motoroptimerings forslag

10 år 4 måneder siden - 10 år 4 måneder siden #1 af 1417
motoroptimerings forslag er oprettet af 1417
Vintertid = skruetid og jeg vil gerne ofre tid og 5000kr på motor optimering ,men da jeg har tænkt mig at lave det hele selv kommer jeg jo pænt langt for det beløb.
Jeg har nu en frisk 302/c4 fra 1972 standard dog med tri-y-hedders og 2*2"rør bagud ,4portet karb. og manifold og shiftkit i c4 jeg vil gerne ha mere moment .
Jeg kunne godt tænke mig at prøve et 100hk lattergasanlæg, men vil det gi noget i min motor eller skal jeg hellere købe msd tændingsanlæg eller noget helt tredje kom frisk med bud

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #2 af 678
Besvaret af 678 på motoroptimerings forslag
Mit bud
Inden for dit budget,ny stempler så du lander på 10,0 i komp,en knastaksel på lige under 280 g ind 290 g ud,ny forgangs kæde.
Det giver ikke 100 hk,men vil gøre en stor forbedring,som du vil nyde hverdag.
NOS giver kun nydelse i meget kort tid.
Per

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #3 af 1417
Besvaret af 1417 på motoroptimerings forslag
jeg har ikke lyst til at skifte stempler og heller ikk knast det kører godt og lige nu har jeg et rigtig godt moment på 375 nm ville bare gerne ha lidt mere ud uden at skille en motor ad og smide dele væk der er fejlfri :unsure:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #4 af 200
Besvaret af 200 på motoroptimerings forslag
skift bagtøjsudveksling ...... eller find en brugt kompressor

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden - 10 år 4 måneder siden #5 af 1417
Besvaret af 1417 på motoroptimerings forslag
brugt kompressor kan det findes for de penge og kræver det ikke en anden kaburator, hvis det kan holdes indenfor budget er det lige mig

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden - 10 år 4 måneder siden #6 af 200
Besvaret af 200 på motoroptimerings forslag

brugt kompressor kan det findes for de penge og kræver det ikke en anden kaburator, hvis det kan holdes indenfor budget er det lige mig


sandsynligvis ikke - men fra tid til anden er der jo gode tilbud i brugtmarkedet .....

Generelt er 5000,- ikke meget når man allerede har lavet de små performanceting som trådstarter allerede har på plads. Jeg ved godt det ikke giver flere hk, men for mig så er der kun at ændre bagtøjsgearing der kan give følelsen af mere effekt hvis ikke det at åbne motoren er en mulighed.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 måneder siden #7 af 499
Besvaret af 499 på motoroptimerings forslag
Anders har ret 5000 er alt for lidt.

Bruger du Nos ender det med at du skal have nye stempler alligevel.
For min lyder det som om du ikke har nogen fornuftig plan for din motor og hvor du skal ende, det lyder som om du skyder lidt i blinde og har lavet nogle ting som ikke rigtigt virker som du havde håbet. Måske endda valgt forkert fra starten af, eller bare ændret planer under vejs. Lige meget hvad der er sket står du med en forkert motor, hvis du vil have mere end det du har nu, så du må bestemme dig for hvad du vil og begynde at spare sammen til det for du kommer ikke langt for de penge.

Vil du køre med gas skal du have andre stempler, hvis det skal holde bare lidt.
Vil du køre med kompresser skal du have nye stempler ja faktisk en ny motor hvis det skal holde.
Vil du lave en gammeldags tunet suge motor, så skal du have nye stempler og derefter andre toppe.
For slet ikke at tale om resten af bilen, en standart c4 med et kit i holder ikke til 400 hk, hvad med kardanen og dit bagtøj, hele din undervogn, og ikke mindst forstærkninger af bilen. Lige nu har du måske omkring 150-180 HK på baghjulene, skal bilen kunne holde til over det dobbelte så skal der bruges mange penge, og det skal laves rigtigt ellers holder det bare ikke.

Håber du for nogle gode ideer, God JUL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #8 af 1417
Besvaret af 1417 på motoroptimerings forslag
Hej Peter
jeg har ikke planer om at fordoble hk får så ved jeg godt hvad vej det går med med holdbarhed på motor og gearkasse men bare lidt mere moment kunne være godt og derfor søger jeg lidt råd og vejledning og lidt tuning skader vel ikke, det er jo foden på speeder der bestemmer hvor hårdt man belaster grejet og min mustang er altså min legeplads og hvis ikke lortet holder må jeg jo lave det igen, men selvfølgelig vil jeg ikke lave den samme fejl igen og igen kardan og bagtøj er nyt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 måneder siden #9 af 749
Besvaret af 749 på motoroptimerings forslag
Carsten ....ikke for at være lyseslukker men spørg lige dig selv hvad din "friske" standart motor vil sige til en effektforøgelse på omkring 50% i løbet af mindre end et sekund ? Når du har svaret så ved du hvad du skal gøre .... :-)
Gas er normal det man kalder for fattigmands tuning men der tager man grueligt fejl for hvis du ikke har forberedt motoren på det ekstra arbejde , forhøjede kompression, kraftigere forbrænding mm så bliver det hurtigt den dyreste måde at tune sin motor ! Men ja hvis det er et ekstra los i røven du vil have og er mindre optaget af hvor lang tid motoren skal holde så er det sku på med noget gas :-)

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 måneder siden - 10 år 4 måneder siden #10 af 499
Besvaret af 499 på motoroptimerings forslag
Jamen du behøver ikke følge vores råd, vi prøver bare at spare dig for nogle dyre lære penge.

Du er bare noget til et punkt hvor din motor bare er den forkerte til det du vil. Som jeg skriver længere oppe, vil du have mere moment så skal du have mere luft igennem din motor og det kræver andre stempler og andre toppe. Om du vil lave det på din nuværende motor eller købe en anden bestemmer du.

Du kan også gøre som tommy skriver, som er den nemme vej, men det holder ikke.

Det er lige meget om din gearkasse kardan og bagtøj er nyt og nypudset, er det ikke lavet til de kræfter du ender med så holder de ikke. Jeg har hele loftet fyldt med dele som ikke kunne holde selv om alle sage det kunne de godt, og jeg kører som en gammel morfar.

Så meget kort fortalt, så har du 2 muligheder. Gør som vi siger, eller betal dyre lærepenge og brokke dig over bilen ikke kan køre. Begge dele er dyrt, den ene er bare dobbelt så dyr da du skal lave tingene 2 gange.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #11 af 1417
Besvaret af 1417 på motoroptimerings forslag
Dejligt med feed back på mine spørgsmål, jeg aner jo ikke hvor meget sådan en motor kan klare i standard setup, men kan sagtens forstå at tryk i motor er for voldsomt , da jeg ikke har haft tunet på v8ere tidligere skal jeg jo finde ud af motorens grænse, men selvfølgelig helst uden at ødelægge det hele .jeg tænker lidt videre god jul B)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen