- Forum
- Opslagstavlen
- Opslagstavlen
- Den daglige opslagstavle
- Startproblem 1965 289 automat - hvem har en ide...
Startproblem 1965 289 automat - hvem har en ide...
Håber en venlig sjæl kan hjælpe.
Efter en måneds tid uden opstart er der ingen liv i bilen. Falck kommer forbi da jeg tror den mangler strøm, da jeg efter lidt opladen godt kan få starteren til at tørne lidt - men ikke nok. Falck giver den strøm men jeg afbryder hurtigt start forsøget, da der kommer lidt røg op fra starteren. Skubber bilen i garagen igen.
I en (naiv) forhåbning om at den nok bare skulle stå et par dage, vælger jeg at lade batteriet op til fuld power, men nu sker intet når jeg drejer nøglen - som absolut intet.
Hvad er der galt med den ?
Dbh
Morten Dyrholm
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
Det kan også være kabelforbindelse på starter der er defekt.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2689)
- Gæst
Kan du høre om dit starter relæ klikker, eller er det helt HELT stille når du forsøger at starte motoren?
mvh Carsten
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tak for de mange svar - og hvem siger der ikke er aktivitet på den side
Lidt svar:
- der er ikke byttet rundt på +/-
- der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet.
- der kommer ikke et eneste klik fra relæet - der er HELT stille
Så hvad er konklusionen - Tjek stel og diverse ledninger eller en ny starter ?
God dag
"1306
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
før starter kan køre rundt. Du kan sætte gearvælger i P, og
prøve at sætte et startkabel mellem de tykke forbindelser
på startrelæet. Hvis starteren kører nu er det ikke den der fejler
noget. Det kan være dit startrelæ ikke får stel hvor det er skruet
på karrosen. Det kan også være tændingslås eller kontakt i
gearkassen.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2689)
- Gæst
Jeg havde måske samme problem for lidt tid siden. Check det her link og se evt om det ligner det du roder med.
www.mustangklubben.dk/index.php/forum/2-...f-alle-steder#205139
I stedet for at finde fejlen , har jeg hevet motoren ud for at renovere den, men det er nok lidt overdrevet. Jeg tror dit starter relæ er gået og som Niels nævnte , så prøv at starte bilen ved at kortslutte starter relæet. Og gear i 'P'. Lad tændings nøglen være slukket , for du skal jo bare finde ud af om din starter kører rundt. På den her måde vil stateren kører motoren rundt, uden at starte den.
Jeg hører meget gerne hvad du er kommet frem til i din fejl søgning, for som nævnt har jeg ikke fundet min endnu
mvh Carsten
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Der er nok tale om en løs forbindelse et eller andet sted. Efter at have tjekket diverse ledninger sprang den i gang med det samme.
Så er det noget at bruge vinteren på.
Tak til alle for feedback
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1218)
- Gæst
Ellers tjek Stel stel stel og atter stel
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det kan være din neutral safety switch der ikke lige finder kontakt punktet når du sætter den i P, prøv at starte den med gear vælgeren i N næste gang den ikke vil.....
Ellers tjek Stel stel stel og atter stel
Jep, som T skriver. min gør lidt det samme, nogen gange skal den i N for at starte, andre gange kan jeg lige give gear vælgeren et tryk i P og den springer i gang.
Det er min neutral switch der skal justeres.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
røg fra starteren, uden der nok er noget med diverse forbindelser.
Det gælder både + og - forbindelser. Jeg ville gå dem alle igennem.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen