Dobbelt udstødning til 289 2v

Mere
6 år 3 dage siden #1 af 3039
Hej.
Jeg har en 1966 conv. med 289 2v motor og enkelt udstødning og de "almindelige" gamle manifolds.

Ved godt at det ikke er i overensstemmelse med det oprindelige, men jeg kunne godt tænke mig en dobbelt udstødning og mere V8 lyd.
Det skal ikke være for voldsomt - man skal kunne holde ud at køre længere ture ud at få hovedpine. Derudover må det gerne være i nogenlunde overensstemmelse med hvad man dengang i 60'erne kunne få af dobbelt udstødning (2" ??).

Kan nogen anbefale noget godt? Kører jo ikke mange km. om året, så jeg er på udkig efter en "mellemløsning" til en rimelig penge - det behøver ikke være en dyr udgave i rustfri stål :-)

På forhånd tak.
Mvh. Tim

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 3 dage siden #2 af 515
Besvaret af 515 på Dobbelt udstødning til 289 2v
Måske du kan bruge noget i den her stil som passer til std. manifolder
www.cjponyparts.com/dual-exhaust-kit-2-w...2-1965-1970/p/EXK3A/

Life is a cruise

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 dag siden #3 af 903
Besvaret af 903 på Dobbelt udstødning til 289 2v
Købte et sæt hos Lynegaard for ca10-12 år siden.
Mener de selv bukkede dem.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 dag siden #4 af 499
Besvaret af 499 på Dobbelt udstødning til 289 2v
Hvad du end vælger af udstødning, skal du huske at skifte bremseslangen til dit bagtøj, eller lave et andet beslag til samme, ellers ender du med en brændt slange og ingen bremser.

Skulle jeg bestemme hvilken udstødning du skulle have på, ville jeg vælge en som giver motoren bedre arbejdsbetingelser, ellers giver det ingen mening at bruge penge på det. Jeg har den holdning at jeg skifter ikke noget på bilen uden at det giver bilen en fordel i forhold til den del som kommer af bilen og passer sammen med resten af bilen.
Så tri-y headers i den behandling som du bedst kan lide, 2 1/4" magnaflow udstødning da den er til at holde ud at køre med, og et X rør så tæt på headers som muligt. Så for du noget som dur og kan bruges og som er fremtidssikkert, Og er du rigtig smart laver du udstødningen så du kan pille midterdelen ned uden resten følger med ned.
Og når du så en dag vil have den rigtige lyd, så laver du motoren til det. For HUSK det er motoren som laver lyden ikke potterne, de dæmper bare..........

Håber det giver mening.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen