- Indlæg: 1144
Gode nyheder i uddrag...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nærlæs sidste afsnit i teksten og jeg kan ved lidt simpel hovedregning regne ud at jeg ikke ville vinde noget tværtimod. Jeg fik min 1967 Coupe synet i november 2018 og efterfølgende afgiftsbehandlet som det fremgår nedenfor. Efter de nye regler ville jeg skulle betale 18011kr altså lidt mere end 4000kr ekstra også selvom brændstoftillægget er fjernet :evil: Så det er sgu en ommer efter min mening.
Nå nej og undskyld det er da mig som er helt galt på den. Med det i mente at man nu har valgt af udfase vores olieindtægter så skal det jo hentes et andet sted og her er veteranbil foket da i lige linje med den beslutning så de må ofre sig for den gode sag :biggrin:
Det minder mig om en gammel video jeg stødte på for nogle år siden - den er lige så klog :biggrin:
Life is a cruise
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Afgiften er jo peanuts på den lange bane....
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg går så udfra at afgiften stadig skal beregnes af dette beløb, og hvis satsen stadig er 85% af beløbet (op til 189.200) får jeg: 85% af 18011=15310. Herfra trækkes 60 for toldsyn, og så får jeg afgiften: 15.250.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
070 skrev: Jeg kommer frem til et andet beløb. det afgiftspligtige beløb beregnes til 75% af 24.015=18.011.
Jeg går så udfra at afgiften stadig skal beregnes af dette beløb, og hvis satsen stadig er 85% af beløbet (op til 189.200) får jeg: 85% af 18011=15310. Herfra trækkes 60 for toldsyn, og så får jeg afgiften: 15.250.
Jamen du har da fuldstændig ret (y) - jeg havde vist ikke fået søvnen ud af øjnene da jeg øjensynligt ikke kan læse så tidlig på dagen - BEKLAGER :biggrin:
Så det blir ikke helt så slemt kun en ca 1500kr oveni. Alligevel prikker det til min generelle holdning til øgede skatter og hvad man nu kalder det. I dette tilfælde at provenu fra Benzinafgiften, som egentlig kun burde være en 5. del for veteranbiler, skal modsvares af en øget registreringsafgift for veteranbiler - det hænger sgu ikke rigtig sammen efter min opfattelse :evil:
Fjernelse af Originalitetskravet har jeg svært ved at se skulle kompenseres af øget registreringsafgift - det er der da ingen logik i.
Life is a cruise
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
162 skrev: ...til gengæld må du nu sætte fælge, rat, radio osv helt efter eget valg.
Afgiften er jo peanuts på den lange bane....
Ja det kan du have ret i
Alligevel strider det mod min holdning til at man bare skal acceptere at betale skat, og specielt som kompensation for noget andet, som jo aldrig skulle have været praktiseret og slet ikke på den måde man har ført sig frem - der var jo næsten gået 'Mink' i det - det tror jeg alle som har været direkte berørt kan bekræfte.
Tidligere (2005 - 2010 og vistnok før da og måske også senere) var det synsmanden som ved registreringssyn (toldsyn) skulle besigtige en veteranbil og bedømme om den var i "Original" stand, dvs. ikke ombygget væsentlig. Her hængte man sig ikke i maling, dæk og fælge, udstødning o.s.v. - det har jeg i hvertfald ikke oplevet. Jeg har fået en T-code (6 cyl) indregistreret med V8 som V8 uden nogen problemer overhovedet. Det hængte man sig ikke i dengang - det var en "Mustang" veteranbil!
Til min første Mustang i 2005 købte jeg forskellige reservedele i USA som blev importeter med 0% told og 5% moms (1/5 moms veteranlempet). Hvor forsvandt denne praksis lige hen?? Nu er det 10% told og 25% moms for dele ganske som til nye/nyere biler. :ohmy:
Life is a cruise
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
515 skrev:
162 skrev: ...til gengæld må du nu sætte fælge, rat, radio osv helt efter eget valg.
Afgiften er jo peanuts på den lange bane....
Ja det kan du have ret i
Alligevel strider det mod min holdning til at man bare skal acceptere at betale skat, og specielt som kompensation for noget andet, som jo aldrig skulle have været praktiseret og slet ikke på den måde man har ført sig frem - der var jo næsten gået 'Mink' i det - det tror jeg alle som har været direkte berørt kan bekræfte.
Tidligere (2005 - 2010 og vistnok før da og måske også senere) var det synsmanden som ved registreringssyn (toldsyn) skulle besigtige en veteranbil og bedømme om den var i "Original" stand, dvs. ikke ombygget væsentlig. Her hængte man sig ikke i maling, dæk og fælge, udstødning o.s.v. - det har jeg i hvertfald ikke oplevet. Jeg har fået en T-code (6 cyl) indregistreret med V8 som V8 uden nogen problemer overhovedet. Det hængte man sig ikke i dengang - det var en "Mustang" veteranbil!
Til min første Mustang i 2005 købte jeg forskellige reservedele i USA som blev importeter med 0% told og 5% moms (1/5 moms veteranlempet). Hvor forsvandt denne praksis lige hen?? Nu er det 10% told og 25% moms for dele ganske som til nye/nyere biler. :ohmy:
Næe, der tager du fejl. Når bilen var synet skulle du fremstille køretøjet hos Told og Skat, som det hed, og de skulle
Vurderer køretøjets originalitet. Har personligt været i Næstved hos Toldvæsenet flere gange i 80 og 90'erne. Statensbilinspektion skulle kun syne
køretøjet....
Told og Skat vidste intet om bilen, så en typisk kommentar var " den er godt nok fin" og så gik den unge dame ind på kontoret igen...
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Life is a cruise
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen