Knasten er gnasket i stykker

Mere
6 år 8 måneder siden - 6 år 8 måneder siden #1 af Michael Fuglefrø
Ja så holdt knasten ikke til mere end cirka 500 km, surt show. Turen til Viborg var åbenbart lige det der skulle til, nå på med vanten, ny knast og løfter købt. Vi fandt ud af at det kun var den ene løfter som var gnasket helt skæv.

Hvad kunne have gjort dette, olien eller en dårlig knast, vi ved det ikke men gætter på olien. Nettet blev støvsuget for oplysninger om en bedre olie og der blev fundet Castrol " vantage V67S" hvor indholdet af slidbeskyttende additiver er bragt på niveau med de mest slidstærke motorolier fra 60'erne og 70'erne, så gik turen til Hørsholm og indkøb af olie.

Knast og løftere skiftet, motor startet op og alt er gået efter bogen, nu mangler vi bare at skifte olie og filter, samt justere tænding, så skulle musse være klar til træf i Tølløse.

Hilsen Helle

Alt kommer til den som kan vente !!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #2 af 162
Besvaret af 162 på Knasten er gnasket i stykker
....og den nye knast er kørt ind???

40 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #3 af Michael Fuglefrø
Jeps den er kørt ind uden problemer

Alt kommer til den som kan vente !!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #4 af 2322
Besvaret af 2322 på Knasten er gnasket i stykker
så fik jeg delvis ret i viborg knast og følger med vippearme da vi lavede vores 302 med ny knast brugte vi castrol classic 20-50
med ekstra cam shild kørte knasten ind skiftede olie og i med en camshild der efter ingen problemer og knasten er en edelbrock
lasse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden - 6 år 8 måneder siden #5 af 1731
Besvaret af 1731 på Knasten er gnasket i stykker
Da jeg kørte knast ind blev det gjort i en billig jem og fix mineralsk 15/40 olie tilsat camshield.derefter af med olie og filter og på med samme olie og camshield og køre med det ca 2000 km.
Derefter på med min normale olie, som er en Castrol 10/40 stadig tilsat camshield.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #6 af Michael Fuglefrø
Tror nu at vi holder os til den vantage v67s bare for at være sikker, ja det koster lidt mere men det er det værd

Hilsen Helle

Alt kommer til den som kan vente !!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #7 af 2233
Besvaret af 2233 på Knasten er gnasket i stykker

2643 skrev: Tror nu at vi holder os til den vantage v67s bare for at være sikker, ja det koster lidt mere men det er det værd

Hilsen Helle


(y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #8 af 1731
Besvaret af 1731 på Knasten er gnasket i stykker
Jeg blev anbefalet af min olie leverandør at bruge en mineralsk olie da der ikke er så mange tilsætnings stoffer i den olie. Godt med knast fedt og en stor dosis camshild. Jeg var også godt nervøs under indkøringen da min knast og løftere har kostet ca 3500kr

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #9 af 832
Besvaret af 832 på Knasten er gnasket i stykker
Tør man foreslå en rulleknast her i det 21. århundrede? ;)

Drag Racing is for Fast Cars, Road Racing is for Fast Drivers!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #10 af 2467
Besvaret af 2467 på Knasten er gnasket i stykker

162 skrev: ....og den nye knast er kørt ind???


hvordan kører man en ny knast ind på den rigtige måde???

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #11 af Michael Fuglefrø
Vi kørte den ind på cirka 2200-2400 omdrejninger i 22 minutter, vi skal så lige over og skifte til frisk olie og filter, så er det ud på vejen og teste musse.


Hilsen Helle

Alt kommer til den som kan vente !!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #12 af 2267
Besvaret af 2267 på Knasten er gnasket i stykker
Helt enig - tror også på en rulleknast er vejen frem. Ingen indkøring eller skift af olie for den sags skyld (indtil det normale skift).
Glæder mig til at få min prøvet af

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #13 af 2138
Besvaret af 2138 på Knasten er gnasket i stykker
Hej.
Surt. Men min åd også knast sidste år, hele 2 stk.den ene gang kørte jeg 5 km så var den væk..
Vi kom også frem til at det var olien. Så anbefalede de der hvor knasten var købt at vi skulle købe en amerikansk olie som hedder Kendall
GT 1 High Performance 20W/50.. Den kører endnu så helt sikkert olien..

Peder

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #14 af Michael Fuglefrø
Kendall GT-1 High Performance 20w-50 Engine Lubricant has had the ZDDP Additives (1200 PPM Zinc) og den vi købte castrol
Vantage V67S har 1800 PPM zinc.


Håber at knasten holder nu.

Hilsen Helle

Alt kommer til den som kan vente !!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #15 af 1197
Besvaret af 1197 på Knasten er gnasket i stykker
Jeg kan kun sige rulleknast og rulleløftere , det køre

Smilet er bredt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #16 af 2243
Besvaret af 2243 på Knasten er gnasket i stykker

832 skrev: Tør man foreslå en rulleknast her i det 21. århundrede? ;)


Nej for pokker, Hans. Det vil aldrig virke i "vores" Jagthund... ;) :P :lol:
Nåh - sidder den der allerede? Hmmm... Så er det nok en af grundene til at den kører så fint ;)
Hovsa - fik en kasse eller to for nylig... :woohoo:

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #17 af 832
Besvaret af 832 på Knasten er gnasket i stykker
Moderne letløbsolie med lavt zink-indhold er bare en af fordelene. Den største er næsten mere optimale knast profiler = flere heste eller samme hk med lavere forbrug.

TKO600? Nice! Og min GT2 er lige blevet færdig!

Drag Racing is for Fast Cars, Road Racing is for Fast Drivers!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #18 af 320
Besvaret af 320 på Knasten er gnasket i stykker
min GT2 er lige blevet færdig!

Super Hans, hvor kan jeg se nogle billeder. Er den stadig på den Amerikanske side??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #19 af 499
Besvaret af 499 på Knasten er gnasket i stykker
Vi kørte den ind på cirka 2200-2400 omdrejninger i 22 minutter, vi skal så lige over og skifte til frisk olie og filter, så er det ud på vejen og teste musse.


Hilsen Helle


Ja det er så den forkerte måde at gøre tingene på, men det er en fejl som mange har prøvet og så er det jo nemt at give olie skylden.
Jeg har skrevet flere gange hvordan man indkører en knast, så det er bare at søge lidt.
P.S Hvordan rensede i motoren for det jern som en gang sad på den gamle knast, bliver motoren ikke renset så er det med til at slide motoren og den nye knast ned i løbet ingen tid.
Håber i er mere heldige end de fleste der laver den fejl.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #20 af 1218
Besvaret af 1218 på Knasten er gnasket i stykker
"Sådan kan man også sige det"

Men kig sidst i denne tråd, hvor peter gerne vil vide hvad man gør :-)
www.mustangklubben.dk/index.php/medlemmer/det-gamle-site

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #21 af 1731
Besvaret af 1731 på Knasten er gnasket i stykker

1218 skrev:
Men kig sidst i denne tråd, hvor peter gerne vil vide hvad man gør :-)
www.mustangklubben.dk/index.php/medlemmer/det-gamle-site



Ja det gad jeg godt læse, men hver gang der linkes til den gamle side, kan jeg ikke læse det :evil: :evil: er det kun mig? :huh:
P.... træls den gamle side heller ikke funker for mig :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #22 af 1731
Besvaret af 1731 på Knasten er gnasket i stykker
For resten #1218 kan du ikke linke til det via det gamle site forum i bunden af den nye side?

www.mustangklubben.dk/index.php/forum/opslagstavlen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #23 af 749
Besvaret af 749 på Knasten er gnasket i stykker
En tråd der kan søges på det gamle site er "knastaksel ædt"

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #24 af 1218
Besvaret af 1218 på Knasten er gnasket i stykker
Nu har jeg sat en lille smiley på indlægget så det står først på sitet navnet på tråden er "Vinterens gør det selv motor projekt."
Det står i nederste del af tråden. (y) :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden - 6 år 8 måneder siden #25 af 1731
Besvaret af 1731 på Knasten er gnasket i stykker
Nååååå den tråd :biggrin: jo den kender jeg jo godt :biggrin: det var egentligt sjovt lige at læse den igennem igen.

Og jeg har nu kørt ca 1700km med knasten og det spiller bare (y) og den kan sno, har været oppe at snuse til 62-6300 rpm uhhh kuldegys :sick:

Og jeg køre stadig med det mineralske sjask olie som anbefalet, og fortsætte nok resten af sæsonen med det, før mit normale olie kommer på.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #26 af Michael Fuglefrø

1731 skrev:

1218 skrev:
Men kig sidst i denne tråd, hvor peter gerne vil vide hvad man gør :-)
www.mustangklubben.dk/index.php/medlemmer/det-gamle-site



Ja det gad jeg godt læse, men hver gang der linkes til den gamle side, kan jeg ikke læse det :evil: :evil: er det kun mig? :huh:
P.... træls den gamle side heller ikke funker for mig :(


Jeg kan heller ikke bruge linket til den gamle side

Hilsen helle

Alt kommer til den som kan vente !!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen