Udtagning af 351W

Mere
10 år 6 måneder siden #1 af 2091
Udtagning af 351W er oprettet af 2091
Gode råd tages gerne ..... Jeg skal ha min motor ud bilen en 351W, men hvad er lettest motor/gear ud sammen eller først motoren ??
Jeg har kun alm højde i garagen ca 240cm og en giraf er det nok hvis det er samlet ??
Hvordan er proceduren hvis man skiller af i bilen mht converter olie mm ??? og igen når man samler ??

Vh Halle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 6 måneder siden - 10 år 6 måneder siden #2 af 903
Besvaret af 903 på Udtagning af 351W
Hvis det er som 289 med autm. gear, kan du koble motor og gearkasse fra hinanden
Du understøtter gearkassen, afmontere det lille dæksel mellem motor og gear.
Skruer møtrikkerne mellem converter og startkrans af. Skubber converter ind
mod gearkasse og ud af startkrans, så den er fri. Derefter skrues boltene mellem
motor og gear af ( husk starter af først ) Derefter motor ophæng, plus div. ledninger
Det nemmeste er at afmontere køleren. Så skal den kunne komme ud med en
giraf-kran. Om hjelmen også skal afmonteret er en smagssag. Da jeg selv
gjorde dette, fremstille jeg en beslag der kunne skrues på manifold, når
karburatoren er afmonteret. Der kunne giraffen fastgøres, og motor løftes.
Håber dette kan bruges til noget. Når converteren bliver i gearkasse, løber
olien ikke ud.
Niels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #3 af 2091
Besvaret af 2091 på Udtagning af 351W
Jo tak Niels ove ,nu har jeg aldrig skilt motor med automatgear før ,derfor var det omkring gear/converter mine spørgsmål gik .
Alt er afmont hjelm køler mm vidste bare ikke om der var skjulte bolter ved gear og om converter kunne skabe problemer..
Så takker for input har også lige hørt fra en anden mcd"er idag hvor div råd blev modt med kyshånd (y) (y)

Vh halle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #4 af 2765
Besvaret af 2765 på Udtagning af 351W
motor og gearkasse kan nu også tages ud samlet, det kræver lidt mandskab, men kan gøres. hvis det kniber med fri højde kan forhjulene tages af og stilles på donkraft så karrossen kan sænkes når motor/gearkasse skal løftes ud. Tag lige karburatoren af og fastkobel girafkranen tæt på motorblokken for at giver højest mulig løfte højde.

- kobel køler og andet fra så det giver mest mulig plads. evt også manifol.
- når motor/gearkasse løftes skal der være en der holder gearkasse nede, så det hele hælder bagover. og motor trækkes ud som det giver plads til.
- en juster bar motor løfter gør det lettere at tilte motoren. fås i biltema. www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-va...orloft-680-kg-15838/

Ps. godt råd få to personer til at hjælpe med at få den ud, det giver bedre overblik med mandskab nok.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 6 måneder siden #5 af 1218
Besvaret af 1218 på Udtagning af 351W
Synes da ikke jeg kan se at Niels mangler løfte beslag :huh:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 6 måneder siden #6 af 2243
Besvaret af 2243 på Udtagning af 351W

Synes da ikke jeg kan se at Niels mangler løfte beslag :huh:

ellers har jeg rigeligt af dem :P til en hund stykket afhentet og 2 for 200 kr :woohoo:


Kan man så få 4 for 500? :lol:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #7 af 2243
Besvaret af 2243 på Udtagning af 351W
Så mange penge har jeg ikke, så jeg nøjes med 6 for 800 :blink:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #8 af 2091
Besvaret af 2091 på Udtagning af 351W
Lige til orientering så er den afmont uden gearkassen ,det var sgu let helt alene, men self rart at vide det med at converteren skulle skubbes lidt tilbage under afmont og ikke en dråbe olie spildt :biggrin:
Takker for input.....

Vh Halle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen