Toppe

6 år 7 måneder siden #1 af 2151
Toppe er oprettet af 2151
Hvis jeg nu har en ide om at plane topstykkerne.
Hvor meget må der tages af før der går noget galt ? Eks. Insug ikke passer, ventiler går imod stempel, mv
Håber der kommer en dialog omkring emnet.
Mvh. Chr.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 7 måneder siden #2 af 1869
Besvaret af 1869 på Toppe

2151 skrev: Hvis jeg nu har en ide om at plane topstykkerne.
Hvor meget må der tages af før der går noget galt ? Eks. Insug ikke passer, ventiler går imod stempel, mv
Håber der kommer en dialog omkring emnet.
Mvh. Chr.


Det kommer vel også an på om de tidligere er blevet planet..og hvilken løftehøjde din knast har..og hvilke stempler du har..Så de kloge (ikke mig.. :P ..) skal nok vide det og så hvilken blok (high eller low deck) hvilke topstykker (måske et bestemt mål der kan fortælle om tidligere planing) og sikkert noget om manifolden..Og trods alle de informationer bliver det nok svært at sige præcist uden fysisk at måle en masse ting ud på motoren..Så det var ikke meget svar du fik herfra.. ;) ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 6 måneder siden #3 af 2243
Besvaret af 2243 på Toppe

2151 skrev: Hvis jeg nu har en ide om at plane topstykkerne.
Hvor meget må der tages af før der går noget galt ? Eks. Insug ikke passer, ventiler går imod stempel, mv
Håber der kommer en dialog omkring emnet.
Mvh. Chr.


For at citere en gammel TV-reklame: Prøv det, prøv det... :lol:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 6 måneder siden #4 af 2467
Besvaret af 2467 på Toppe
Hvorfor vil du plane dem??, er det Alu toppe ell støbe jern???

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 6 måneder siden #5 af 2151
Besvaret af 2151 på Toppe
Har set lidt omkring emnet, det kar ikke svare sig på et par alm. toppe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 6 måneder siden #6 af 2322
Besvaret af 2322 på Toppe
er plan at plane for at få højere komprision da gjorde jeg dette på min 302 jeg satte flade stempler i i stedet for de 8 askebægere den var monteret med og så fik jeg lige boret den til o,30 da jeg var i gang men jeg går og tænker på et rpm sæt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 6 måneder siden #7 af 2654
Besvaret af 2654 på Toppe
Et forslag.
Hvis du kender den nuværende komp forhold.
Eks. 9;1, så dividere du cyl volumen med 10.
Dette tal er den totale vol over stemplet.
så måler du forbrændings kammeret og trækker der fra ( måles med væske i et vandret topstykke),
så har du det over stempler incl toppakning , .
så er det bare at regne baglæns, og vælge den komp du vil have. (større åbning på knast fordre højere komp)
så hælder du den mængde væske i toppen og afmærker hvor højt den står, så ved du hvor meget der skal tages af.
Om der så er nok gods i toppen ? vides ikke, prøv!!
til sidst prøvesamles motoren, dog uden at spænde toppen, der placeres modelervoks på toppen af stemplet og motoren turnes
et par omgange. så kan du se om ventilerne kan være der.
Toppakningen komprimeres 20-30 % og der skal være plads til ventil hop så en margin på 2-3 mm vil være ok.
Det er den fremgangs måde jeg har brugt på gl. Volvo og opel motore.
håber det hjælper i dit projekt.
mvh. Lars

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen