351W standard motor fra 1974 indstilling af tænding

Mere
1 måned 4 dage siden #1 af 3155
Halløjsa
Jeg har en 351W standard motor fra 1974 liggende i min bil og dertil har jeg lige et par sprøgsmål vedr tænding

- hvad skal tændingen stå på ved fuld avance ?
- og hvor mange omdrejninger skal den kører ved, ved fuld udslag ?
- og hvad skal tændingen stå ved tomgang ?

Håber nogen kan hjælpe mig :-)

sacha

Please Log på to join the conversation.

Mere
1 måned 4 dage siden - 1 måned 4 dage siden #2 af 611
Jeg har akkurat skrevet en lille fortælling om præcis det på side 5. i min tråd: Projekt: 69 Sportsroof
Så hvis du ikke har læst det, så kan det da give noget inspiration :) Kan sagtens bruges på en std. motor, start evt. med 34 grader i stedet for 36 grader. Du skal bare være meget opmærksom på at den ikke pinger/banker efter du laver ændringer.

Please Log på to join the conversation.

Mere
4 dage 8 timer siden #3 af 499
1. Det kommer an på hvilke stempler og topstykker og hvor slidt motoren er som du kører med, motoren behøver et antal grader for at virke optimalt hvilken mere eller mindre. Jeg kan jo ikke gætte det tal, men jeg har en ide ud fra min erfaring måske 34-36 grader uden vacuum.
2. Det kommer an på om du kører manuelt eller med automatgear.
3. Hvad tændingen står i tomgang har kun noget med hvordan motoren starter (hvor nemt den starter). Men hver gang du justerer tændingen i tomgang flytter du også din totale advance, så tænk dig om.

Det eneste du ikke spørg om er hvordan din tændingskurve skal stå, og det er næsten altid den som skal justeres, da den består af dele som bliver slidt op af brug, og da kun meget få giver sin fordeler service er det næsten altid der fejlen er. Jeg kan ikke lære dig at stille tænding ved at skrive flere sider herinde, der skal du have erfaring fra at have fingerne nede i en fordeler rigtigt mange gange. Men hvis bilen stod her kunne jeg lære dig noget om det ved at vise dig det, du vil glemme halvdelen men bilen ville køre bedre...
Håber du kan forstår at du beder om noget som er svært at svare på, som bare bliver gæt værk. Find dine tal på nettet og stil efter dem og find en som kan lave din kurve så den passer til din motor. Husk at tjekke om dit tændingsmærke på motoren passer før du begynder at rode med tændingen.

Please Log på to join the conversation.