Hjælp min TCI streetfighter er underlig

Mere
10 år 9 måneder siden #1 af 264
Min TCI streetfighter gearkasse opfører sig lidt underligt, den fedtede når jeg skulle sætte i gang fra et lyskryds med mindre man kørte meget forsigtigt, herudover skiftede den lidt mærkeligt mellem gearene, jeg kontrollere olie, naturligvis varm og gearvælger gennem alle gear og oliepinden viser fin oliestand.

Da bilen skulle have skiftet kryds sætter jeg den til nemesis service og Tommy kontrollere igen olien og den viser ok oliestand, dagen efter da kryds mv er skiftet kontrollere Tommy igen olie inden prøveturen og den kan slet ikke ses på pinden, Tommy påfylder og nu kører gearkassen som den skal ????? Hmmm efter prøveturen kontrolleres olien atter engang og nu visen den pludseligt for meget ?????? Spørgsmålet er nu kan det skade at kører med for meget olie i kassen, eller skal jeg blot være glad for at den nu skifter igen, eller skal man hælde olien ud og påfylde korrekt mængde efter oliepinden ??????? Forslag og råd modtages med stor tak :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 9 måneder siden #2 af 749
POSTULAT !

Der er jo et overløb på en C4 så jeg vil umiddelbart mene at den vil hælde evt overskud ud der ligeså hvis den skulle skumme olien op ........hvis altså en C4 kan skumme olien op !

Mangler lige en gearkasse "nørd" til at give lidt facts for Google er ikke nok .......og min forstand rækker heller ikke !

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 9 måneder siden #3 af 302
Gearkassen har ikke et overløb, men et åndehul i toppen.

For meget olie vil danne skum og du ender med tryktab grundet luft, altså ikke tilrådeligt.

Olien bør stå mellem mærkerne efter ca 10min motorgang eller ca 10-15km kørsel.

Olien er følsom med hensyn til varme, forstået derhen, at bliver den meget varm, f.eks efter hård belastning, vil den udvide sig så meget at den nemt kan stå over mærkerne.

Omvendt kan den ligeledes stå under mærkerne ved lav temperatur.

Hvad der lige driller i Martins tilfælde, aner jeg ikke og kan derfor ikke komme med et seriøst bud.

Det eneste råd jeg kan give er, hvis du er sikker på at olien er driftvarm og stadig står over øverste mærke, bør du få suget det overflødige op.

Du behøver ikke at tappe noget af fra neden, men kan suge det op med en oliesuger gennem røret hvor du har din oliepind siddende.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 9 måneder siden #4 af 749
Ja ved godt hvordan jeg får olien af igen John ....det er ikke noget problem ..... men det der virkelig undrer mig er at hvor den før ligesom gik i frigear mellem gearene skifter den nu som den skal hårdt og kontant ! Og før var det som om at den faldt ud af gear i tomgang når man bakkede.

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen