Knasten er gnasket i stykker
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Platin medlem
- Indlæg: 517
Hvad kunne have gjort dette, olien eller en dårlig knast, vi ved det ikke men gætter på olien. Nettet blev støvsuget for oplysninger om en bedre olie og der blev fundet Castrol " vantage V67S" hvor indholdet af slidbeskyttende additiver er bragt på niveau med de mest slidstærke motorolier fra 60'erne og 70'erne, så gik turen til Hørsholm og indkøb af olie.
Knast og løftere skiftet, motor startet op og alt er gået efter bogen, nu mangler vi bare at skifte olie og filter, samt justere tænding, så skulle musse være klar til træf i Tølløse.
Hilsen Helle
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Platin medlem
- Indlæg: 517
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
med ekstra cam shild kørte knasten ind skiftede olie og i med en camshild der efter ingen problemer og knasten er en edelbrock
lasse
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Derefter på med min normale olie, som er en Castrol 10/40 stadig tilsat camshield.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Platin medlem
- Indlæg: 517
Hilsen Helle
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tror nu at vi holder os til den vantage v67s bare for at være sikker, ja det koster lidt mere men det er det værd
Hilsen Helle
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (832)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
....og den nye knast er kørt ind???
hvordan kører man en ny knast ind på den rigtige måde???
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Platin medlem
- Indlæg: 517
Hilsen Helle
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2267)
- Gæst
Glæder mig til at få min prøvet af
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Surt. Men min åd også knast sidste år, hele 2 stk.den ene gang kørte jeg 5 km så var den væk..
Vi kom også frem til at det var olien. Så anbefalede de der hvor knasten var købt at vi skulle købe en amerikansk olie som hedder Kendall
GT 1 High Performance 20W/50.. Den kører endnu så helt sikkert olien..
Peder
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Platin medlem
- Indlæg: 517
Vantage V67S har 1800 PPM zinc.
Håber at knasten holder nu.
Hilsen Helle
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Smilet er bredt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Tør man foreslå en rulleknast her i det 21. århundrede?
Nej for pokker, Hans. Det vil aldrig virke i "vores" Jagthund...
Nåh - sidder den der allerede? Hmmm... Så er det nok en af grundene til at den kører så fint
Hovsa - fik en kasse eller to for nylig...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (832)
- Gæst
TKO600? Nice! Og min GT2 er lige blevet færdig!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Super Hans, hvor kan jeg se nogle billeder. Er den stadig på den Amerikanske side??
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hilsen Helle
Ja det er så den forkerte måde at gøre tingene på, men det er en fejl som mange har prøvet og så er det jo nemt at give olie skylden.
Jeg har skrevet flere gange hvordan man indkører en knast, så det er bare at søge lidt.
P.S Hvordan rensede i motoren for det jern som en gang sad på den gamle knast, bliver motoren ikke renset så er det med til at slide motoren og den nye knast ned i løbet ingen tid.
Håber i er mere heldige end de fleste der laver den fejl.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1218)
- Gæst
Men kig sidst i denne tråd, hvor peter gerne vil vide hvad man gør
www.mustangklubben.dk/index.php/medlemmer/det-gamle-site
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men kig sidst i denne tråd, hvor peter gerne vil vide hvad man gør
www.mustangklubben.dk/index.php/medlemmer/det-gamle-site
Ja det gad jeg godt læse, men hver gang der linkes til den gamle side, kan jeg ikke læse det er det kun mig?
P.... træls den gamle side heller ikke funker for mig
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
www.mustangklubben.dk/index.php/forum/opslagstavlen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1218)
- Gæst
Det står i nederste del af tråden.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og jeg har nu kørt ca 1700km med knasten og det spiller bare og den kan sno, har været oppe at snuse til 62-6300 rpm uhhh kuldegys
Og jeg køre stadig med det mineralske sjask olie som anbefalet, og fortsætte nok resten af sæsonen med det, før mit normale olie kommer på.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Emne forfatter
- Offline
- Platin medlem
- Indlæg: 517
Men kig sidst i denne tråd, hvor peter gerne vil vide hvad man gør
www.mustangklubben.dk/index.php/medlemmer/det-gamle-site
Ja det gad jeg godt læse, men hver gang der linkes til den gamle side, kan jeg ikke læse det er det kun mig?
P.... træls den gamle side heller ikke funker for mig
Jeg kan heller ikke bruge linket til den gamle side
Hilsen helle
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen