Elvarmeblæser som erstatning for varmeapparat?

Mere
6 år 6 måneder siden - 6 år 6 måneder siden #1 af 2718
Jeg har hevet varmeapparatet ud af mussen.
Radiator, varmekasse, spjæld og fordeler-kasse står ikke til at redde.

Jeg bruger selvfølgelig kun bilen om sommeren men jeg vil gerne kunne fjerne evt. dug på ruden.
Min overvejelse går på om jeg kan erstatte varmeapparatet med 2 varmeblæsere og så lade disse blæse ind i de originale slanger der går op under forruden. På den måde behøver man jo heller ikke at vente til motoren/vandet er blevet varmt.

Vil det mon virke, og kan generatoren følge med?

'65 Mustang coupé 289

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 6 måneder siden #2 af 2233
Ja hvorfor ikke (y) jeg tror på det :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 6 måneder siden - 6 år 6 måneder siden #3 af 1869
Jo men når varmekasse, spjæld og fordeler-kasse er væk hvad så med blæser og luftfordelingen rundt i kabinen..og bliver temperaturen til at styre.. :dry: ..men det lyder som et spændende alternativ.. (y)
..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 6 måneder siden - 6 år 6 måneder siden #4 af 2243

2718 skrev: Jeg har hevet varmeapparatet ud af mussen.
Radiator, varmekasse, spjæld og fordeler-kasse står ikke til at redde.

Jeg bruger selvfølgelig kun bilen om sommeren men jeg vil gerne kunne fjerne evt. dug på ruden.
Min overvejelse går på om jeg kan erstatte varmeapparatet med 2 varmeblæsere og så lade disse blæse ind i de originale slanger der går op under forruden. På den måde behøver man jo heller ikke at vente til motoren/vandet er blevet varmt.

Vil det mon virke, og kan generatoren følge med?


Det skal nok virke.
MEN blæserne er opgivet at bruge 200 W!
Det giver så et (samlet) strømforbrug på 33 ⅓ A :ohmy: (P = U * I, dvs. W = V * A)
Så et godt råd: Brug 6 mm2 ledning med en 20 A sikring til hver af blæserne.
Kan generatoren følge med? Det kommer nok lidt an på, hvad den kan levere af Ampere. Men mon ikke den kan?
Jeg er dog ret sikker på, at når bilen står i tomgang, og du fyrer op for blæserne på en gang, går tomgangen meget ned - hvis ikke motoren går i stå! :P

Regn med et lidt højere benzinforbrug, når der er fuldt knald på... (Sikkert småting, men det koster lidt at bruge strøm i bilen...)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen