Hjælp til code
10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #1
af 2188
Hjælp til code er oprettet af 2188
Hej
Hvad er det der gør forskellen på en 271 hk K code og en 225 hk A code motor, jeg ved godt der er forskel på kompression, men er der andet. ????
Hvad er det der gør forskellen på en 271 hk K code og en 225 hk A code motor, jeg ved godt der er forskel på kompression, men er der andet. ????
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved 2188.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #2
af 1731
K-code køre med mekanisk knast og løftere i stedet for hydraulisk. Og andre hedders og udstødning.
Toppene havde andre fjedre til ventilerne (strammere dobbelt fjedre) og de pressed in studs var ændret til screw in studs, for at kunne klare rpm op over 6000.
De havde også dual piont strømfordeler, de kørte uden vacuum
Karburatoren var en 600cfm autolite.
Toppene havde andre fjedre til ventilerne (strammere dobbelt fjedre) og de pressed in studs var ændret til screw in studs, for at kunne klare rpm op over 6000.
De havde også dual piont strømfordeler, de kørte uden vacuum
Karburatoren var en 600cfm autolite.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved 1731.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #4
af 162
Helt korrekt...men der ud over var krumtappen lavet af nodular steel, der var en counterweight monteret lige ved
forkammerkædehjulet på tappen. Hovedlejeoverfaldene var kraftigerer. Plejlstangsboltene var 3/8 i modsætning til 5/16 i std 289. Karburatoren var dog kun en Autolite på 480cfm magen til den på en A-kode.
44 år med samme 69' Mustang
K-code køre med mekanisk knast og løftere i stedet for hydraulisk. Og andre hedders og udstødning.
Toppene havde andre fjedre til ventilerne (strammere dobbelt fjedre) og de pressed in studs var ændret til screw in studs, for at kunne klare rpm op over 6000.
De havde også dual piont strømfordeler, de kørte uden vacuum
Karburatoren var en 600cfm autolite.
Helt korrekt...men der ud over var krumtappen lavet af nodular steel, der var en counterweight monteret lige ved
forkammerkædehjulet på tappen. Hovedlejeoverfaldene var kraftigerer. Plejlstangsboltene var 3/8 i modsætning til 5/16 i std 289. Karburatoren var dog kun en Autolite på 480cfm magen til den på en A-kode.
44 år med samme 69' Mustang
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved 162.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 5 måneder siden #5
af 1731
Jep der er også forbedringer i bunden af motoren.
Er det så på Shelby Der sidder en 600cfm?
K-code køre med mekanisk knast og løftere i stedet for hydraulisk. Og andre hedders og udstødning.
Toppene havde andre fjedre til ventilerne (strammere dobbelt fjedre) og de pressed in studs var ændret til screw in studs, for at kunne klare rpm op over 6000.
De havde også dual piont strømfordeler, de kørte uden vacuum
Karburatoren var en 600cfm autolite.
Helt korrekt...men der ud over var krumtappen lavet af nodular steel, der var en counterweight monteret lige ved
forkammerkædehjulet på tappen. Hovedlejeoverfaldene var kraftigerer. Plejlstangsboltene var 3/8 i modsætning til 5/16 i std 289. Karburatoren var dog kun en Autolite på 480cfm magen til den på en A-kode.
Jep der er også forbedringer i bunden af motoren.
Er det så på Shelby Der sidder en 600cfm?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen