ventil afstand mustang 289 1967

Mere
6 år 9 måneder siden #1 af 2610
hej

syntes at der er en ventil der snakker.
har tænkt mig at hive topdæksel af

men mangler lidt viden :unsure:

ventil afstand ??

motor må være 90 gr ( løfter 2 ventiler for hver 1/4 runde
( har stillet flere gange på min gamle mc norton og Triumph.)
forventer at system er næsten ens :-)

skriv lige lidt hjælp

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 9 måneder siden #2 af 162
Der er nok ikke meget at justerer, den er med hydrauliskløfterer.
Hvis du kan lokaliserer hvilken ventil der tikker, kan du jo prøve at stramme vippetøjsbolten en smule.

40 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 9 måneder siden #3 af 2610
Tak
hmm har nu bare en lyd når den bliver lidt varm som en ventil.
bliver nok nød til lige at alliere mig med en prof :sick:

har lyttet og lyttet, ser om jeg kan finde en mustang guru B)

der findes nogen få der bare ved start af motor kan sige det er ventil nr 3
eller vandpumpe..

vis nogen kender en sådan gi lyd

god søndag til jer alle (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 9 måneder siden - 6 år 9 måneder siden #4 af 2519
Hej,

Jeg har også haft en ventil der snakkede lidt, og læste mig frem til at det sandsynligvis er en hydraulisk ventilløfter, der er lidt slidt. For mig virkede det at skifte fra 10W40 olie til en tykkere 20W50 - lyden er forsvundet nu.
Hvis det ikke virkede var der, som jeg har læst det i et mustangforum, kun tilbage at skifte ventilløftere og knastaksel, da de jo er kørt ind og passer sammen :(

Held og lykke med arbejdet.

Bernd

"It's the sound of the old school V8 with pipes on it"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 9 måneder siden #5 af 1218
Vrøvl, man skifter da ikke knasten pga af en defekt løfter, med mindre at knasten er slidt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 9 måneder siden #6 af 1731
Ja man kan godt tilkøre nye løfter til en gammel knast, men IKKE omvendt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 9 måneder siden - 6 år 9 måneder siden #7 af 2519
Ok, det er taget ad notam - jeg refererede blot hvad jeg læste, og der var holdningen at skift af løfter uden at skifte knast skulle betragtes som en nødreparation...fordi det angiveligt ikke ville kunne holde i længden. Måske er det bare fordi at det er mere lækkert når alt er nyt, hvad ved jeg. Men tak for læring...

Heldigvis løste olieskift mit problem......for en tid i hvert fald.

"It's the sound of the old school V8 with pipes on it"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 9 måneder siden #8 af 2610
tja
jeg har kun rodet med gamle englænder og som nogen ved ryster de en del :evil:

men har sku aldrig hørt om at skifte knast på grund af ventil :woohoo:

jeg kunne nu godt tænke mig at høre et geni inden jeg tager toppen af cylinderne.

hvem kan lytte på en gammel mustang i Nordsjælland,

ved godt at ingen med 100% kan sige om det er ventil, men sikker på der findes en i sommerlandet der med 90 % kan sige om det er ventil eller andet :S

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #9 af 2610
lidt mere hjælp :unsure:

vi justeret den ene side, læs 4 ventiler i går
og den blev stort set uden mislyd. (y)

vi satte stempel ud for ventil i top og justeret til 0 i tolerance.

har fået af vide at der er 2 typer 289 motor med forskelig indstilling er det korrekt ????
eller er alle justeringer af 289 motorer den samme ???

vi justeret til 0 tolerance, men har også hørt at der skal justeres til o i tolerance og så en runde mere på møtrik.

jeg var lidt forsigtigt og ville kun justere til 0, men da den er hydratisk kunne den sikkert justeres en omgang mere.

hjælp jeg er sikker på der er en der sider med den rigtige viden :unsure:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #10 af 627
Det er rigtig at hvis det er hydrauliske løftere justeres de først til nul slup, altså til stødstangen nemt kan drejes mellem to fingre. Herefter strammes møtrikken yderligere 3/4 omgang. Men altså kun ved hydrauliske løftere, mekaniske er en helt anden sag ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #11 af 2610
jeg skriver igen :sick:

findes 289 motor både med og uden hydratiske løfter ? :S

vil æde min hat på de er hydratiske :unsure:

og så kan jeg lige rive top dæksel af igen og gi den 3/4 runde..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #12 af 1218
Gør det sådan her, så gør du ikke noget forkert....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #13 af 1731

2610 skrev: jeg skriver igen :sick:

findes 289 motor både med og uden hydratiske løfter ? :S

vil æde min hat på de er hydratiske :unsure:

og så kan jeg lige rive top dæksel af igen og gi den 3/4 runde..



Ja det gør den, en 289 hipo 270hk har mekanisk knast og løftere, og de skal justeres på en anden måde. og mekaniske løftere skal klapre lidt, da der skal være lidt luft imellem rockerarm og valve spring.

en 289 hipo er ikke så almindelig, så mon ikke det er en med hydraulisk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #14 af 2610
kanon det er det jeg gør.

fin lille video


god weekend

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen