Motornr. og gearkasse nr og koder.
- (1659)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 10 måneder siden - 10 år 10 måneder siden #1
af 1659
Motornr. og gearkasse nr og koder. er oprettet af 1659
Hej, har lige revet gearkassen ud af mussen, så kommer der jo nogle spørgsmål.
Gearkassen:
Der er et ID tag, hvor der står. RAN T
På selve gearkassen står: C5AR 7006 B
6J23
På motorblokken højre side lige over starter:
5B27
C5AE 6015 E
Jeg er kommet frem til at gearkassen er til en 200 cui, og ikke 289 cui.
Det er en manuel 3 speed gearkasse.
Hvad betyder alt den tekst.
Håber i kan hjælpe,
Lars
Gearkassen:
Der er et ID tag, hvor der står. RAN T
På selve gearkassen står: C5AR 7006 B
6J23
På motorblokken højre side lige over starter:
5B27
C5AE 6015 E
Jeg er kommet frem til at gearkassen er til en 200 cui, og ikke 289 cui.
Det er en manuel 3 speed gearkasse.
Hvad betyder alt den tekst.
Håber i kan hjælpe,
Lars
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved 1659.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 10 måneder siden #3
af 048
Bevar roen - støt melis
Besvaret af 048 på Motornr. og gearkasse nr og koder.
For at begynde med blokken: 289 blok støbt d. 27 februar 1965
Gearkassen: Den driller. Jeg kan ikke finde betegnelsen RAN-T på nogen manuel gearkasse til Mustanger (frem til 1980). Jeg kan finde RAT-N og andre RAN- betegnelser, men ikke RAN-T. 6J23 burde være en datokode. Den siger 23. september, 1966, så vi taler om en gearkasse til en 67'er. RAN-koderne dukker også først op i '67, så det stemme meget godt.
Hvad foranlediger dig til at tro, at det måske er til en 200? Er der tale om en Dagenham gearkasse?
Mvh
Finn 048
Gearkassen: Den driller. Jeg kan ikke finde betegnelsen RAN-T på nogen manuel gearkasse til Mustanger (frem til 1980). Jeg kan finde RAT-N og andre RAN- betegnelser, men ikke RAN-T. 6J23 burde være en datokode. Den siger 23. september, 1966, så vi taler om en gearkasse til en 67'er. RAN-koderne dukker også først op i '67, så det stemme meget godt.
Hvad foranlediger dig til at tro, at det måske er til en 200? Er der tale om en Dagenham gearkasse?
Mvh
Finn 048
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 10 måneder siden - 10 år 10 måneder siden #4
af 1968
Besvaret af 1968 på Motornr. og gearkasse nr og koder.
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved 1968.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 10 måneder siden #5
af 048
Bevar roen - støt melis
Besvaret af 048 på Motornr. og gearkasse nr og koder.
OK. En Fairlanekasse
Jeg var ikke på nettet, men blot i mine musse-bøger. Så lærte jeg også noget i dag. Dejligt
Jeg var ikke på nettet, men blot i mine musse-bøger. Så lærte jeg også noget i dag. Dejligt
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1659)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 10 måneder siden #6
af 1659
Besvaret af 1659 på Motornr. og gearkasse nr og koder.
Takker til Jan og Finn.
Er den gearkasse så ikke for lille når den sidder på en 289.?
Lars
Er den gearkasse så ikke for lille når den sidder på en 289.?
Lars
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 10 måneder siden #7
af 162
44 år med samme 69' Mustang
Besvaret af 162 på Motornr. og gearkasse nr og koder.
Hvis den virker nu, så skal den nok holde..3 trins er rimelig seje.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
10 år 10 måneder siden - 10 år 10 måneder siden #8
af 2243
Ligesom min nuværende "Fuskloader" (fra 77/78), der reelt er en tre-trins OD. 1. og 2. gear har "normal" udveksling, 3. gear har 1:1, altså er det i realiteten 4. gear. 4. gear har så en udveksling på (skrives det) 0.81, måler det nu mere til i omegnen af 0.75.
Det mest underlige er, at - selvom det ikke er en ægte Toploader - den kan tåle timers prygl på en bane...
Så din "kasse" skal nok holde
Og husk på, at de første Mustanger var 70% Fairlane, hvad mekanikken angik
Besvaret af 2243 på Motornr. og gearkasse nr og koder.
Hvis den virker nu, så skal den nok holde..3 trins er rimelig seje.
Ligesom min nuværende "Fuskloader" (fra 77/78), der reelt er en tre-trins OD. 1. og 2. gear har "normal" udveksling, 3. gear har 1:1, altså er det i realiteten 4. gear. 4. gear har så en udveksling på (skrives det) 0.81, måler det nu mere til i omegnen af 0.75.
Det mest underlige er, at - selvom det ikke er en ægte Toploader - den kan tåle timers prygl på en bane...
Så din "kasse" skal nok holde
Og husk på, at de første Mustanger var 70% Fairlane, hvad mekanikken angik
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved 2243.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
10 år 10 måneder siden #9
af 2243
At gå på nettet?
Besvaret af 2243 på Motornr. og gearkasse nr og koder.
OK. En Fairlanekasse
Jeg var ikke på nettet, men blot i mine musse-bøger. Så lærte jeg også noget i dag. Dejligt
At gå på nettet?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1639)
- Gæst
10 år 9 måneder siden - 10 år 9 måneder siden #10
af 1639
Sidste redigering: 10 år 9 måneder siden ved 1639.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1659)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 9 måneder siden #11
af 1659
Besvaret af 1659 på Motornr. og gearkasse nr og koder.
Takker alle for hjælpen.
Lars
Lars
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen