Klister til pakninger
Jeg skal til at samle min 289 motor, og har et nyt FEL-PRO pakningssæt FS 8548 PT-16.
Der står i installationsvejledningen at man skal anvende lim på toppakninger og silicone på gummitætninger, men der står ikke noget om type eller fabrikat.
Hvad er jeres erfaringer, hvad skal bruges hvor og hvilket fabrikat ??
Det er heller ikke helt klart beskrevet om man skal anvende olie på boltene, eller om man IKKE må anvende olie på boltene, hvad siger I ??
Mustang hilsen
Lars Skovby
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2476)
- Gæst
DET kan godt være, at det er en fejl, men jeg samler min motor med god samvitighed, uden lim, men med stor omhyggelighed med at pakningerne sidder rigtigt.
Andre ved ellet gør måske anderledes?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1417)
- Gæst
på bundkar og manifold og vandpumpe bruger jeg loctite 5980 fra mekonomen .
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2167)
- Gæst
du må aldrig bruge lim, flydende pakning eller fedt på toppakningerne. selve toppakningerne skal du ikke gøre noget ved og lad være med at fedte dem til med hænderne, blok og topstykker skal naturligvis være rengjorte for gamle paknings rester og så skal du affedte dem med eksempelvis fortynder. topstyk boltene skal være rengjorte og så skal de smøres med et tyndt lag olie, og husk at blæse hullerne til topstyk boltene rene så der ikke er noget nede i dem.
mvh. per
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
jeg limer ikke min motor sammen men jeg kan godt bruge lidt ved termostat huset husk jeg skrev lidt altså et tyndt lag
og jeg smøre et meget tyndt lag fedt på mine top pakninger og det har jeg gjordt i 40 år ikke for at tætne men pga rust og ir og jeg har aldrig haft en utæt top heller ikke på min patrol disel 2,8-
lasse
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
jeg arb med nymodens motor til daglig og dette er fremgangs måden....meeen jeg vil nu lige tjekke om dine toppe er fuldstændig lige. læg lige en rette skinne på undersiden, der må ingen lys kunne ses , imellem skinne og top.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men er det tilfældet at dine pakninger er fra mor var dreng ville jeg hænge dem op på væggen og købe nogle nye til motoren. Og husk renlighed, rens altid af en gang mere og hver sikker.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Er der ikke noget med at det skulle være en god ide for en sikkerheds skyld at lægge et tyndt lag flydende pakning rundt om vandkanalerne.. ..
Det gjorde jeg med indsugnings pakningen ved vandkanalerne ud til toppene.
Men ellers som skrevet længere oppe, rengøres der for gamles paknings rester og affedtes. På med pakningen ( husk at vende den rigtigt) og til spænde med de rigtige momenter, og rækkefølge.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Er der ikke noget med at det skulle være en god ide for en sikkerheds skyld at lægge et tyndt lag flydende pakning rundt om vandkanalerne.. ..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det bliver så toppakninger uden lim og det er et helt nyt pakningssæt.
Toppene er også nyt, men bliver lige kontrolleret for ujævnheder inden montering
Hvilken type flydende pakning bruger I ?
Jeg tager lige ned til Mekonomen og kikker på Locttite 5980.
Godt nytår til alle
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det har været skrevet tidligere om toppakninger, men for lige at være sikker, så kan jeg se at de forreste kølekanaler i begge sider bliver blokeret af toppakningen, men det må vel være rigtigt når "FRONT" på pakningen peger fremad ?
Nu har jeg jo Alutoppe, skal de spændes med andet moment end det der er forskrevet for motoren, eller er det altid det samme uanset typen på toppene ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen