Hvilken motor skal jeg vælge...?
Er dog lidt i tvivl om, hvorvidt det er den bedste løsning ift jeg ikkeskal have en racer, men bare en lidt friskere udgave end standard....
så tænker 302 med lidt skrappere knast, 4 portet indsug og 600cfm karburator samt shorty headers.....
302 HO fra 1985 er vist med cleaveland 351 toppe og vil de passe til mine nuværende shorty headers fra 289eren....?
Ser også ud til at HO udgaven måske er bedst egnet til lidt mere raceragtig kørestil grundet tilsyneladende andet opsæt, så momentet ligger ved betydeligt højere omdrejningstal end en ikke-HO motor...?
Hvad bør jeg vælge når jeg blot ønsker 200-250 hk og kørestilen nok mere er til moment end omdr. ....?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
hviiis du mener at du har fuld styr på det er der jo ingen problemer der
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hej fra Claus
Armen i karmen !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nu er det tid at få anden maskine i min 66 289 og jeg har kig på en 1985 302 HO long block.
Så skal der vist også skiftes køler. Øverste studs sidder modsat.
..og enig med Claus
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
302 HO fra 1985 er vist med cleaveland 351 toppe og vil de passe til mine nuværende shorty headers fra 289eren....?[/quote]
302 HO har aldrig haft Cleveland toppe,( så ville det jo være en BOSS)
Det som kan forvirre er, at den har Cleveland style vippe arme, dog kun i 1:1,60 og ikke som Cleveland 1:1,73
Fordelen ved en 302HO er vist meget lille, ville gå efter en alm. 302
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
fra S&S Rebuilt Engines kan jeg få en remanufactured 289 long block for 1260usd hvilket umiddelbart virker billigt fremfor selv at skulle hele turen igennem med boring, stempler, knast, rocker, fjedre etc etc..!?!? Kan få den med mild cam upgrade for ekstra 75usd
til sammenligning, hvad koster en komplet renovering ca. i dele med boring af cylindre etc, men uden arbejdsløn...? altså uden 4 port indsug og karb. ..
hvordan ser jeg nemmest om min C4 er 5 eller 6 bolt?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
www.smallblock.dk/forside/24-motor-gear-...j/515-302-ford-motor
Det er bare at putte i hullet og køre
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
så generelt en holdning til at gå efter en frisk udgave af en 289....
fra S&S Rebuilt Engines kan jeg få en remanufactured 289 long block for 1260usd hvilket umiddelbart virker billigt fremfor selv at skulle hele turen igennem med boring, stempler, knast, rocker, fjedre etc etc..!?!? Kan få den med mild cam upgrade for ekstra 75usd
til sammenligning, hvad koster en komplet renovering ca. i dele med boring af cylindre etc, men uden arbejdsløn...? altså uden 4 port indsug og karb. ..
hvordan ser jeg nemmest om min C4 er 5 eller 6 bolt?
Du skal regne med ca.20.000kr for en komplet dansk renovering med standard stumper, når du selv har en komplet motor.
Prisen er forudsat du selv samler den
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
tror det bliver løsningen...så må jeg se om jeg kan sælge min egen blok efterfølgende....skal have have nye plejllejer og måske hovedlejer.....derudover ikke noget umiddelbart...kun meget lidt blå røg ved tung fod....men vil gerne have en helt frisk motor, når der skal lidt flere hk ud af den.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen