- Indlæg: 525
Nyt projekt
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Vi har opdaget en dist-O-vac i 70 eren sidder under instrument i fører side, den har part nr DOAF-9E718 dato mærkning 9K7V
Er der nogen der ved hvad den bruges til?
Hilsen
Os fra Vestegnen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"The purpose of the distributor modulator system was to help reduce carbon monoxide and hydrocarbons. Sometimes it is referred to as the Dist-o-vac system. The basic premise of the system was to use carburetor venturi vacuum to reduce engine emissions. This was performed by controlling distributor spark advance. A retarded spark provides hotter combustion chamber and exhaust manifold temperatures that cause more complete burning of the fuel."
1969stang.com/forum/index.php?/topic/521...-does-this-thing-do/
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg kan kun anbefale alle at købe sådanne bøger (så længe det er Fords egen bøger) og læse i dem.
Der står alt om ens bil, verdens bedste hjælp til selv-hjælp. Det burde være det første man købte efter man har fået sin bil, især hvis man skal renovere sin bil, der står hvordan man justere alting, endda hvor tit man skal gøre det, kort sagt alt.
Jo mere viden man har jo bedre bliver bilen, og ejeren bliver gladere for sin bil, = alle er glade.
Og så er vi andre fri for at slå op i dem for at hjælpe alle andre hele tiden. Det er ren vind vind vind. (y)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Det var da en underligt udmeldning.
Mustangklubbens forum er jo netop til sådanne spørgsmål, din holdning er jo det der gør at folk ikke gider at skrive herinde. Nu er det 3 Mustang vi renovere så vi ved godt hvordan vi gør. Men da ikke alle biler er helt ens, kan der dukke ting op som man ikke har stødt på før.
Andres erfaringer kan også hjælpe andre ved at man slår det op her.
Hvis det irriterer dig kan du jo bare lade være med at kommentere på opslaget.
Med venlig hilsen
Os fra Vestegnen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er fint du har renoveret snart 3 biler, men ligesom der er mange måder at læse på, er der også mange måder at renovere en bil på.
I mine øjne kan man ikke renovere en bil uden tilgang af fabriks oplysninger, og det for man i en værkstedshåndbog, og så er man også sikker på svaret er rigtigt, og ikke bare noget som folk selv har gjort af en eller anden årsag, igen fordi der er mange måder at gøre tingene på.
Måske folk ikke gider svare på de samme spørgsmål hele levet. Det kunne være en grund til at folk ikke gider svare eller skrive ret meget her på siden. Jeg selv hjælper alt hvad jeg kan, bare ikke så meget herinde måske fordi der er for mange som ikke gider læse tingene i en positiv ånd, jeg har brugt rigtig meget tid på at give gode råd herinde i mange år, det meste bliv slettet da den gamle side gik i døden. Måske det ville være nemmere at svare folk hvis man kan se at folk selv har prøvet at finde svaret, istedet for bare at spørge som det første, men tit er det nemmere at tage putteren frem i stedet for en bog og satse på en anden gider finde en bog frem.....
Køb nu bare den bog og giv dig den selv i julegave, så ender det med at du kan hjælpe andre med de korrekte svar på hvordan tingene skal laves som Ford mente var den måde en Ford bil skal laves på. Den bog/bøger er sin vægt værd i guld.
Og er der så noget du ikke skulle kunne forstå eller bare ikke er sikker på, så skriver du bare.
Så skal jeg gøre alt hvad jeg kan for at hjælpe dig.
Dette er skrevet som en hjælp, intet andet.
Hvordan du vælger at læse dette er dit problem, ikke mit.
PS, jeg bliver for det meste kaldt Peter.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Du kunne jo bare springe let hen over det indlæg som ikke har din interesse. Der kan jeg godt se at vi mangler en som Terkel her ind, der var altid thumbs up og godt humør
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vi får da aldrig liv i forummet hvis ikke nogen tør spørge.. der findes kun dumme svar... Giv den gas
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
499 skrev: ....
Og så er vi andre fri for at slå op i dem for at hjælpe alle andre hele tiden. Det er ren vind vind vind. (y)
Den sætning bryder jeg mig ikke meget om. :sick: Hvis du helst er fri, så lad vær', men lad' være med at skrive 'vi' for det er din holdning.
Vi skal da netop have tingene frem herinde, så der kommer et bredere perspektiv på tingene. (y)
Personligt ville jeg ønske der var flere der gør som Fuglefrø (y)
Jeg også selv glad for at kunne bidrage med hvad jeg nu ved Spørg bare væk om Mustang II, jeg tror selv at jeg ved det meste nu , men det er jo altid spændende at høre om specielle ting på andre modeller.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Life is a cruise
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ser godt ud,,, mon ikke den kommer til at lyde og mærkes også...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Vi har snakket om at den skal være bordeaux lige som 66eren
Hilsen
Os
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Bannet
- Indlæg: 525
Er sgu da ikke gråhåret ( Helle skriver)
:evil: :woohoo: :evil: :woohoo:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen