Karburator

Mere
4 uger 2 dage siden #1 af 3079
Mangler gode råd
Har en original 289 overvejer da den skal have ny karburator at sætte en 4 ports på men skal man vælge en edelborck eller en holly

Please Log på to join the conversation.

Mere
4 uger 2 dage siden #2 af 1359
Da jeg i tidernes morgen købte min bil sad der en Edelbrock på, men efter et motorskift for et par år siden kører jeg nu med en Holley.
Begge dele fungerede faktisk udemærket.

Dog vil jeg sige at Edelbrock'en havde en tendens til at benzinen fordampede fra svømmerhuset når jeg ikke kørte så tit, dvs. den skulle køre lidt ekstra tid på startermotoren for at få pumpet ny benzin op i kaburatoren ved opstart - kan dog være det kan løses med en tykkere spacer mellem manifold og kaburator.
Men det problem har min Holley ikke - den virker med det samme, næsten uanset hvor længe bilen har stået :)

Om man kan vride et par HK mere eller mindre ud at de forskellige typer ved jeg ikke, der er dog flere justeringsmuligheder på en Holley hvilket vel bør være en fordel i forhold til optimering.
Her skal vi dog nok have eksperterne på banen :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
4 dage 8 timer siden #3 af 499
En Edelbrock karburator kan justeres lige så meget som en Holley, man skal bare vide hvordan.

Hvorfor vil du sætte en 4 portet karburator på din 289er, din 2 portet kan gøre det lige så godt, hvis den er i orden og justeret rigtigt. Er det fordi du vil have flere kræfter, så er det ikke nok bare med insug og karburator det bruger den bare mere benzin af, vil du have flere kræfter hvor du kan mærke det så skal du have mere luft igennem motoren. Forskellen på en 2 og 4 portet 289er er udover insug og karburator, højere krompression og anden tænding og det er det som giver kræfterne. Jeg ville starte med at justere din karburator og ikke mindst din tænding og bygge den bedre, så kan sådan en 289er køre helt fint, nå ellers motoren er helt i orden.

Håber det kan besvare dit spørgsmål, og jeg ville klart vælge en Edelbrock karburator fordi der ikke er rart mange som kan finde ud af at skrue på dem, så er chancen meget lille for at den bliver forskruet, det ser jeg tit på en Holley. Forskellen er ca 3-5 hk ved 6000 omdr, altså ikke mærkbart. Hilsen Peter

Please Log på to join the conversation.

Mere
3 dage 7 timer siden #4 af 486
Tak Peter

fordi du kom på banen og svarede på noget teknisk(y)

Please Log på to join the conversation.