Baglygter - en lang føjleton, men jeg er ny

10 år 2 måneder siden #1 af 2731
Jeg overvejer at købe en Mustang, som jeg kan bruge lidt mere, dvs. til dagligt. At gøre det med min gamle 1969'er, vil være ren vandalisme! Men en 1999-2004 kunne jo være fin. Og så kommer spørgsmålet om blinklys. Det er en V6'er jeg er ude efter og jeg har set, at Cobraen fra 1999 til 2001 har "Euro" blinklys, og et andet sted, at det kan passe til en almindelige V6'er:

www.cjponyparts.com/sequential-led-taill...1999-2001/p/TLLED54/

Har nogen erfaring med det?

Sideblinklys, der har jeg fundet disse her, som dog ikke er E-mærket: www.automatcentral.com/led-turn-signals.html - De kan bøjes og sættes på sidespejlene. Men er det godt nok, at 1999-2004'ernes blinklys går rundt om "hjørnet" på fronten?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden - 10 år 2 måneder siden #2 af 486
Starter med det sidste.. jeg har lige solgt en 2001er hvor der ikke var ekstra blinklys på siden.. og den havde været til syn 3 gange
jeg tog dog selv testen med at stå på siden og se.. om man kunne se set det efter forskrifterne.
det kunne jeg ikke.. så svaret må være måske går den... men tænker hvis man er i et uheld hvor modparten siger han ikke kunne se noget blinklys så er helvede jo ude...

blinklys bagpå .. er jeg ikke så stærk i
andet end man plejer at bruge baklys pæren og en modstand

ps. du burde nu købe en 99 v8
da du får bedre gensalgs pris ved en v8er
og der er antispin på den som jeg ikke er sikker på at v6eren bliver leveret med
dette er et must hvis du skal køre hele året
du skriver bare til mig hvis du vil have svar på mere
er ved at være lidt stærk i de kitcars nemlig

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #3 af 2731
Tak for svaret og tilbud om flere råd og vejledning. Jo, V6'eren har skam antispin, i hvert fald i langt de fleste af dem efter facelift i 1999. Men det er da rigtigt nok, at V6'erne ikke er de hurtigste på landevejen, men V8'eren er voldsomt meget dyrere i forsikring og en del dyrere i ejerafgift! Jeg er nu også mere til moderat fart og kalechen nede, så amerikanerbil uden modifikationer, er lige noget for mig. Indrømmet, at V8 er altså det bedste, men det må jeg "nøjes" med kun at have i min 1969'er.

Oprindeligt (se evt. andet sted) ville jeg købe en V6 i USA, hvis jeg ellers kan få en fornuftig vurdering, men det er vist ikke så nemt. Nu har jeg fundet en meget billig 2001 V6 uden afgift, hvor prisen gør, at bliver afgiften latterlig, så er investeringen ikke større, end at jeg kan videresælge den i f.eks. Sverige.

Mine USA-planer, må jeg nok hellere lægge på hylden i forhold til at få en bil med hjem. Er det ikke veteran, så er det jo det rene lotteri. En V6'er coupe blev værdisat til nypris på 750.000 for 2001, handelsværdi på 97.000 og afgift på 150.000 i 2013. Jeg tør da slet ikke tænke på, hvad de mener en V6 Convertible er værd! De må have spist svampe!

Nå, men altså, på med de blinklys, som jeg har købt, altså når jeg har købt bilen. Sig ikke, at jeg ikke er i god tid med sikkerhedsudstyret! :woohoo: Nej, jeg havde købt dem til min 1969'er, men de er altså lige voldsomme nok til den. Til gengæld passer de ret godt til sidespejlene på f.eks. en 2001'er :) Dog vil jeg allerhelst have bilen helt originalt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #4 af Michael
De sideblink som du linker til kan se sådan ud.
Det er dejlig diskret, og godkendt.



Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #5 af 2731
Det er ellers en fin løsning at sætte dem der! Men jeg har vist fundet nogle mindre blink til at sætte i kofangeren i min klassiske Mustang. Men den ide du har udført, vil jeg bestemt huske!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden #6 af 486
Den Gule Mustang har jeg sku da set før... sløv slæde men kanon fyr :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen