Et spørgsmål om holdninger og motor opgradering:

Mere
10 år 9 måneder siden #1 af 2641
Som grøn kommende (forhåbentlig :biggrin: ) mustang ejer, har jeg et spørgsmål.
Jeg er på udkik efter en mustang og har efterhånden set en del.
Flere af dem er 6cyl som er ændret til V8, nogle inden de er importeret andre efter.
Nogle fremgår den nye motor i synsrapporten andre er ingen motor størrelse i synsrapporten.

Hvordan er holdningen til disse ændringer?

Det går vel reelt under konstruktive ændringer, (men fare for veteran statussen :( )?

Vel også selv om den er importeret og toldsynet med den større motor?

På forhånd tak

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 9 måneder siden #2 af 1218
Jeg er ikke helt sikker på hvad du egentlig vil vide, for det er vel din egen holdning det kommer an på.
Men den mister vel ikke sin veteranstatus ved at bytte en veteran motor ud med en anden veteran motor fra samme model, men om det skal stå i syns papirene og om det koster afgift ved jeg ikke, men hvorfor køber du ikke bare en der er født med en V8er?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 9 måneder siden #3 af 2641
Jeg kan godt se det er lidt forvirrende skrevet. :sick:

Jeg prøver lige et tænkt eksempel:

Hvis jeg køber en Mustang som er født som 6 Cyl, ændret til en V8 i USA og
importeret og toldsynet som en V8, hvilket også fremgår af synsrapporten.

Vil jeg så kunne løbe ind i problemer ved syn?

Eller er det ikke noget jeg skal være bekymret for?

Det er jo lidt surt at få det kryds i "konstruktive ændringer" og dermed miste veteran statussen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 9 måneder siden #4 af 047


Hvis jeg køber en Mustang som er født som 6 Cyl, ændret til en V8 i USA og
importeret og toldsynet som en V8, hvilket også fremgår af synsrapporten.

Vil jeg så kunne løbe ind i problemer ved syn?

Eller er det ikke noget jeg skal være bekymret for?

Det er jo lidt surt at få det kryds i "konstruktive ændringer" og dermed miste veteran statussen



Hvis din bil har papirer på, at det er en V8, vil du ikke få problemer overfor myndighederne mht. konstruktive ændringer. Den vil jo ikke være anderledes end enhver anden Mustang med en V8'er bortset fra et bogstav i VIN nummeret. Dette er så naturligvis under forudsætning af, at alle de øvrige ændringer på bilen er foretaget. Altså de forskelle der originalt er på en 6' og en 8' fra fabrikken.
Så som der står i det tidligere svar du har fået - hvorfor ikke bare finde en original V8'er i stedet for en en ombygget R6'er, så skal du ikke tænke på det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 9 måneder siden #5 af 2641
Tak for svaret Henrik.

Det nemmeste var naturligvis at finde en født V8, men det er den jeg er faldet for desværre ikke.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 9 måneder siden #6 af 1817
Hvis jeg var dig, så kiggede jeg efter en orig. V8 og ikke alt det andet pjat, det vil jo altid kunne ses på stel nr at den var født med en 6´er...

Tak for svaret Henrik.

Det nemmeste var naturligvis at finde en født V8, men det er den jeg er faldet for desværre ikke.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 9 måneder siden #7 af 322
For en gangs skyld ikke ubetinget enig med Dan ;) ... vælg den bedste bil med den sundeste kaross til pengene er mit råd, resten er bare mekanik som sikkert alligevel trænger til renovering/udskiftning hen ad vejen, da det snart er 50 år gammelt.
Dog skal man være opmærksom på at det på de tidligste årgange drejer sig om mere end bare motoren - gearkasse, bremser samt for/bagtøj er osse forskelligt fra V8 modellerne, til gengæld vil en 6 cyl typisk være prissat billigere, og når først konverteringen er udført korrekt bliver bilerne handlet til samme pris uanset om der står T eller C i stelnummeret.

Iøvrigt er der jo ingen der siger at man skal have V8 i en Mustang ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen