Karburator/motor

10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #1 af 2151
Karburator/motor er oprettet af 2151
Har lige været på rullefelt, 302 motor med 351 toppe, 4portet edelbrock 600cfm, mild knast, shorty hedders.
200 hk på motor og 160 hk på baghjul
Spørgsmålet er så. Fik at vide at en karburator 2 portet 500cfm ville være en bedre løsning og have en bedre benzin okonomi da 600 virker først ved 4000 omdr. Er det rigtig ?
Mvh. Chr.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #2 af 162
Besvaret af 162 på Karburator
Hvis du mener, at de sekundærer porte først åbner ved 4000rpm, så kan det klares med andre fjedere. Ellers må
du lige forklare....

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #3 af 2151
Besvaret af 2151 på Karburator
Så meget er jeg ikke inde i karburatore til at forklare nærmere, er der andre i forrummet der kan det ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #4 af 2233
Besvaret af 2233 på Karburator
Burde den ikke yde mere end det, eller er det bare mig der drømmer???????

Har lige været på rullefelt, 302 motor med 351 toppe, 4portet edelbrock 600cfm, mild knast, shorty hedders.
200 hk på motor og 160 hk på baghjul
Spørgsmålet er så. Fik at vide at en karburator 2 portet 500cfm ville være en bedre løsning og have en bedre benzin okonomi da 600 virker først ved 4000 omdr. Er det rigtig ?
Mvh. Chr.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #5 af 2243
Besvaret af 2243 på Karburator

Burde den ikke yde mere end det, eller er det bare mig der drømmer???????

Har lige været på rullefelt, 302 motor med 351 toppe, 4portet edelbrock 600cfm, mild knast, shorty hedders.
200 hk på motor og 160 hk på baghjul
Spørgsmålet er så. Fik at vide at en karburator 2 portet 500cfm ville være en bedre løsning og have en bedre benzin okonomi da 600 virker først ved 4000 omdr. Er det rigtig ?
Mvh. Chr.


Den burde da yde mere - men der findes mange yderst tvivlsomme rullefelter.
I øvrigt kommer det da an på hvordan en hel masse dele i motoren er specificeret - knasten, karburatoren og mange flere ting. Passer de sammen? Jeg har da læst om folk, der "bare hælder gode ting" i en motor - UDEN at sætte sig ind i, om tingene "spiller" sammen :dry:
Find ud af, hvad du vil med din bil først - der er mange tråde og sider om det - cruise, track, race, drag?
Din karburator virker fra mindre end 500 omdrejninger, ellers kunne bilen ikke starte :P
Den mangelfulde oplysning, du der fik (4000 o/min), kan du ikke bruge til noget.
Det handler om, hvad du vil med din motor - moment (bundtræk) ved lave eller høje omdrejninger? Masser af ponyer? (altid høje o/min)
Lang smøre fra en "ikke-ekspert", men jeg håber da du fik lidt ud af det :lol:

Mange hilsener
Terkel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #6 af 2151
Besvaret af 2151 på Karburator
Terkel, det var nu ikke lige det svar jeg havde regnet med, men kan da til dels bruges :)
Vedr. 4 portet karburator, var at den først begyndte at arbejde ved de 4000 omdr. hvor en 2 portet startede nedefra.
Er det helt ved siden af ? Man høre jo så meget, spørgsmålet er så om det er hold i det
Vedr. motoren, er jeg da overrasket over den reaktion der kom, at den skulle yde mere, den kunne jeg godt tænke mig at få lidt mere uddybet

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #7 af 162
Besvaret af 162 på Karburator
Om den er 2 eller 4 portet, så virker den fra bunden af....tror du har fået en røverhistorie ;)
Kører selv med 2 x 4 port...skulle da overhoved ikke have bundtræk...men tror nok lige det virker :biggrin: (y) (y) (y)

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #8 af 2151
Besvaret af 2151 på Karburator
Hej Tommy
Tak for svar, så er den manet i jorden. Som der blev skrevet er det ikke optimal med motoren, er lige ved at studere lidt omkring
opbygningen
Hvad skulle den så have på baghjulene med det set up ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #9 af 1869
Besvaret af 1869 på Karburator

Terkel, det var nu ikke lige det svar jeg havde regnet med, men kan da til dels bruges :)
Vedr. 4 portet karburator, var at den først begyndte at arbejde ved de 4000 omdr. hvor en 2 portet startede nedefra.
Er det helt ved siden af ? Man høre jo så meget, spørgsmålet er så om det er hold i det
Vedr. motoren, er jeg da overrasket over den reaktion der kom, at den skulle yde mere, den kunne jeg godt tænke mig at få lidt mere uddybet


Jeg antager at din Edelbrock er med vakuumaktiverede sekundærspjæld for så vil kun to spjæld blive aktiveret ved lave omderejninger og belastning for så at aktivere alle spjæld når den får fuld skrue.. :woohoo: ..Derfor burde den kunne være lige så økonomisk som en toportet..indtil du giver den fuld skrue og så sandsynligvis får mere power end en toportet kan præstere..Vil jeg altså mene.. :whistle: ..Hvor fanden er Hesel når man skal bruge ham.. :lol: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #10 af 2243
Besvaret af 2243 på Karburator

Terkel, det var nu ikke lige det svar jeg havde regnet med, men kan da til dels bruges :)
Vedr. 4 portet karburator, var at den først begyndte at arbejde ved de 4000 omdr. hvor en 2 portet startede nedefra.
Er det helt ved siden af ? Man høre jo så meget, spørgsmålet er så om det er hold i det
Vedr. motoren, er jeg da overrasket over den reaktion der kom, at den skulle yde mere, den kunne jeg godt tænke mig at få lidt mere uddybet


Jeg antager at din Edelbrock er med vakuumaktiverede sekundærspjæld for så vil kun to spjæld blive aktiveret ved lave omderejninger og belastning for så at aktivere alle spjæld når den får fuld skrue.. :woohoo: ..Derfor burde den kunne være lige så økonomisk som en toportet..indtil du giver den fuld skrue og så sandsynligvis får mere power end en toportet kan præstere..Vil jeg altså mene.. :whistle: ..Hvor fanden er Hesel når man skal bruge ham.. :lol: ..


Jeg tror desværre Kim Hesel og andre fantastiske kapaciteter i klubben kun bruger "den gamle side". Til stor ærgrelse for bl. a. mig :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #11 af 499
Besvaret af 499 på Karburator/motor
Som jeg hører dit spørgsmål, er det om du skal skifte til en 2 portet.
Hurtigt vil jeg svare, hvorfor ikke lave den karburator du har så den virker på lige din motor, alle karburatorer skal justeres så den passer til ens motor. Du kan nemt justerer din 600 så den åbner 2. spældne hurtigere ( og nej det er ikke med fjedre på en Edelbrock) hvis din motor har brug for det. Påstanden om at med en 2portet 500 cfm, så kører den længere på literen passer ikke nødvendigvis, men det kræver en helt korrekt justeret 600 karburator for at den skal kunne gå længere og at du ikke kommer over 4000 omdr pt.

Hvorfor din motor ikke har mere end 200 ponyer, er der mange grunde til en af de oplagte er at du mister krompression når du sætter 351w toppe på en 302er, hvis man ikke laver det specialt ( hiver af toppen, eller andre stempler). Har du lavet din tændning så den passer til motoren og er mere end kraftig nok. Jeg lavede en motor mangen til din og den har ca 300 på hjulene så den kan godt komme til at køre rigtigt fint.
Har du flere spørgsmål så skulle du tage at ringe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #12 af 1869
Besvaret af 1869 på Karburator/motor
..Jeg tænker..er 200 DIN heste så dårligt for en (vistnok 71'er ) 302 med mild (ok..hvor mild ?) knast og måske ret lav kompression på grund af 351 topstykkerne.. :huh: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #13 af 2151
Besvaret af 2151 på Karburator/motor
Tak for svar
Fint så er karburatoren på plads
Fin tråd, at vi så også kom ind på motoren var heller ikke dårlig, fordi jeg troer problemet er fundet.
De 351 toppe jeg køre med har støbemærket DO som svare til 70èr toppe, da jeg købte toppene var der en udstødningsventil bøjet købte en ny, der kan jeg se at ventilen er en 1,45", ser jeg så i listen over toppe passer den til en 1977 - 80, hvor chamber er 69cc.
hvor 1969-76 er 1,54".( 62,8cc)
De toppe jeg køre med er altså for store. Hvad er der så lige sket ? jo efter lidt læsning, blev der også støbt 351w toppe i samme årgang til truck som havde store kamre.
Er det helt ved siden af, kom med jeres kommentarer så jeg kan få rettet fejlen.
Peter, det er ikke usandsynligt jeg ringer på et tidspunkt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #14 af 1869
Besvaret af 1869 på Karburator/motor
For at kunne vide mere om toppene skal du også bruge de bogstaver og tal der er efter D0,som bare referer til årgang '70.. :biggrin: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #15 af 2151
Besvaret af 2151 på Karburator/motor

For at kunne vide mere om toppene skal du også bruge de bogstaver og tal der er efter D0,som bare referer til årgang '70.. :biggrin: ..


Støbenummeret er DOOE giver det mening

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #16 af 1869
Besvaret af 1869 på Karburator/motor
D0OE-B kan være '70 302 1,78" ind og 1,45" ud med et 58,2 cc kammer
D0OE-C kan være '70 351 1,78" ind og 1,54" ud med et 60.4 cc kammer..såå er der flere bogstaver..D0OE toppe kan nemlig også være til en 429/460,altså en helt anden motorserie.. :dry: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #17 af 2151
Besvaret af 2151 på Karburator/motor
Muligvis, men 351w toppe er der 3 forskellige tyber 1* 1969 hi-perf., 2 * 1969-76. 3* 1977-80, ud fra det er der kun 1977-80 der har udstø. ventil 1,45" de andre har 1,54"
På topstykket står DOOE - 351 - 4 på indvendig side

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #18 af 1869
Besvaret af 1869 på Karburator/motor
Jeg har ledt lidt og det kunne tyde på at det du siger med at det er efter 77 toppe med stort kammer og samme ventilstørrelse som 302'eren stemmer.. :ohmy: ..Iøvrigt kan jeg se at der åbenbart er forskellig størrelse på boltene til topstykket på 302 og 351 så man skal have skiver med indbygget overgang på topstykket fra 1/2" hullet i toppen til motorblokkens 7/16 bolte.. :whistle: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #19 af 1869
Besvaret af 1869 på Karburator/motor

Muligvis, men 351w toppe er der 3 forskellige tyber * 1969 hi-perf., * 1969-76 * 1977-80 ud fra det er der kun 1977-80 der har udstø. ventil 1,45" de andre har 1,54"


Ja lige netop 1,45" udstødningsventiler tyder på 1977-80 toppene med kun 1,78" indsugning (som 302'eren ) og 69 cc Kammer....med mindre det faktisk er 302 toppe med 58.2 cc kammer..suuk..der er alt for mange muligheder så jo mere info man kan finde frem jo bedre.. :cheer: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #20 af 1869
Besvaret af 1869 på Karburator/motor
..Ups.."På topstykket står DOOE - 351 - 4 på indvendig side" havde jeg overset.. :biggrin: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen