2v toppe ændret CC fra 75cc til 63 cc

Mere
5 år 1 måned siden - 5 år 1 måned siden #1 af 2467
Hej jeg har gang i et lille forsøg med mine 2v topstykker som jeg har afmonteret.
De er født med 75 cc og det er jo virkelig dårlig opsætning, så nu har vi plannet dem ned til de er 63 cc. så nu er kompression forhold ændret til det bedre.
Dvs fra open til closed cc, næsten da :P :P I alt har vi plannet 1.6 mm af begge toppe.
Det er målt med væske påfyldning ned i topstykket hvor ventiler er osv, så det er gjort på den rigtige måde. flere gange for at tjekke det.
Så er der jo nogen som siger og skriver at der skal plannes af indsugning for at der er plads, det er ikke nødvendigt her, den kan sagtens monteres.
Men er der andre som har forsøgt sig med dette, og kører det okay, ?? det er ren tidsfordriv og nørderi..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 1 måned siden #2 af 1869
Måske skal du være opmærksom på om ventilerne kommer i karambolage med stemplerne (piston to valve clearence).Jeg ved ikke om der kan være et problem med længden på stødstængerne..Men det kan vores eksperter sikkert opklare..:) ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 1 måned siden #3 af 2467
Der er ingen problemer, vi har prøvemonteret toppe og ligge voks ind ovenpå stempel og rotere 2 omgange, ventiler kommer ikke i nærheden af stempler.
Det skal dog siges at min knast aksel er mild, og stempler er ikke flat top.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 1 måned siden #4 af 921

Der er ingen problemer, vi har prøvemonteret toppe og ligge voks ind ovenpå stempel og rotere 2 omgange, ventiler kommer ikke i nærheden af stempler.
Det skal dog siges at min knast aksel er mild, og stempler er ikke flat top.


Kan man det? Er der ikke hydraliske løftere? Uden olietryk åbner de da vist ikke?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 1 måned siden #5 af 2467
De åbner og lukker. men hvis du gør det mange gange vil olien jo blive drænet ud af dem.
Men jeg har også en mild knast og stempler med en lille ned hulning, eller hvad man nu siger :huh:
Ikke flat top.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 1 måned siden #6 af 1869
"Dished piston"mener jeg de kalder det..:biggrin: ..Jeg ville ikke turde stole på målingen med en hydraulisk løfter..:unsure: ..De kloge siger også man skal bruge en fast løfter for at få den præcise måling..:) ..Gad vide om man ikke kunne tage et par gamle hydrauliske løftere og "bygge" om til faste ved at skille dem ad og fylde med flydende metal eller andet (et vildt gæt) ellers kan to faste løftere vel ikke koste alverden..:cheer: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 1 måned siden #7 af 2467
Ja det var en god ide med 2 faste løfter, eller bare fylde 2 gamle op med et eller andet,
det skal prøves (y) (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 1 måned siden - 5 år 1 måned siden #8 af 162
Hvis det kun er kompression du går efter ville pop-up stempler også være en mulighed.
Ang. indsug har du testet tilpasningen med pakning og ALLE bolte monteret i indsuget??
Du skal ændre dit vippetøj til justerbart nu hvor toppene er afmonteret. Så slipper du også alle tryllekunsterne med løfterne.....
Dit vippetøjs geometri er ikke optimal efter planslibning.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen