- Forum
- Opslagstavlen
- Opslagstavlen
- Den daglige opslagstavle
- Hvor vild en knast, samt rulleknast vs. hydra. kna
Hvor vild en knast, samt rulleknast vs. hydra. kna
ja der jo sikker spurgt om det før og der er nok delte meninger om hvad der er bedst.
Mht. hvor vild kasten må være er spørgsmålet: er 260-270 grader for lidt til gadebrug eller skal jeg lidt højre op?
Motor er en 302 med alu toppe m. 58 kammer 1.94" intake 1.54" exh. 550 lift max.
Det er jo snart jul. så der må gerne ligge fede julegaver under træet i år
Glædelig jul til alle
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er ikke din knast som bestemmer hvor hurtig bilen er, det er alle de andre ting til sammen. Knasten bestemmer kun hvor nem bilen skal være at køre i, mange vil så gerne have en bil som er svær at køre og langt fra behagelig. Når du tuner en bil så brug hovedet og lav bilen til lige det den skal bruges til og intet andet, skal bilen køre på vejen er masser af vacuum sagen så kan du bremse og gearkassen skifter fint gear uden at blive varm f.eks. Skal bilen køre bane ræs så er vacuum lige meget, jo mindre jo bedre.
Lige så snart du mister bare lidt vacuum så bliver du mindre glad for bilen, hvis den skal køre på vejen. Så kort sagt lav en motor som har langt mere vacuum end standart og du for en let kørt og mega hurtig bil til vejen. Og tro mig du vil takke mig senere, vælger du den anden nemme vej med at sætte en hård knast i som flytter momentet højere op i omdr og du mister vacuum, så skifter du knast inden et år igen eller sælger bilen. Chancen for at sætte den forkerte knast i en motor er stor, hvis du ikke forstår hvad du har brug for. Det ses i mere end 90% af gangene, at folk vælger forkert når de tuner.
Bygger du 2 motorer som er helt ens,
Den ene med den hårdeste knast du kan finde som har en chance for at køre på vejen.
Den anden med en knast som giver mere vacuum og holder momentet nede hvor man kan bruge det på vejen.
Forskellen på de 2 motorer er ca 30 til 70 HK mere til den første motor, fedt tænker de fleste sådan en vil jeg HA. Men problemet er at de HK ligger ved et omdr tal som man ikke bruger på vejen, jeg kender ingen som kører rundt med 7500 omdr på vejen. Den hårde knast har flest HK, men på vejen har man brug for moment og vacuum til alt det behagelige så man kan køre en tur på standvejen med en is i hånden og være hurtigere end de fleste fra nul til 100 og kunne stoppe igen, stadig med isen i hånden. Det er forskellen på at bruge hovedet eller pralle i baren, hvilken vægler du.
God Jul
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (832)
- Gæst
Kombiner med 1:6 rulle vippearme og gode fjedre
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg beskrev ikke årgang på motoren som er 69'er, så den passer hvist ikke
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hej Hans
Jeg beskrev ikke årgang på motoren som er 69'er, så den passer hvist ikke
Prøv at søge på retrofit hydralic roller camshaft, så er der nok noget der passer din opsætning.
Crane Cams er mine favoriter
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Som udgangspunkt bliver det Edelbrock 500 Cfm - Performer indsug - long headers - 2,5 udstødning m. glaspack muff. - std. stempler ved ikke hvad det ender med i kompr.
Men mange tak for den fine forklaring, det var lige præcis den forklaring med ikke at gå for højt op i grader på knasten jeg efterlyste
Mvh. Lars
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nu skriver du ikke hvilken insug, karburator, headers, udstødning, og mærke topstykker du har, og ikke mindst hvad ender du på af kompression. Når du finder en knast som passer til alle disse ting, så tag den som er mindst hårde af dem du kommer frem til. Det nemmeste i hele verden er at sætte en al for hård knast i sin motor, som er skide skæg de første 2 ture, derefter kan du så være ked af det resten af tiden.
Det er ikke din knast som bestemmer hvor hurtig bilen er, det er alle de andre ting til sammen. Knasten bestemmer kun hvor nem bilen skal være at køre i, mange vil så gerne have en bil som er svær at køre og langt fra behagelig. Når du tuner en bil så brug hovedet og lav bilen til lige det den skal bruges til og intet andet, skal bilen køre på vejen er masser af vacuum sagen så kan du bremse og gearkassen skifter fint gear uden at blive varm f.eks. Skal bilen køre bane ræs så er vacuum lige meget, jo mindre jo bedre.
Lige så snart du mister bare lidt vacuum så bliver du mindre glad for bilen, hvis den skal køre på vejen. Så kort sagt lav en motor som har langt mere vacuum end standart og du for en let kørt og mega hurtig bil til vejen. Og tro mig du vil takke mig senere, vælger du den anden nemme vej med at sætte en hård knast i som flytter momentet højere op i omdr og du mister vacuum, så skifter du knast inden et år igen eller sælger bilen. Chancen for at sætte den forkerte knast i en motor er stor, hvis du ikke forstår hvad du har brug for. Det ses i mere end 90% af gangene, at folk vælger forkert når de tuner.
Bygger du 2 motorer som er helt ens,
Den ene med den hårdeste knast du kan finde som har en chance for at køre på vejen.
Den anden med en knast som giver mere vacuum og holder momentet nede hvor man kan bruge det på vejen.
Forskellen på de 2 motorer er ca 30 til 70 HK mere til den første motor, fedt tænker de fleste sådan en vil jeg HA. Men problemet er at de HK ligger ved et omdr tal som man ikke bruger på vejen, jeg kender ingen som kører rundt med 7500 omdr på vejen. Den hårde knast har flest HK, men på vejen har man brug for moment og vacuum til alt det behagelige så man kan køre en tur på standvejen med en is i hånden og være hurtigere end de fleste fra nul til 100 og kunne stoppe igen, stadig med isen i hånden. Det er forskellen på at bruge hovedet eller pralle i baren, hvilken vægler du.
God Jul
Er meget enig
Jeg har lavet dette setup på min 351 cleveland og det spiller maks.
www.summitracing.com/parts/BMM-50416/
www.summitracing.com/parts/CCA-1630-16/
www.summitracing.com/parts/CCA-CL32-208-3/
www.summitracing.com/parts/EDL-61629/
www.summitracing.com/parts/EDL-75641/
www.summitracing.com/parts/FMS-M-4204-F31A/
www.summitracing.com/parts/MSD-6200/
www.summitracing.com/parts/MSD-8202/
www.summitracing.com/parts/MSD-8477/
God Jul
There is no substitute for cubic inches'.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg ville lave andre ting på din motor før jeg ville skifte knasten, endda uden at vide hvilken knast du kører med. Jeg ville udnytte de dele du har nu før jeg ville tænke på knasten, det lyder måske kedeligt men det virker og samtidig vil det gøre din motor klar til mere tuning hvis du ikke kan få nok på længere sigt.
Selv hvis din motor er en 4v med flade stempler, så mangler du kompression med de toppe du kører med, i bedste fald har du lige under 9 til 1 i kompression, er motoren en 2v så mangler du bare mere kompression. De fleste knastaksler som er kraftigere end lige over standart skal bruge mere end 9,5 til 1 i kompression og gerne 10 til 10,5, Har man ikke den rigtige kompression kan det være ligemeget med at sætte en hårdere knast i, da den ikke vil kunne arbejde som den skal.
Tingene skal passe sammen, så efter min mening skal du gå andre veje for at du kan få flere kræfter i din motor. Men det kan man også godt, det er måske ikke nemt, men det er der intet der er hvis det skal gøres rigtigt. Så kig på din kompression og alle de løsdele som skal arbejde sammen med motoren, så alt arbejder samme vej og der ikke er nogen svage led i hele dit set op, det er det som gør hele forskellen på om en motor gå godt eller mindre godt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Hej derude
ja der jo sikker spurgt om det før og der er nok delte meninger om hvad der er bedst.
Mht. hvor vild kasten må være er spørgsmålet: er 260-270 grader for lidt til gadebrug eller skal jeg lidt højre op?
Motor er en 302 med alu toppe m. 58 kammer 1.94" intake 1.54" exh. 550 lift max.
Det er jo snart jul. så der må gerne ligge fede julegaver under træet i år
Glædelig jul til alle
Personligt ville jeg gå efter dette setup:
Glædelig (h)jul
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Hej derude
ja der jo sikker spurgt om det før og der er nok delte meninger om hvad der er bedst.
Mht. hvor vild kasten må være er spørgsmålet: er 260-270 grader for lidt til gadebrug eller skal jeg lidt højre op?
Motor er en 302 med alu toppe m. 58 kammer 1.94" intake 1.54" exh. 550 lift max.
Det er jo snart jul. så der må gerne ligge fede julegaver under træet i år
Glædelig jul til alle
Personligt ville jeg gå efter dette setup:
Glædelig (h)jul
..Ahh..med al den røgudvikling må der være så meget slør mellem ventilen og ventilstyret at du kan få en finger ned imellem.. ..
Nej, Agnar - der er ikke spær på, så det er venstre baghjul, der "brænder"
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Synd for dem som bare gerne vil have et brugbart svar. Eller som mig som prøvede at give et rigtigt svar, og ikke bare noget jeg havde læst i et blad som lever af at sælge de dele deres annonser sælger. Samtidig kan de samme folk ikke forstå hvorfor der ikke er nogen som bruger siden mere.
Det er ikke skrevet for at brokke mig, men mere som en øjenåbner. Og jeg er træt af at klubben bliver kaldt en børnehave.
God Jul
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen