1967 Mustang Fastback aka. CVS Eleanor #2 er godt på vej...

Mere
3 uger 1 dag siden #1 af 2194
Tænker at jeg lige ville lægge lidt billeder op af ét af mine andre projekter som Tommy "Nemesis" Flauensgaard og Leo Rohleder er i gang med at færdiggøre...

Det hele startede tilbage i 2014 da jeg fik muligheden for at købe denne bil. ("færdig")

Den var så dårligt bygget at jeg besluttede at rive hele lortet fra hinanden igen og gøre det "rigtigt", da denne bil fortjenede noget kærlighed.

Så det skete så...

Og nu er den ved maleren (igen) og får en rigtig god omgang.

Jeg opstøvede alle de rigtige CVS Eleanor fiberglass dele og fik Ray Claridge fra Cinema Vehicle Service (CVS) til at certificerer den så jeg havde bevis for at den var 100% movie correct.

Så det bliver fantastisk at se en rigtig Fastback fra 67 med ét at de i alt 150 original-produceret CVS Eleanor fiberglass body kits på. Helt unik og ekstremt sjælden da ikke ret mange af de 150 kits nåede at se en rigtig bil inden de blev ædelagt, glemt eller destrueret af folk der ville prøve at lave fiberglass moulds fra dem så de selv kunne kopierer dem.

Af med det gamle ukorrekte - og på med at det rigtige ;)
Glæder mig til at se resultatet...


Car Park:
1967 Fastback Eleanor aka. "DK Eleanor"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #1"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #2"

Only Dead Fish Follows the Steam!!! :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
3 uger 1 dag siden #2 af 2194
Af med alt det ukorrekte og på med 100% korrekte ;)


Car Park:
1967 Fastback Eleanor aka. "DK Eleanor"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #1"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #2"

Only Dead Fish Follows the Steam!!! :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
3 uger 1 dag siden #3 af 2194
Og afsted til Leo min maler...


Car Park:
1967 Fastback Eleanor aka. "DK Eleanor"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #1"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #2"

Only Dead Fish Follows the Steam!!! :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
3 uger 1 dag siden #4 af 2194
Og fik lige denne update fra Leo i dag ;)

Det bliver rigtig godt det her!!!

Med en Ford Racing 363 BOSS Stroker motor i med TKO 600 gearkasse ;)




Den skal nok blive sjov...

3.25 gearing i 9" med spær!

Car Park:
1967 Fastback Eleanor aka. "DK Eleanor"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #1"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #2"

Only Dead Fish Follows the Steam!!! :)

Please Log på to join the conversation.

Mere
3 uger 5 timer siden #5 af 499
Må man spørge hvad der fik dig til at købe den motor, den er da ikke 100% korrekt, eller er det kun for at sælge bilen videre. Og et godt råd husk de rigtige headers til de topstykker. Og husk at den block kun kan køre med de toppe, som ikke er dem som yder mest, der er flere som ikke har kunnet få det ud af motoren som de lover (bl.a en texas gut med langt skæg), hvilket er opnået med andre dele end de sælger motoren med. Jeg er bare nysgerrig.

Please Log på to join the conversation.

Mere
3 uger 3 timer siden - 3 uger 3 timer siden #6 af 2194
Motoren købte jeg da min #1 Eleanor har en ROUSH 427R motor i... og jeg ville have noget andet i #2.
Denne motor er også lidt lettere end den ROUSH motor, og så er det meningen at denne bil ikke skal være helt så voldlig som Eleanor #1.

Der kommer stadig en TKO 600 på, ligesom #1, men en anden gearing (3.25) end #1 som har 3.70 gearing.

Så denne bliver mere en "Grand Tourer" end et " Street Beast".

Jeg forventer ikke at den yder 500HK som den er dynoet til. Jeg har bl.a. skiftet til PRM Air-Gap i stedet for et Super Victor JR intake, så der mister jeg lidt top-end HK, men jeg forventer at mit moment bliver højere med Air-Gap, og det er moment jeg går efter. "Fuck HK!"
Jeg ved godt det her omkring heads.
Jeg har en AED Holley 750 HP-HO Street/Strip carb til den - det bliver super!
Og så kommer der Servo på med Serpentine March Performance Pulleys på, som alt sammen også æder lidt HK/NM fra motoren.

Lad mig bare sige det sådan, at denne 1250kg tunge bil ikke kommer til at mangle kræfter ;)

Den skal nok kunne lave hjul-guf i 1. 2. og 3. gear hvis man vil...

Men forhåbentligt kommer den til at køre liiiidt længere på literen end Eleanor #1 :D

Håber det besvarede dine spørgsmål?

Car Park:
1967 Fastback Eleanor aka. "DK Eleanor"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #1"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #2"

Only Dead Fish Follows the Steam!!! :)
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
3 uger 2 timer siden #7 af 3091
Ja Rolf kan godt se at det ser godt ud når det er lavet rigtigt, men syntes personligt alt det glasfiber på 67/68 fastback ødelægger en perfekt bil. ja det er smag og behag men det ser godt når der blive kælet for detaljerne så (y)

Please Log på to join the conversation.

Mere
3 uger 1 time siden #8 af 2194
:ohmy: alt fiberglass???

Dvs. du synes de originale Shelby GT500'ere og GT 350'ere var ødelæggende for looket?

Jeg synes personligt at Shelby GT500/GT350 'ere og Chip Foose's / Steven Standford's design aka. Eleanor, er det mest sexede man kan udsætte en standard 67/68 Fastback for. ;)

Men heldigvis er vi alle jo forskellige!

Car Park:
1967 Fastback Eleanor aka. "DK Eleanor"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #1"
1967 Fastback Eleanor aka. "CVS Eleanor #2"

Only Dead Fish Follows the Steam!!! :)
Bilag:

Please Log på to join the conversation.

Mere
3 uger 26 minutter siden #9 af 3091
Ja heldigvis for det, ikke for den skal stå helt originalt for mig er det 1968 bullitt der for det op at ringe, siger jeg som har malet min 1968 cope pepper gray med Shelby Side Scoop.
Men nu hvor dollaren er på vej i den rigtige retning kunne jeg nok fristes til at hente en 1968 Fastback og lave en bullitt clone

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 uger 6 dage siden #10 af 3113
Det ser sku spændende ud Rolf. Håber jeg kommer til at se den på gaden er dag? ;-)
#1 er ihverfald en voldsom lækker bil.

Please Log på to join the conversation.

Mere
2 uger 4 dage siden #11 af 2875
Fedt Rolf glæder mig til og se den.

Please Log på to join the conversation.