Spørgsmål omkring choker
10 år 7 måneder siden #1
af 2138
Spørgsmål omkring choker er oprettet af 2138
Hej..
Jeg har en ny edelbrock karburator 500. Med 4 port med manuel choker.
Spørgsmål 1: Når spjæld er helt åben på choker, får den så mere benz ned til indsugning???
Spørgsmål 2: Når spjæld er lukket hvad sker der så med benzinen.
Jeg har en 302 ny renoveret motor Med den her ny karburator, spjæld er åben i hele tiden. ( med vilje ) Men er den svære, at starte når den er åben i hele tiden. Jeg pumper nogle gange når jeg skal starte den, med det resultat at den lugter af benz når den er startet..Jeg har købt et kalibrerings sæt til karburatoren, er der nogen der ved, sådan nogenlunde hvad der skal i af det sæt.
Mvh.
Peder
Jeg har en ny edelbrock karburator 500. Med 4 port med manuel choker.
Spørgsmål 1: Når spjæld er helt åben på choker, får den så mere benz ned til indsugning???
Spørgsmål 2: Når spjæld er lukket hvad sker der så med benzinen.
Jeg har en 302 ny renoveret motor Med den her ny karburator, spjæld er åben i hele tiden. ( med vilje ) Men er den svære, at starte når den er åben i hele tiden. Jeg pumper nogle gange når jeg skal starte den, med det resultat at den lugter af benz når den er startet..Jeg har købt et kalibrerings sæt til karburatoren, er der nogen der ved, sådan nogenlunde hvad der skal i af det sæt.
Mvh.
Peder
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
10 år 7 måneder siden #2
af 903
Besvaret af 903 på Spørgsmål omkring choker
Hvis det er en manuel choker, må du have et kabel til at trække den i med.
Når chokerspjældet er lukket, vil der komme mindre luft ind i manifolden sammen med bensinen.
Chokerspjældet skal vær åbent når du har startet motoren, og den har kørt et øjeblik.
Jeg har selv en karburator, dog 2 portet, med manuel choker. Jeg bruger den aldrig, da
jeg intet kabel har forbundet til spjældet. Når motoren er kold, pumper jeg nogle gange
med speederpedalen, og den starter faktisk hurtigt. Hvis den er varm, og ikke går igang
med det samme, holder jeg speederen helt i bund, samtidig med at jeg starter.
Håber du forstår meningen i ovenstående.
Niels
Når chokerspjældet er lukket, vil der komme mindre luft ind i manifolden sammen med bensinen.
Chokerspjældet skal vær åbent når du har startet motoren, og den har kørt et øjeblik.
Jeg har selv en karburator, dog 2 portet, med manuel choker. Jeg bruger den aldrig, da
jeg intet kabel har forbundet til spjældet. Når motoren er kold, pumper jeg nogle gange
med speederpedalen, og den starter faktisk hurtigt. Hvis den er varm, og ikke går igang
med det samme, holder jeg speederen helt i bund, samtidig med at jeg starter.
Håber du forstår meningen i ovenstående.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 7 måneder siden #3
af 2138
Besvaret af 2138 på Spørgsmål omkring choker
Super det gav mening. det er åben bart ikke strengt nødvendigt at bruge choker.. Sådan du beskriver hvordan du starter, er også sådan jeg gør det..
Tak for svaret.
Peder
Tak for svaret.
Peder
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 6 måneder siden #4
af 499
Besvaret af 499 på Spørgsmål omkring choker
Hvis ens karburator er justeret rigtigt er det en god ide med en choker, så motoren ikke kører med mager blandning når den er kold. En karburator juster man altid med driftvarm motor, så når motoren er kold vil det altid være en mager blandning, derfor er der monteret en choker til at lave om på det. Har man ikke brug for en choker og alt ellers er iorden, skylles det at ens karburators blandning er for fed og/eller en for stor karburator til ens motor.
Og da vi efter min mening alle har en pligt til ikke at bruge benzin på ingenting, især fordi motoren med for fed blandning ikke yder som den skal. Så er der ret god grund til at få justeret karburator og tændning på sin bil, alt andet giver jo ingen mening.
Og da vi efter min mening alle har en pligt til ikke at bruge benzin på ingenting, især fordi motoren med for fed blandning ikke yder som den skal. Så er der ret god grund til at få justeret karburator og tændning på sin bil, alt andet giver jo ingen mening.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
10 år 6 måneder siden - 10 år 6 måneder siden #5
af 2243
Peter, din forklaring giver rigtig god mening.
www.mustangklubben.dk/index.php/forum/2-...tor-gar-skidt#205574
Jeg selv kører åbenbart med en alt for stor karburator...
At jeg så i en del øko-bilisters øjne "bruger benzin på ingenting" rager mig langsomt
De er såååå langt bagude, så jeg ikke når at høre deres indvendinger alligevel...
Besvaret af 2243 på Spørgsmål omkring choker
Hvis ens karburator er justeret rigtigt er det en god ide med en choker, så motoren ikke kører med mager blandning når den er kold. En karburator juster man altid med driftvarm motor, så når motoren er kold vil det altid være en mager blandning, derfor er der monteret en choker til at lave om på det. Har man ikke brug for en choker og alt ellers er iorden, skylles det at ens karburators blandning er for fed og/eller en for stor karburator til ens motor.
Og da vi efter min mening alle har en pligt til ikke at bruge benzin på ingenting, især fordi motoren med for fed blandning ikke yder som den skal. Så er der ret god grund til at få justeret karburator og tændning på sin bil, alt andet giver jo ingen mening.
Peter, din forklaring giver rigtig god mening.
www.mustangklubben.dk/index.php/forum/2-...tor-gar-skidt#205574
Jeg selv kører åbenbart med en alt for stor karburator...
At jeg så i en del øko-bilisters øjne "bruger benzin på ingenting" rager mig langsomt
De er såååå langt bagude, så jeg ikke når at høre deres indvendinger alligevel...
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved 2243.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen