gennem bellhousing

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 måneder 2 timer siden #14 af 1007
Tak jeg forsøger en fejlsøgning og kikker efter hvor spildet er størst

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 måned 4 uger siden #15 af 1007
Halløj alle, tak for svar indtil videre, jeg har fået bilen op og konstateret at oile læk ser ud til at komme ud fra bellhouse, vi er enige om at der burde være tørt der inde ikke ?
Olien jeg har tappet af er ikke klar rød mere, nærmere brændt rød, er det ens betydende med aat bremse bånd er brændt af?
det store spørgsmål er så hvorfor den har smidt olien, det var en rolig køretur , i myldre trafik dog.
er det pga. olie pumpen er stået af eller kom gerne med et bud eller evt links til hvor jeg kan søge lidt info.
på forhånd tak og god efterårs ferie.

mvh Klaus.

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 måned 4 uger siden #16 af 877
Hvordan ser bundkar ud indvendigt..?

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 måned 4 uger siden #17 af 1007
Har jeg ikke kikket inde i endnu? hvad skal jeg kikke efter?
PS, har skrevet en pb til dig.

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 måned 4 uger siden #18 af 877
Bare mængden af snavs.
Yes, har svaret.

Please Log på to join the conversation.