Svar: Motortuning - value for money?

Bemærk: da du posterer som en 'Gæst', kan du ikke efterfølgende redigere beskeden eller slette det
X

Emne historie: Motortuning - value for money?

Maks. visning af den sidste 6 indlæg - (Sidste indlæg først)

  • JimBoove
  • 's profilbillede

TikTok MultiSite with Music.

site with tik tok hack 2019 premium

TikTok Hack 2019
TikTok Free Hack
TikTok Fans Free generator
TikTok HEARTS Free Hack

"Og er det et 8" bagtøj dør det hurtigt"

..kan snilt klare en smallblock, det er momentet som kvæler det og der er smallblock ikke momentstærk nok,-selv med kompressor.

Jeg mener du får mest for pengene ved at hælde et par afr topstykker på din 289. Mener Steen herinde fra sagde det gav 100 baghjulsheste af skifte toppe. Så kan du altid tilføje headers og knast efterfølgende.

Pertronix er fint, der er ingen grund til at ændre på det.

  • Bjarke
  • 's profilbillede

Hej alle,

Tak for flere fine svar. Og dejligt at se, at tråden også kan tage nogle afstikkere.

Jeg kan se, at der er 3 retninger at følge.
1. Ny motor, (Crate, 302, osv.)
2. Kompressor,
3. Hearders, Knast, toppe og 4 port Holley.

Jeg vælger formodentlig nr 3 - da det nok er det som er nemmest for mig at gå til.
Desuden har jeg jo allerede en 4 sug/fordeler top samt 4 port Holley påmonteret. Så kan jeg få Headers, Alutoppe og en mild knast arrangeret, tror jeg, at jeg er i mål.
Og kan jeg få bare lidt mere spark i min fine motor (der er een som nævner et friskt pift, når den skifter fra 1 til 2) vil det være fint.

Ekstraspørgsmål - min tænding er en Petronix - bør man opgradere denne også, når det andet bliver lavet? Skal jeg over i MSD som mange andre efterhånden også har på eller er det bare blæer?

Tak for svar - er der nogen som kan anbefale et sted at få tingene lavet? Måske et sted hvor alt kan klares?

PS. Glæder I Jer også til at køre som Jeg? - jeg skal faktisk ud at starte hende op nu og jeg glæder mig som en sindsyg til at høre hende brøle igen. (Jeg har naturligvis haft hende startet 1 gang om måneden gennem hele vinteren).

Vh Bjarke

med en skrue kompressor er der altid vacum under kaburatoren,så de vacum drevene dele er aktive,ved crusin speed er der også vacum under kompressoren(sjovt nok).
Men tilbage til spørgsmålet,med 4P indsug og en mild knast og headers så er det mærkbart og ikke så ringe enda,bliver toppene udsat for en portning selv med standart ventiler er det endnu bedre.
Jeg gjorde det i 1990, med en 289 lav comp,performer indsug og knast og holley 600 portede toppe (hjemme portede),3.00 udveksling i bagtøj med spær,når den skiftede fra 1.til 2.kunne det høres med et hvin fra dækkene.
Så undervudere ikke en small block lavet på et meget lavt budget.

MVH
Per