Tænding på 351c

Mere
10 år 5 måneder siden #1 af 2467
Tænding på 351c er oprettet af 2467
Hvad skal min mustang 351c 1972 stå i tænding? ,med ell uden vacumm?? og hvor mange omdr. skal det gøres ved??
Hva med Co ??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #2 af 1869
Besvaret af 1869 på Tænding på 351c
I følge Chilton skal 165 hp Cleveland være 6 gr. og Cobra Jet 266 hp være 16 gr. begge uden vakuum..Er motoren ændret er der så ikke noget med at man stiller den til højeste rolige vakuum i manifolden.. :huh: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #3 af 2467
Besvaret af 2467 på Tænding på 351c
Tak for det, men hvad mener du med, at man stiller den til højeste rolige vakuum i manifolden ???
på min motor er der 4 bolt ved hver hoved leje bolt på krumtap, er det så en Cobra jet?? det er det jeg er blevet fortalt..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #4 af 1869
Besvaret af 1869 på Tænding på 351c
Ja Cobra Jet og HO ( High Output ) har 4 boltede overfald..Hvis man ikke ved om motoren er helt original kan man som udgangspunkt stille efter fabriksopgivelsen ( 16 gr. idet her tilfælde ) og med vakuumuret tilsluttet indsugningmanifolden stille tændingen frem eller tilbage til den højeste rolige måling opnås..Er kamvinklen indstillet eller er det kontaktløs tænding..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #5 af 2193
Besvaret af 2193 på Tænding på 351c
Det kan godt være at jeg savner Kim, Brian, Henrik og alle de andre vismænd, men vi har stadig Agnar :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #6 af 1869
Besvaret af 1869 på Tænding på 351c
Så ser det sort ud for jer.. :dry: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #7 af 2193
Besvaret af 2193 på Tænding på 351c

Så ser det sort ud for jer.. :dry: ..


Se. Du er vis. :woohoo:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #8 af 2467
Besvaret af 2467 på Tænding på 351c
Den har kontaktløs tænding, Altså elektronisk tænding som jeg kender det..
ok jeg prøver lige de 16 gr. så vender jeg tilbage. på forhånd tak :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #9 af 749
Besvaret af 749 på Tænding på 351c
Det er ikke vigtigt hvad den har af tænding i tomgang det er mere vigtigt at den i fuld avance ikke kommer over ca 35grader OG samtidig ikke tændingsbanker ved sejtræk !

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #10 af 1869
Besvaret af 1869 på Tænding på 351c

Det er ikke vigtigt hvad den har af tænding i tomgang det er mere vigtigt at den i fuld avance ikke kommer over ca 35grader OG samtidig ikke tændingsbanker ved sejtræk !


Nemlig..så fik vi en guru på banen.. :cheer: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #11 af 749
Besvaret af 749 på Tænding på 351c
NEJ ! Jeg er bare en lille mand med en stor .......................................... bil

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 måneder siden #12 af 499
Besvaret af 499 på Tænding på 351c
Tænding og hvordan man stiller sin tændning har der været skrevet om så tit herinde at det må være ret nemt at finde igen, så må man bare håbe man gør det rigtigt ellers skal man ud og have lavet motor.
Hvis man ikke ved noget om tændning så find en som gør og lad ham eller hende lave det. Ellers bliver det i værste fald dyrt, og i bedste fald for man langt fra nok ud af motoren.

Og husk er motoren ikke 100% helt som dengang den forlod fabrikken, så kan man ikke bruge de ting Ford har skrevet ned til noget som helst og man må starte forfra.
Vil man gerne have mest muligt ud af sin motor om den er tunet eller ej, så er man nødt til at lave en custom tændningskurve som passer lige til ens egen motor. Og der er næsten altid noget at hente ud af det, selv med standart motor. I over 95% af alle biler kører motoren mærkbart bedre efter en rigtig gang justering, det er hvad folk har fortalt mig når de kørte herfra. Og nej jeg gider ikke justere flere biler end mine egne.
Så få justeret tændning og bagefter karburatoren, så alt spiller max, så har motoren mulighed for at levere det den skal.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 måneder siden #13 af 2467
Besvaret af 2467 på Tænding på 351c
Det lyder helt rigtig i mine øre :)
jeg laver en grundindstilling så ryger den ned i rullefelt og vi må se hvad der kommer ud af det, men da motor er komplet ny renoveret incl. ny edelbrock karburator knast+ løfte osv osv. Vil jeg gerne køre den lidt til, inden den for pisken.
Det var også bare lige grund data på tænding jeg var ude efter, hvordan den bedste indstilling er, kan man bedst se i rullefelt og det samme gælder karburator indstilling
ved den rigtige indstilling/kurve for man som regel også mere ud af de pisse forbandede dyre dråber.
Min egen vurdering er: Hvis den starter godt Kold og varm, og ikke tændingsbanker ved belastning og tar gas hurtig og ikke tøver så er man sku så tæt på som man kan komme på det perfekte

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 måneder siden #14 af 162
Besvaret af 162 på Tænding på 351c
Sæt den på 6-8 grader BTDC, så er den ikke helt ved siden af.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 måneder siden #15 af 2467
Besvaret af 2467 på Tænding på 351c
Ok tak for det..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen