Motor går skidt

Mere
10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #1 af 2718
Motor går skidt er oprettet af 2718
Jeg har i dag finjusteret tomgangblandingen på dyret, ud fra denne .
Det hjalp en lille smule på omdrejningvilligheden, men den er stadig ikke for god.

Der er noget galt der gør at den soder/ryger mere fra føresiden:


Jeg har gået tændkablerne og fordeler efter for løse forbindelser.

Planen var at næste step skulle være at hive tændrørene ud og se lidt nærmere på dem.
Når jeg alligevel har dem ude, kan jeg lige så godt skifte dem (jeg kender ikke deres alder).
Hvilke tændrør og afstand kan anbefales?

'65 289
Edelbrock Performer 1406 karburator
Edelbrock Performer 289 manifold
MSD (8585) strømfordeler
MSD Blaster 2 (8202) tændspole
MSD 6A tændingskontrol
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #2 af 1218
Besvaret af 1218 på Motor går skidt (hvilke tændrør?)
Det der er ikke et tændings problem, det er et karburator problem..... den får alt for meget benzin!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #3 af 2718

Det der er ikke et tændings problem, det er et karburator problem..... den får alt for meget benzin!

Det var jo også min første tanke, derfor justerende jeg på karburatoren...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #4 af 1218
Besvaret af 1218 på Motor går skidt (hvilke tændrør?)
Det ligner ikke umiddelbart noget en justering kan klare :huh: du er nok nød til at komme med lidt flere oplysninger, hvis der skal komme nogle bud, er det feks noget den pludselig er begyndt med? er du sikker på den ikke står og løber over i et af kamrene i karburatoren?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #5 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt

Det ligner ikke umiddelbart noget en justering kan klare :huh: du er nok nød til at komme med lidt flere oplysninger, hvis der skal komme nogle bud, er det feks noget den pludselig er begyndt med? er du sikker på den ikke står og løber over i et af kamrene i karburatoren?


Nej, du har sikkert ret vedr. justering.

Jeg har kun haft bilen et par uger og ved meget lidt om karburatorer.

Da jeg ikke kender noget til servicehistorikken, har jeg skiftet benzinpumpefilter, benzin inline filter, luftfilter og tændrør.
Det var blevet for sent i går til at starte den op, men tvivler på at det gjorde udslaget.
Det var ikke umiddelbart noget at se på tændrørene.

Symptomerne:
*Svært ved at tage gassen, den tøver/hoster meget i området lige over tomgang.
*Periodisk kører den på mindre end 8 cyl.
*Svær at starte. Der virker som om den, mekanisk, er blevet tungere at trække rundt.
*Ryger/soder meget, i sær i føresiden.
*Ryger voldsomt under accel

Jeg tager selvfølgelig i mod hjælp med kyshånd. (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #6 af 2718

er du sikker på den ikke står og løber over i et af kamrene i karburatoren?

Det lyder til du ved lidt om karburatorer (y)
Hvordan be/afkræfter jeg om den løber over i et af kamrene?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #7 af 1218
Besvaret af 1218 på Motor går skidt (hvilke tændrør?)
Tag luftfiltret af lige efter den har været startet, kig ned i karburatoren og se efter om den står og drypper brug evt en lygte.... den kan også være din choker der ikke slår fra....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #8 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt
Jeg kan ikke se noget der drypper, men der ligger dråber på spjældet.




Hvordan tjekker jeg lettest chokerens funktion?
Jeg kan se at der er en justering guide i manualen så det må jeg prøve i morgen.




Det ser ud til at føreside spjældet i sekundær-systemet er mere gult/snaket. Måske en indikation af at der står benzin her?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #9 af 1218
Besvaret af 1218 på Motor går skidt
Hvorfor står de sekundære spjæld delvis åbne???

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #10 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt

Hvorfor står de sekundære spjæld delvis åbne???

Tja... Det spjæld man kan se, er ikke det der bliver påvirket af gaspedalen.
Der sidder nemlig et spjæld mere neden under. Det spjæld ser til gengæld ud til at lukke tæt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #11 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt
Umiddelbart så virker chokeren. Selvom den kun får 10.4 volt?

Kold motor




Efter 5 minutter med tænding (ikke startet)
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #12 af 2491
Besvaret af 2491 på Motor går skidt
prøv at løsne din choker og drej den mod uret kan se at den er strammet op til at spjældet skal være lukket længe,så vil motoren gå på for fed blanding,min gjorde det samme,jeg var nød til at bore et pr huller i spjældet,,emer også der sidder en funktion der skal mine om en pulldown dåse under chokern hvor der bliver ført luft under spjældet indtil en hvis temp opnåes, der var mit defekt og den sugede falskt luft ind,jeg monterede en prop der i og nu funker det fint

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #13 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt
Så fik jeg justeret chokeren og trukket 12v via relæ, så den får 12 og ikke 10.4 volt.
Der er ikke noget hul under chokeren det kan give falsk luft, så det er ikke her problemet ligger.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #14 af 2322
Besvaret af 2322 på Motor går skidt
problemet kan være for høj benzin tryk det var det på min 1406 jeg skiftede til en holly 600 selv om resten er edelbrock lige som din motor og i med en elektrisk benzin pumpe som bliver styret med et 30 amp relæ så slap jeg for mere bøvl det skal lige siges at min er en 302
lasse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #15 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt

problemet kan være for høj benzin tryk det var det på min 1406

Jeg ville ha tjekket dette i går, men alle de fittings jeg har (trykmåler og trykregulator) er for små. Amerikanere og deres storhedsvanvid ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #16 af 2322
Besvaret af 2322 på Motor går skidt
der er sgu langt fra randers til odense for så kun man prøve med en holly 600 kab.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #17 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt

der er sgu langt fra randers til odense for så kun man prøve med en holly 600 kab.

Kom nu! Jeg gir' en bajer! :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #18 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt
Så blev jeg klogere på benzintrykket. Desværre tror jeg heller ikke det var her fejl lå.
Trykket er 3.9 - 4.6 PSI.
Ifølge manualen skal det være mellem 2.0 og 6.0 PSI

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #19 af 1218
Besvaret af 1218 på Motor går skidt
Få nu lige tjek på de 2 spjælde der står delvis åben, det skal de ikke gøre, kun når den får noget øre på vejen, det er ikke de 2 der er under choker spjældet, det er de 2 spjælde i det andet hul :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #20 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt

Få nu lige tjek på de 2 spjælde der står delvis åben, det skal de ikke gøre, kun når den får noget øre på vejen, det er ikke de 2 der er under choker spjældet, det er de 2 spjælde i det andet hul :-)

Ja, jeg er godt klar over at vi snakker om det sekundære system. Og der ER altså et sæt spjæld mere under dem du snakker om.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #21 af 1218
Besvaret af 1218 på Motor går skidt
Har den kørt godt med den karburator? eller er det noget den er begyndt med?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #22 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt

Har den kørt godt med den karburator? eller er det noget den er begyndt med?

Jeg har kun haft den omkring en måned.
Allerede efter turen hjem fra sælger (~150km) kunne man se at der var mere sod bag på i føresiden. Men umiddelbart kørte den ok.
Det gjorde den så indtil sidste weekend hvor det tog mig en lille time at få den startet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #23 af 1218
Besvaret af 1218 på Motor går skidt
Okay, jamen jeg er bange for du ikke finder problemet her, og hvis du ikke selv er en haj til det, så vil jeg anbefale dig at finde en eller et værksted der der ved noget om det...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #24 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt

Okay, jamen jeg er bange for du ikke finder problemet her, og hvis du ikke selv er en haj til det, så vil jeg anbefale dig at finde en eller et værksted der der ved noget om det...

Man håber jo altid at det er bare lige.

Mit lokale værkstedet har tilbudt en røggastest for at blive klogere på hvad den spytter ud.

Kan USA Autodele anbefales?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #25 af 1218
Besvaret af 1218 på Motor går skidt
Kan USA Autodele anbefales? Det må nogle der kender dem svare på!!!

Bare lige til :-) måske det kommer an på hvad der er problemet, men jeg personlig er sikker på det er i din karburator problemet ligger, men som jeg forstår, så ved du faktisk ikke om den overhovedet har kørt godt med den karburator, det kan jo være en klamphugger der har haft fingerne i den... måske alt for stor dyser osv osv,

Du kan også prøve at skrive Edelbrock Performer 1406 på youtube så kommer der en masse du kan prøve at teste...nettet er uendeligt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #26 af 2322
Besvaret af 2322 på Motor går skidt

der er sgu langt fra randers til odense for så kun man prøve med en holly 600 kab.

Kom nu! Jeg gir' en bajer! :P

ja jeg vil da også gerne gi en bajer og noget teknisk hjælp hvis du ikke har andet at få tiden til at gå med for hvad er det med mustang hvis den ikke vil køre
lasse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #27 af 2233
Besvaret af 2233 på Motor går skidt
Tror din problemer ender hvis du smider en ny kaburator på (y) hvis du bestiller den idag på streetpart, webshoppen så er du kørende på torsdag, og resten af året, så skynd dig lidt og du kan nyde den meget :biggrin:

der er sgu langt fra randers til odense for så kun man prøve med en holly 600 kab.

Kom nu! Jeg gir' en bajer! :P

ja jeg vil da også gerne gi en bajer og noget teknisk hjælp hvis du ikke har andet at få tiden til at gå med for hvad er det med mustang hvis den ikke vil køre
lasse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #28 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt

Tror din problemer ender hvis du smider en ny kaburator på (y) hvis du bestiller den idag på streetpart, webshoppen så er du kørende på torsdag, og resten af året, så skynd dig lidt og du kan nyde den meget :biggrin:

Ja, det er selvfølgelig sådan man gør nu til dags (hvor en mekaniker er en reservedelsudskifter). ;)
Det kan godt være at det er løsningen, men jeg er nu ikke meget for at skifte, uden rent faktisk at kunne konstatere at den er defekt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #29 af 2233
Besvaret af 2233 på Motor går skidt
Som du vil (y) nu skriver du du ikke kunne starte forleden, er du sikker på din el choker virker som den skal åbner / lukker, som den bør,??

Tror din problemer ender hvis du smider en ny kaburator på (y) hvis du bestiller den idag på streetpart, webshoppen så er du kørende på torsdag, og resten af året, så skynd dig lidt og du kan nyde den meget :biggrin:

Ja, det er selvfølgelig sådan man gør nu til dags (hvor en mekaniker er en reservedelsudskifter). ;)
Det kan godt være at det er løsningen, men jeg er nu ikke meget for at skifte, uden rent faktisk at kunne konstatere at den er defekt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #30 af 2322
Besvaret af 2322 på Motor går skidt

Tror din problemer ender hvis du smider en ny kaburator på (y) hvis du bestiller den idag på streetpart, webshoppen så er du kørende på torsdag, og resten af året, så skynd dig lidt og du kan nyde den meget :biggrin:

Ja, det er selvfølgelig sådan man gør nu til dags (hvor en mekaniker er en reservedelsudskifter). ;)
Det kan godt være at det er løsningen, men jeg er nu ikke meget for at skifte, uden rent faktisk at kunne konstatere at den er defekt.

jeg vil ikke sige at din 1406 er defekt men min som jeg skiftede var flunk ny men jeg fik aldrig det ud af den som forventet så i med en holly enten en 570 eller en 600 men prøv om du kan låne en holly 600 med standard opsætning med din opsætning skal du nok et par nummer ned i dysser og den køre bare
lasse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #31 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt

Som du vil (y) nu skriver du du ikke kunne starte forleden, er du sikker på din el choker virker som den skal åbner / lukker, som den bør,??

Ja, jeg har kontrolleret at den både lukker og åbner helt op.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #32 af 2267
Besvaret af 2267 på Motor går skidt
Da du skiftede tændrør, bemærkede du så hvilke cylindre/tændrør der var sorte?
Hvis de alle var sorte er det jo et generelt problem evt. tænding, hvis det kun er enkelte kan det måske være noget med ventiler og hvis det kun er den ene side så er det måske den ene side af 1406'eren der har et problem.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #33 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt

Da du skiftede tændrør, bemærkede du så hvilke cylindre/tændrør der var sorte?
Hvis de alle var sorte er det jo et generelt problem evt. tænding, hvis det kun er enkelte kan det måske være noget med ventiler og hvis det kun er den ene side så er det måske den ene side af 1406'eren der har et problem.

Det var ikke umiddelbart noget at se på tændrørene.

De var umiddelbart ret ens og alle til den sorte side. Jeg pakkede dem ned med cyl. nummer på så kan jeg lige tage dem med på værkstedet om et par dage (anden bil der skal afsted)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #34 af 1218
Besvaret af 1218 på Motor går skidt
Det er og bliver stadigvæk ikke et tændings problem....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #35 af 2267
Besvaret af 2267 på Motor går skidt
Hvad med et renoveringssæt på ebay til 25-40$ eller fra andre steder - du kan jo sagtens have noget snavs eller dele er slidt i karburatoren.
Selvom det evt. ikke er det så burde den ikke komme til at gå dårligere af det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #36 af 2552
Besvaret af 2552 på Motor går skidt (hvilke tændrør?)

Det der er ikke et tændings problem, det er et karburator problem..... den får alt for meget benzin!


..........så hvorfor ikke sætte en 500 CFM karburator på, der jo passer til motorstørrelsen ?
(dette skal nok indlede en vild diskussion)
:ohmy: :lol: :silly: (y) :biggrin: B)

Min 289´er VÆLTER ihvertfald ikke længere benzin ind i karburatoren, efter jeg satte en 1404 på, istedet for en 1405.
Istedet for benzinhørm fik jeg speederrespons. Og nu starter den rent faktisk, til naboernes store glæde. :evil:

MVH
Peter P.
#2552

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #37 af 2718
Besvaret af 2718 på Motor går skidt

Hvad med et renoveringssæt på ebay til 25-40$ eller fra andre steder - du kan jo sagtens have noget snavs eller dele er slidt i karburatoren.
Selvom det evt. ikke er det så burde den ikke komme til at gå dårligere af det.

Jo, hvis bare man kunne køre ned på hjørnet efter sådan et.
Jeg havde faktisk overvejet om ikke jeg skulle splitte karburatoren ad og rense/efterse, men friske pakninger er jo næsten et must.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #38 af 2718

Det der er ikke et tændings problem, det er et karburator problem..... den får alt for meget benzin!


..........så hvorfor ikke sætte en 500 CFM karburator på, der jo passer til motorstørrelsen ?
(dette skal nok indlede en vild diskussion)
:ohmy: :lol: :silly: (y) :biggrin: B)

Min 289´er VÆLTER ihvertfald ikke længere benzin ind i karburatoren, efter jeg satte en 1404 på, istedet for en 1405.
Istedet for benzinhørm fik jeg speederrespons. Og nu starter den rent faktisk, til naboernes store glæde. :evil:

MVH
Peter P.
#2552

Det kan godt være at der er fornuft i det du siger der, men bare tanken om at nedgradere noget på en bil giver mig helt ondt i maven :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #39 af 2081
Vil give 1218 fuldstændig ret....

ALT for mange køre rundt med en alt for stor kaburator.
Hvad enten man har en total standard hest uden modifikationer, - som bare skal ,,pyntes-op,,
eller man har peppet hesten med forskellige (indsug/udstød/knast/osv-osv) løjer,
melder spørgsmålet sig altid, - hvilken størrelse karburator skal man bruge.

Karburatorers effektivitet opgives altid i CFM - altså den mængde af luft-benzin-gennemstrømning karburatoren kan / skal tilbyde den aktuelle motor, - for den mest optimale forbrænding. ?

I teorien er der s,mænd intet ,,hem,lygt,, i at finde det aktuelle teoretiske 100% CFM behov,
dette kan ganske let gøres vha. en simpel formel:

CFM Formel:
Motor størrelse i kubik: x motorens maksimale omdrejninger: divideret med 3456:
hvilket giver dig det 100% teoretiske CFM behov !
(Eksempel: 427 Cu.i x 6700 omdrejninger minut = 2860900 divideret m/: 3456 = 827,806 i 100% CFM)

De fleste standard V8 motorer
ligger typisk på et maksimalt CFM på omkring n/a op til ca. 80%

En ganske lidt til middel modificeret V8 f.eks. m/ Performance-Indsug, Tilrettede /og eller/
deciderede portede topstykker - Middelsvære knastaksler - Headers - udstødning i 2 til 3",
Ægte flow lydpotter, - Osv-osv., ligger typisk med maksimale CFM værdier på omkring 80-85%

En svært til vold pumpet V8 (F.eks. hvor der osse er væm,lye knast/stempler/puste.fiduser/osv.)
ligger typisk på maksimale CFM værdier omkring 85-93%

Og først når man kommer op i meget - meget veludførte (og deciderede race motorer)
ser man (og yderst sjældent for ,,hobby,, tunere) CFM værdier på mere end + 93%






Men Giv-Agt !
100% CFM kan *kun* opnås teoretisk

There is no substitute for cubic inches'.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #40 af 2243
Besvaret af 2243 på Motor går skidt (hvilke tændrør?)
Efter den formel, burde min køre næsten 8700 o/min :ohmy: ved 85% cfm
Tror nok, den gør sådan: :sick:
:biggrin:
(Prikket 351 med Holley 750 dp)

Med de 62-6300 o/min, jeg max. kører kortvarigt, kunne jeg således nøjes med 535 cfm :blink: Hmmm...
Det skal næsten prøves :silly: :woohoo: (Bliver så nok en 600, der er nærmest?)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #41 af 1869
Eller en Holley street avenger 570.. :biggrin: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #42 af 2243
Besvaret af 2243 på Motor går skidt (hvilke tændrør?)

Eller en Holley street avenger 570.. :biggrin: ..


YEAH! :woohoo:
Har du en, jeg kan låne en måneds tid, Agnar?? :whistle:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #43 af 2081

Efter den formel, burde min køre næsten 8700 o/min :ohmy: ved 85% cfm
Tror nok, den gør sådan: :sick:
:biggrin:
(Prikket 351 med Holley 750 dp)

Med de 62-6300 o/min, jeg max. kører kortvarigt, kunne jeg således nøjes med 535 cfm :blink: Hmmm...
Det skal næsten prøves :silly: :woohoo: (Bliver så nok en 600, der er nærmest?)


Prøv...du vil blive overrasket

There is no substitute for cubic inches'.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #44 af 2243
Besvaret af 2243 på Motor går skidt (hvilke tændrør?)


Prøv...du vil blive overrasket


Det gør jeg gerne, Michael - har bare ikke en. Har du en til låns? ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #45 af 1869

Eller en Holley street avenger 570.. :biggrin: ..


YEAH! :woohoo:
Har du en, jeg kan låne en måneds tid, Agnar?? :whistle:


Æhh..har kun en Holley 750 doublepumper.. :whistle: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #46 af 2243
Besvaret af 2243 på Motor går skidt (hvilke tændrør?)


Æhh..har kun en Holley 750 doublepumper.. :whistle: ..


Det har jeg sjovt nok også :lol:

Gad vide om de kan parallel-forbindes? :whistle:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #47 af 1869
[/quote]

Det har jeg sjovt nok også :lol:

Gad vide om de kan parallel-forbindes? :whistle:[/quote]

..Jo hvorfor ikke.. :huh: ..så kan du lave dit eget helt private hul i ozonlaget.. B) ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #48 af 2243
Besvaret af 2243 på Motor går skidt (hvilke tændrør?)


..Jo hvorfor ikke.. :huh: ..så kan du lave dit eget helt private hul i ozonlaget.. B) ..


Det har jeg prøvet på i tre år, Agnar :woohoo:
Men så må jeg jo omdøbe "Jagthunden" til "Sug Ellen" :P

Nå, måske skal vi lade tråden blive seriøs igen... :dry:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #49 af 1869
Ok..og undskyld forstyrrelsen Ulrik.. :biggrin: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen