Gode råd til at renoverer undervognen på min Conv.

Mere
10 år 3 måneder siden #1 af 320
Hej.

Skal til at ligge ny motor i min 66 Conv. I den anledning har jeg påtænkt at rengøre motorrummet samt inderskærmene foran.

Hvad vil i anbefale at male inderskærms området op med igen.

Det skal lige siges at jeg ikke vil lave en showstopper, der står som den forlod fabrikken. Bilen bliver brugt meget, så det skal være stærkt.

Havde tænkt at give den en gang sort, men da vi har knap 300 meter grusvej hjem til ejendommen, har jeg også tænkt i at give det en gang body først. Er det dumt?

Hvad har I andre af erfaringer som kan hjælpe mig i retning af den rigtige løsning.



Ser frem til at få nogle gode input.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden #2 af 499
Mat sort som bilen er født med, kan overmales igen og igen uden det ses. Jeg hader body, tylle eller andet af den art det hører ikke til på en veteranbil, hold bundet ren og almindeligt malet, lig med grundet maling og lak så holder det fint. En gammel bil kræver bare mere vedligehold hvis den skal holde prisen og kunne sælges igen, så er det lige meget hvor meget man kører så længe den bliver holdt med masser af kærlighed.
Jeg ville aldrig købe en veteranbil med tylle eller body eller hvad man nu kalder det ud over hele bunden, max som bilen er født med. Sådanne biler har det med at have alt muligt gemt under sit lag af tylle. Men til gengæld skal bilen have en gang behandling i alle hulrum, og det bliver man nødt til at gøre selv. Man behøver ikke bore nogen huller, man kan komme til alle steder hvis man gider skille bilen af.
Hvis du tror du kan lave bilen en gang og køre flere år, så har du købt en forkert bil. Den skal smøres for hvert 6000 km og så kan man lige så godt gå alt andet efter samtidigt. Hvis du ikke kan lave alt selv skal du være mere end heldig at finde en mekaniker som gider lægge den kærlighed i bilen den behøver, og du skal kunne betale ham.
Det er svært at holde en veteranbil som bliver brugt meget, men bruger du tiden på det og ved hvad du laver så kan det lade sig gøre, men der bliver ikke meget tid til at grille store bøffer i, eller hvad nu konen synes er skægt.

Mit bud er efter 3 - 5 år skal bilen have en ny renovering til rigtigt mange penge hvis bilen skal være noget værd, og være fin og køre uden problemer. Jeg har set det mange gange før og ingen er kommet ud på den anden sidde med samme bil. Håber du kan ellers er det jo synd for bilen som snart fylder 50 år.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #3 af 200
Enig med #499 ..... ingen body eller gummihud !!

Det er mit indtryk at din bil jo er rigtig fin og sund i dag, så sort silkemat - lakeret af en rigtig autolakerer så lakkvalitet er i top og det hærder ordentligt - så kan den køre i årevis før den skal have samme tur igen ..

Undervogn - ja jeg ville nu blot sætte nye originale gummibøsninger i. Jeg vil dog installere Shelby underride traction bars også

Tillykke med at delene er kommet hjem :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden #4 af 1731
Jeg er også mest til et originalt matsort motorrum, ikke at et motorum malet i bilens farve ikke er pænt, kan bare bedre lide det i sort.
Bunden kan du så male i oxide red (mener jeg) det se godt ud, og skal såmænd nok holde i mange år.

Den tidlige ejer af min bil, brugte den som hverdags i bil i 3 år, og den har fået et ORDENTLIGT lag undervogns behandling.
Det blev sprøjtet på en rustfri bund, og sidder der endnu. (10 år) Det er nu ikke noger jeg vil anbefale, det er en beskidt fornøjelse at arbejde på undervognene af bilen.
Jeg har ingen ide om hvordan bunden ser ud under undervognsbehandlingen, men når jeg løfter tæpperne inde i bilen er den helt sund og solid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden #5 af 2491
hejsa michael, når du har middags pause ude fra dit job ved ford,fr.havn så kør ud til duco,og køb deres 2komponent epoxy i glans 30 den er mega stærk og skide nem at arbejde med,den brugte jeg sidste vinter til mit maskinrum,ved de bruger den til deres industri maling til rør ude på platforme osv ,men det holder max,og er faktisk næsten ridsefast når man kommer på med noget værktøj (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen