Ombygning af 66 cab. fra 6 cyl. til 8 cyl.

Mere
6 år 1 måned siden #1 af 2661
Jeg står og er ved og købe en 6 cyl. mustang årg. 66 vil høre hvad der skal til for at få den lavet om til en 8 Cyl. udover motor selvfølgelig og hvad det måske ca. vil komme til at koste.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #2 af 1004
Det bliver for dyrt (mm. duhar et helt specielt forhold til sekseren) meget skal ændres i undervogn osv osv desuden vil den også være mindre værd end en tilsvarende 8er

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #3 af 048
Hele drivlinen er anderledes ("mindre"). Dvs. gearkasse, bagtøj, aksler, hjul (6 cylindrede har 4-boltede hjul - 8 cylindrede har 5-boltede hjul). Så hvis det skal være en komplet "konvertering" er det meget omfattende.

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #4 af A.Nannerup
Og uanset hvor korrekt du konverterer bilen, så vil du have en bil hvor motorkode i stelnummer aldrig kommer til at passe med den faktiske bil.

Det vil ramme dig den dag du vil sælge (den kan i værste fald være næste usælgelig) og du kommer i problemer med SKAT hvis den er ført ind som original veteranbil og betalt fri som 6 cylindret, og nu af dig efterfølgende ombygget til V8.

At den ombygning i stort set alle andre dele af verden ikke vil give problemer er man ret ligeglad med i det danske system .....
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #5 af 1861
Jeg var for nogle år siden (inden jeg selv fik Mustang) til et klassiker-løb hvor bilerne blev præsenteret af en speaker efterhånden som de rullede ind på pladsen. Han præsenterede en 65-66 Mustang Conv. med 6 cyl motor og sagde at den faktisk kørte bedre end sine 8-cylindrede storebrødre, fordi motoren ikke var så tung og at der var en bedre vægtfordeling i bilen, den trykkede ikke så hårdt på forhjulene og dermed mindre risiko for hjulspin bagude - hvilket i teorien lyder fornuftigt.
Da jeg selv kiggede på Mustang var jeg i lang tid overbevist om at jeg ville ha' en 6'er af de nævnte grunde, endte dog med en V8'er :whistle:

Synes måske også at det ville være at spolere et stykke bil-historie at bygge en 6'er om til V8. Lad 6'eren stå til en anden entusiast der vil passe på den som den har fortjent, der er ikke mange af dem tilbage.. Jeg er enig med de andre i denne tråd der anbefaler at finde en anden bil med V8 fra starten af (y)

Hej fra Claus

Armen i karmen !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen