Nyt batteri

Mere
10 år 2 måneder siden #1 af 2247
Nyt batteri er oprettet af 2247
Kulden får starteren til at vakle lidt - nu er batteriet jo så også 6 år (y)

Har det lidt dårligt med at tage ned i Bilka og købe en fætter med 6 propper ovenpå, når det nu er et vedligeholdelsesfrit batteri, der sidder i den.
Nogen, der har gode forslag HVAD og HVOR ( det er jo en 2008)

mvh
Peter

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden #2 af 486

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden - 10 år 2 måneder siden #3 af 2247
Besvaret af 2247 på Nyt batteri
Fedt link
Tror du, jeg skal vælge batteriet til Maverick'en eller Mondeo'en :whistle:

Nå - i nødstilfælde må man jo læse i manualen.

Det er et Motorcraft BXT-96R
Umiddelbart ser det ud som om, det bruges i visse Fiesta og Focus-modeller ?
Det var da godt nok nedtur at skule køre ned til Fordmanden og bede om et Fiesta-batteri.
Så kører jeg i alt fald i Mazda'en !
;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden #4 af 921
Besvaret af 921 på Nyt batteri
Jeg tror der sidder et varta i min 2006. Kigger når jeg kommer hjem.

Fedt link. (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #5 af 2243
Besvaret af 2243 på Nyt batteri
Køb nu noget godt, i stedet for "standard". det bliver du meget mere glad for. Kører selv med sådan en fætter:
www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/13..._PC1230_Batteri.aspx
(Super service fra det firma, i øvrigt (y) )
Bilen kan stå i ½ år, og stadig starte i frost, efter frost mm. Og der er en alarm, der patter lidt strøm hele vinteren ;)
Jeg har aldrig haft en lader på.

Mange hilsener
Terkel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden #6 af 2247
Besvaret af 2247 på Nyt batteri
Terkel -for fa'en !
Du har været her - du har set os
Vi kaldes jyder.
Vi betaler ALDRIG moms !
desuden vil vi også krejle og have rabat - det ved enhver. ;)

Nu vil du så have mig til at betale dobbelt så meget for et batteri, som Ford-manden forlanger for et originalt :woohoo:

NÅ - jeg må lige have tjekket lidt op på Amp timer og sådan noget. :)

hilsen Peter

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #7 af 2243
Besvaret af 2243 på Nyt batteri
Ah, eller Amp timer, som du kalder det, betyder nada, med mindre du skal bruge batteriet til et transportabelt TV :P
Så længe din generator virker, er der rigeligt i de 55 Ah, der er på dette batteri. Skal jo lige nævne, det passer i min 69'er, men ikke nødvendigvis i din 08'er. Kig på målene i stedet.
Næh, det, der virkelig betyder noget for en vinterbil, er CCA (Cold Cranking Amps). Det er et mål for, hvor mange Ampere, batteriet kan levere ved -18°C
(Cold cranking amperes (CCA) is the amount of current a battery can provide at 0 °F (−18 °C). The rating is defined as the current a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12-volt battery). It is a more demanding test than those at higher temperatures. This is the most widely used cranking measurement for comparison purposes.)
Her er bl.a. Odessey (www.odysseybatteries.com/batteries/pc1230_series.htm) og andre gel-batterier langt bedre end "gammeldaws" bly-batterier.

Et godt, gammelt russisk trick (hvis man kører med bly-batteri) er, at tænde nærlyset i 2 min. før man prøver at dreje startnøglen. Det bruger tilpas meget strøm til, at der "kommer gang i kemien" i batteriet - og det bevirker, at temperaturen inden i batteriet stiger. Dermed kan det afgive en del flere Ampere, når man drejer nøglen (sluk lige lyset først ;) )

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden - 10 år 2 måneder siden #8 af 2247
Besvaret af 2247 på Nyt batteri
OK - så blev jeg jo klogere (y)
Tak for et godt svar
hilsen Peter

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden - 10 år 2 måneder siden #9 af 2243
Besvaret af 2243 på Nyt batteri
Velbekomme, Peter.

Det er det, jeg elsker ved MCD og hjemmesiden - man bliver klogere hver gang, man læser et (seriøst) indlæg eller møder med-tosserne... :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden #10 af 2247
Besvaret af 2247 på Nyt batteri
Fandt en side med Specs for det originale Motorcraft batteri, og sammenlignet med Terkel's Odyssey.
(-18 G. Celcius = 0 G Fahrenheit)

Motorcraft batteriet findes åbenbart i både en CCA 500 Amp og CCA 590 Amp udgave - i alt fald i USA
Ved ikke, hvilken type det er, jeg har fået tilbudt hos Ford - men det finder jeg ud af.

Odyssey batteriet har jo så en CCA på 730 Amp, og er åbenbart et tør-batteri, som USDOT tillader, at man sender med alm. post

Umiddelbart ser det ud til, at højden er 200mm, ( Motorcraft 175 mm), og Odyssey længde 241 mm ( Motorcraft = 228), så batterikassen skal i alt fald tjekkes, inden man køber.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden - 10 år 2 måneder siden #11 af 2243
Besvaret af 2243 på Nyt batteri
Hehe, Peter- overså du lige denne sætning: Skal jo lige nævne, det passer i min 69'er, men ikke nødvendigvis i din 08'er. Kig på målene i stedet.?

Husk lige på, at de kan købes herhjemme i mange forskellige størrelser: www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/CatID/273...al_Car_Batterys.aspx (Ja, det er et dansk firma ;) )
(y)

Måske passer en af 1200 PC modellerne bedre? Ring og tal med Thomas, han står på hovedet for dig!
Se evt. min anmeldelse på Trustpilot: www.trustpilot.dk/review/www.hificarfi.dk

Mange hilsener
Terkel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen