mustang 67 289 convertible som sejlbåd

10 år 10 måneder siden #1 af 2610
hej
jeg ved godt det måske er svært at svare på uden at ha set og prøvekørt

jeg har det fint med at min gamle mustang sejler :unsure:

men konen gider ikke køre i den før den bliver stabiliseret :sick:
så lad vær at kør :evil:

hvad er den værst tænkelig situation jeg kan komme ud i

nye fjeder - nye støddæmper og måske nye fælge den ene er skæv :woohoo:

er et hurtig regnestykke max 10 tusind og den køre perfekt.

eller den bliver ved med at sejle :blink:

bøsninger ser nye ud..

der må være masser af jer der har været turen igennem

resten af bilen er perfekt..
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #2 af 2025
Besvaret af 2025 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Der er masser af ting der kan gøres. Her er de ting jeg selv har gjort. Og et gæt på hvad det ca koster i dele

1) Kraftigere sway bar foran, nye bøsninger, ca 1200-1500kr (sidelæns gynge, stabilitet i sving)
2) swaybar bagi, nye bøsninger, ca 1200-1500kr (sidelæns gynge, stabilitet i sving)
3) hårdere fjedre for+bag, gerne Koni eller KYB gas-a-just, ca 1500kr tror jeg (vuggen frem/tilbage)
4) Export brace, ca 1100-1200kr (stabilitet i sving)

Det har hjulpet rigtig meget på min

/Kim

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #3 af 2610
Besvaret af 2610 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Tak kim

tager turen til trimo og ser hvad de har af stumper.

ses derude..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #4 af 1218
Besvaret af 1218 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Jeg har gjort nøjagtigt det samme som Kim, og min er blevet super stabil :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden - 10 år 10 måneder siden #5 af 200
Når du siger "sejler" - hvad mener du så??

Hvis dit styretøj ikke er sporet korrekt kan den stå på en måde så den "griber" efter alle ujævnheder og dermed kan give oplevelsen af at være overalt på vejbanen ... den skal spidse lidt indad

Et andet kan være slør i dit styrehus. Hvis du har det - og især kombineret med ovenstående - så vandrer bilen også typisk rundt på vejen uden retningsstabilitet. Ovenpå sturehuset sidder en justeringsmøtrik som man kan spænde let til hvis der er slør ...

Min pointe er at du ikke skal starte med at skifte stumper før du har styr på hvad problemet er. Hvis din undervogn er slidt, så lad nu være med pr. automatik at udskifte alt til polybøsninger og det der er værre ..... det originale gummi er rigeligt til at lave en stram og velkørende undervogn.

mvh
Anders

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #6 af 529
Hej

Havde også en "slatten" undervogn i min 66'er (bløde bladfjedre og færdige støddæmpere), og købte flg hjem:

www.mustangsplus.com/xcart/1965-66-Grab-...nd-Handling-Kit.html

Opgraderede til 5-leaf og 1 1/8 sway bar. Og efter monteringen ved Peter, kørte jeg hjem i en helt ny bil. Forskellen kan slet ikke beskrives. Kan klart anbefale det, hvis den er løs i undervognen!

Fik det hjem med ShopUSA, som også kun kan anbefales. Daværende $-kurs var 5,82, og havde det hjemme alt inkl. for en $-kurs på under 8,50!

Så alt i alt en super opgradering af den gamle dame til billige penge ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #7 af 2610
Besvaret af 2610 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
hej søren

det ligner et ready to use kit TAK

ville forbi trimo igår,

men de har ferie :angry:

så jeg må jo sejle en uge mere :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden - 10 år 10 måneder siden #8 af 2243
Besvaret af 2243 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd

Når du siger "sejler" - hvad mener du så??

Hvis dit styretøj ikke er sporet korrekt kan den stå på en måde så den "griber" efter alle ujævnheder og dermed kan give oplevelsen af at være overalt på vejbanen ... den skal spidse lidt indad

Et andet kan være slør i dit styrehus. Hvis du har det - og især kombineret med ovenstående - så vandrer bilen også typisk rundt på vejen uden retningsstabilitet. Ovenpå sturehuset sidder en justeringsmøtrik som man kan spænde let til hvis der er slør ...

Min pointe er at du ikke skal starte med at skifte stumper før du har styr på hvad problemet er. Hvis din undervogn er slidt, så lad nu være med pr. automatik at udskifte alt til polybøsninger og det der er værre ..... det originale gummi er rigeligt til at lave en stram og velkørende undervogn.

mvh
Anders


Henrik, lyt til Anders.
Få lige "styr" på, hvor fejlen(e) er, før du bare skifter dele. Det bliver hurtigt alt for dyrt. Få en erfaren Mustang-mekaniker til at se på bilen, før du gør noget - det er jeg overbevist om, du (og din bankkonto) bliver glad for.

Mange hilsener
Terkel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #9 af 2025
Besvaret af 2025 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Tak for hintet Anders, det fjernede den ratslør jeg havde, og gav også lige en smule på det sejleri der er tilbage. Og det tog 20min :-)

Mvh Kim

Når du siger "sejler" - hvad mener du så??



Et andet kan være slør i dit styrehus. Hvis du har det - og især kombineret med ovenstående - så vandrer bilen også typisk rundt på vejen uden retningsstabilitet. Ovenpå sturehuset sidder en justeringsmøtrik som man kan spænde let til hvis der er slør ...

mvh
Anders

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #10 af 2025
Besvaret af 2025 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Det kommer netop an på hvordan den sejler :-) Hvis den gynger frem og tilbage over en vejbump - som min gjorde - så er det jo ikke styrtøj

Mvh Kim

Når du siger "sejler" - hvad mener du så??

Hvis dit styretøj ikke er sporet korrekt kan den stå på en måde så den "griber" efter alle ujævnheder og dermed kan give oplevelsen af at være overalt på vejbanen ... den skal spidse lidt indad

Et andet kan være slør i dit styrehus. Hvis du har det - og især kombineret med ovenstående - så vandrer bilen også typisk rundt på vejen uden retningsstabilitet. Ovenpå sturehuset sidder en justeringsmøtrik som man kan spænde let til hvis der er slør ...

Min pointe er at du ikke skal starte med at skifte stumper før du har styr på hvad problemet er. Hvis din undervogn er slidt, så lad nu være med pr. automatik at udskifte alt til polybøsninger og det der er værre ..... det originale gummi er rigeligt til at lave en stram og velkørende undervogn.

mvh
Anders


Henrik, lyt til Anders.
Få lige "styr" på, hvor fejlen(e) er, før du bare skifter dele. Det bliver hurtigt alt for dyrt. Få en erfaren Mustang-mekaniker til at se på bilen, før du gør noget - det er jeg overbevist om, du (og din bankkonto) bliver glad for.

Mange hilsener
Terkel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 10 måneder siden #11 af 797
Er du 100% på at det er fælgen, der er skæv, jeg troede også begge mine bagpå var skæve, men det var bagakslerne.
Mvh Peder.
Ps, nogle veje er så sporkørt, især af lastbiler, så man tror bilen er "stang vissen" :biggrin:

Rule nr,1. There are no rules.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #12 af 200

Ps, nogle veje er så sporkørt, især af lastbiler, så man tror bilen er "stang vissen" :biggrin:



Og jo netop særligt her at man mærker det hvis hjulene er sporet forkert. Hvis ikke de spidser lidt indad så vil den "gribe" efter den forhøjning der er mest markant .....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden - 10 år 10 måneder siden #13 af 2610
Besvaret af 2610 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
tak for de mange svar
fandt lige en god motorvej i går
kørte 75 miles uden at sejle :)
og det er når vejen ikke er plan at mustangen sejler. :sick:

prøver lige at få den sporet,

har den lokale dæk firma den viden der skal til om at sætte hjul lidt ind ad.
eller er der nogen omkring Frederikssund ( Nordsjælland - København i kan anbefale.. ???

god søndag til jer alle... (y) (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #14 af 2610
Besvaret af 2610 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
færgen er i havn :sick:

fik skiftet servo ventil. :P

og skal da lige love for at det ændret total på styre egenskaber.

i morgen aften skal jeg så montere nye stød dæmper.

og hvis alt lykkes sporing onsdag.,

men allerede nu kan bilen køre rimligt :silly:

ses derude :oops:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #15 af 2610
Besvaret af 2610 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
så kom der også 4 nye støddæmper på. :biggrin:

helt anden bil, går dog lige det sidste stykke af vejen og får den sporet.
den ene fælg er lidt skæv, B) hvis nogen kender en der kan rette en gammel stål fælg skriv da venligst..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen