Motor olie
- (2821)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg plejer at bruge castrol 20w-50 classic, men jeg kunne godt tænke mig at prøve det der egenligt er foreskrevet til bilen (10w-30) men det eneste jeg lige kan finde er sådan nogle moderne olie’er.
Hvis jeg finder nogle klassik olie’er hedder de bare SAE 30, men er det ikke det man hælder på plæneklipperen?
Mvh Brian
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Du skal søge efter 15w-40 classic som er en lidt tyndere olie og oftest en mineralsk olie som det skal være.
Mvh Tommy
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Husk der skal være Zink additiv i olien hvis din motor har flade løftere også kaldet flat tappet.
MVH Kim
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det gælder ikke almindelige motorer, som ikke er trimmet ud over det normale...
Zink additiv beskytter især ved højt ventilfjedertryk, som der typisk er ved performance knastaksler.
Kører du rulleknast er der ingen problemer med ny olie what-so-ever.
Prøv selv at google...
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2821)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg vil mene at løfterne er rimelig flade, det er i hvertfald ikke rulleknast eller rullevippere.
Tror i man regne med at der er zink i classic og oldtimer olier når de kalder dem det?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Den har fået en edelbrock performer knast og strammere/kraftigere fjedere, ellers nyrenoveret org toppe med screw in studs.
Jeg vil mene at løfterne er rimelig flade, det er i hvertfald ikke rulleknast eller rullevippere.
Tror i man regne med at der er zink i classic og oldtimer olier når de kalder dem det?
Hvis du bruger oldtimerolie så kører det.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Udemærket Per, men du får de svar som du vil hører. Objektiv info får du ved uafhængig søgen på nettet. ZDDP er en nødvendighed, læs om grænseværdier, så finder du svaret.Prøv at skrive ZDDP i søgefeltet og du vil se at emnet motorolie inkl tilsætning har været bragt adskillige gange før
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2821)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg har så set at Gulf’s 20w-50 classic har 2400 i, og så var den billiger så den bestilte jeg, så det blev ikke i år at jeg fik prøvet en lidt tyndere olie..
Men jeg er blevet klogere på at der skal være zink i, ellers kunne jeg godt have fundet på at købe en tilfældig 20w-50.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (3143)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
og hvad er zddp værdien??
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (3143)
- Gæst
Man kan også få olien i andre værdier.......jeg bruger selv 10w-40.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (3143)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg gætter så samtidig på, at vi også kører med meget forskellige motor konfigurationer?
Jeg kører med Sunoco Super Dynalube 20W-50, hvortil jeg tilføjer 2 flasker Cam-Shield 1 Shot 44,3 ml (ca. 800 PPM på flaske).
Det virker rigtigt godt til min lille 289'er
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Så skulle du prøve debatten om hifi-kabler!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen