Hvilken motor skal jeg vælge...?

Mere
10 år 6 måneder siden #1 af 857
Nu er det tid at få anden maskine i min 66 289 og jeg har kig på en 1985 302 HO long block.

Er dog lidt i tvivl om, hvorvidt det er den bedste løsning ift jeg ikkeskal have en racer, men bare en lidt friskere udgave end standard....
så tænker 302 med lidt skrappere knast, 4 portet indsug og 600cfm karburator samt shorty headers.....

302 HO fra 1985 er vist med cleaveland 351 toppe og vil de passe til mine nuværende shorty headers fra 289eren....?

Ser også ud til at HO udgaven måske er bedst egnet til lidt mere raceragtig kørestil grundet tilsyneladende andet opsæt, så momentet ligger ved betydeligt højere omdrejningstal end en ikke-HO motor...?

Hvad bør jeg vælge når jeg blot ønsker 200-250 hk og kørestilen nok mere er til moment end omdr. ....?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #2 af 2467
husk at når du skal have så nyere motor i, er der vist noget med elektronik/ styrebox som skal bygges ind over ledningsnet.
hviiis du mener at du har fuld styr på det er der jo ingen problemer der :dry:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden - 10 år 6 måneder siden #3 af 2233
200-250 HK. Så ville jeg nok gå efter en 289èr evt med 4 portet alu indsug, en lidt sjovere knast, og evt alu toppe så er du på den anden side af 250Hk, uden de store ombygninger, du kunne evt få renoveret den du har, måske det er den billigste og bedste løsning.??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #4 af 1861
Og jeg synes at når man kigger på hele bilen og ikke kun motoren, så er det lidt synd med en ny motor. Hvis du bygger en årgang 85 motor i nu vil du måske om 10 år være på udkig efter en original 289'er fordi bilen vil være mere historisk korrekt, lettere at sælge og motoren lettere at vedligeholde/skaffe stumper til, når du har en godt skåret 250 hk 289'er ude foran...
Hej fra Claus

Armen i karmen !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden - 10 år 6 måneder siden #5 af 921

Nu er det tid at få anden maskine i min 66 289 og jeg har kig på en 1985 302 HO long block.


Så skal der vist også skiftes køler. Øverste studs sidder modsat.

..og enig med Claus :blink:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #6 af 162
[quote=

302 HO fra 1985 er vist med cleaveland 351 toppe og vil de passe til mine nuværende shorty headers fra 289eren....?[/quote]

302 HO har aldrig haft Cleveland toppe,( så ville det jo være en BOSS) :woohoo:
Det som kan forvirre er, at den har Cleveland style vippe arme, dog kun i 1:1,60 og ikke som Cleveland 1:1,73 :blink:

Fordelen ved en 302HO er vist meget lille, ville gå efter en alm. 302 ;) ;)

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #7 af 2491
prøv at tjekke ud på. www.sandjengines.com der købte jeg en longblock 302 med 7års garanti,eller 100000miles for ca 16 kg leveret på adressen hjemme hos mig, den køre bare nu den har fået lov at rende ca 2500km her i sommer,og er rigtig frisk B) B)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden - 10 år 6 måneder siden #8 af 857
så generelt en holdning til at gå efter en frisk udgave af en 289....

fra S&S Rebuilt Engines kan jeg få en remanufactured 289 long block for 1260usd hvilket umiddelbart virker billigt fremfor selv at skulle hele turen igennem med boring, stempler, knast, rocker, fjedre etc etc..!?!? Kan få den med mild cam upgrade for ekstra 75usd

til sammenligning, hvad koster en komplet renovering ca. i dele med boring af cylindre etc, men uden arbejdsløn...? altså uden 4 port indsug og karb. ..

hvordan ser jeg nemmest om min C4 er 5 eller 6 bolt?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #9 af 1731
Ellers napper du bare den her Kurt.

www.smallblock.dk/forside/24-motor-gear-...j/515-302-ford-motor

Det er bare at putte i hullet og køre :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #10 af 162

så generelt en holdning til at gå efter en frisk udgave af en 289....

fra S&S Rebuilt Engines kan jeg få en remanufactured 289 long block for 1260usd hvilket umiddelbart virker billigt fremfor selv at skulle hele turen igennem med boring, stempler, knast, rocker, fjedre etc etc..!?!? Kan få den med mild cam upgrade for ekstra 75usd

til sammenligning, hvad koster en komplet renovering ca. i dele med boring af cylindre etc, men uden arbejdsløn...? altså uden 4 port indsug og karb. ..

hvordan ser jeg nemmest om min C4 er 5 eller 6 bolt?


Du skal regne med ca.20.000kr for en komplet dansk renovering med standard stumper, når du selv har en komplet motor.
Prisen er forudsat du selv samler den :side:

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #11 af 857
lækker...men lidt ud over mit budget ; 0)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #12 af 857
tak Tommy for dit svar.....kan have en totalrenoveret maskine hjemme med hærdede toppe til blyfri for 16.500kr inkl lidt sk r appere knast end std.
tror det bliver løsningen...så må jeg se om jeg kan sælge min egen blok efterfølgende....skal have have nye plejllejer og måske hovedlejer.....derudover ikke noget umiddelbart...kun meget lidt blå røg ved tung fod....men vil gerne have en helt frisk motor, når der skal lidt flere hk ud af den.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen